Sammenhæng mellem Demos og Amar ?
Fra : Kasper Jensen

Dato : 09-09-03 09:45

I hvert fald tre af pladerne på Demos-label blev genudgivet på
Amar-label
Jomfru Ane: Jomfru Ane (Amar 12 = Demos 35)
Jomfru Ane Band: Stormfulde Højder (Amar 13 = Demos 41)
Anders Koppel: Aftenlandet & Regnbuefuglen (Amar 15 = Demos 38)
Hvad er baggrunden for det?
Hvad er der ellers af sammenhænge mellem de to udgivere?
Jeg bemærker, at Amar begyndte at udsende plader i 1977 eller 1978, mens
Demos udsendte sin sidste i 1978.
Er det en form for fortsættelse?
Er der nogen som har en komplet liste over Amar-udgivelser?

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-09-03 12:56

Kasper Jensen skrev:
> [...] Anders Koppel: Aftenlandet & Regnbuefuglen
> (Amar 15 = Demos 38) [...]

Godt du nævnte den. Er den mon snart til at få på cd?
Jeg havde næsten opgivet at skaffe den. Den indeholder
to numre med Peter Bastians helt fantastiske, og i rock-
sammenhæng, *unikke* fagot-soloer.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Rocknrolldetective

Dato : 09-09-03 16:33

Hej Kasper

Der arbejdes på sagen, husker ikke i skrivende stund navne og korrekte
sammenhænge, med Demos (musikforlaget) gik jo konkurs, og så er der noget
med rettigheder der blev solgt og en masse detaljer jeg først vil udbrede
når jeg er sikker på dem...men der kommer et værk fra min hånd et eller
andet sted på nettet inden for de næste 10 år hvor også hemmeligheden om den
sangomspundne Demos 29 vil blive afsløret!

:)