Genindspilninger af gamle film
Fra : Thomas

Dato : 09-09-03 09:21

Vi har set utallige genindspilninger af gamle film i de senere år. Jeg
behøver bare at nævne "Sjakalen", "Ransom" og "The Italian Job".

En film som jeg virkelig godt kunne tænke mig at se genindspillet er
"Ørneborgen".

Hvad er din favorit til at blive genindspillet?

VH

Thomas

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 09-09-03 10:47

Fra : Don G.

Dato : 09-09-03 14:43

Den dynamiske duo "Morten Steen" & "Magnus Dreyer" langede KAPOW ud...

> Der må jeg give dig ret. Ingen bør røre ved Ørneborgen.
> Den film er noget at det mest perfekte man kan finde i
> den genre. Men de ødelagde jo også Psyco så hvem ved.

Jeg er helt enig med D'herrer! Men i Hollywood synes der at være en formel
at moral og etik er omvendt proportional med dollars. Ergo - kan der skimtes
et par få dollars, så skyr de ingen midler.
Var der nogen som sagde:
- The Shining
- Planet of the Apes
- Godzilla
- Nikita
- Nattevagten

Samt et utal af andre film jeg ikke lige kan komme på...

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : Peter Larsen

Dato : 09-09-03 15:51

"Don G." <news@don-gSLETTES.dk> wrote in message

> [...]
skimtes
> et par få dollars, så skyr de ingen midler.

The Shining remaked, der var en mini-serie, blev vist nok lavet fordi
Stephen King
var utilfreds med behandlingen af hans bog i filmen.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Don G.

Dato : 09-09-03 16:45

"Peter Larsen" skrev...

> The Shining remaked, der var en mini-serie, blev vist nok
> lavet fordi Stephen King var utilfreds med behandlingen
> af hans bog i filmen.

Det er fuldstændig korrekt! TV-serien er IMHO stadig en halvdårlig serie,
hvorimod Kubricks mesterværk med en isnende kold Nicholson stadig den dag i
dag kan give undertegnede gåsehud i stor stil. Og måske skulle Hr. King bare
holde sig til at skrive bøger...

Fra : Morten DH

Dato : 09-09-03 16:50

"Don G." <news@don-gSLETTES.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvorimod Kubricks mesterværk med en isnende kold Nicholson stadig den dag
> dag kan give undertegnede gåsehud i stor stil. Og måske skulle Hr. King

Tja hans forsøg som filminstruktør kan jo i hvert fald diskuteres

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 09-09-03 16:52

> Der må jeg give dig ret. Ingen bør røre ved Ørneborgen. Den film er noget
> at det mest perfekte man kan finde i den genre. Men de ødelagde jo også
> Psyco så hvem ved.

Nu når vi snakker Ørneborgen, så udkommer den jo på DVD her om en lille uge
og kan oven i købet forudbestilles for kun 119,95.

Jeg har hørt meget godt om den og kunne godt finde på at købe den, især nu
hvor den ikke koster mere. Men jeg er lidt bange for at den ikke vil falde
helt i min smag. Hvis jeg fx synes at "The Guns of Navarone" var kedelig,
vil jeg så heller ikke bryde mig om Ørneborgen? eller kan de to film ikke
sammenlignes?

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : -V-

Dato : 09-09-03 20:16

Johnny Jakobsen wrote:
> Hvis jeg fx synes at "The Guns of Navarone"

Eeeeeeeeekkkkkkkkkk!!!!!

What?! Det er jo en født klassiker (har dog aldrig fået læst bogen...).

Den måde, den tyske efterretningsofficer siger 'Skopolamin', når den
tilfangetagne englænder skal afhøres hænger stadig ved...

-V-

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 09-09-03 23:17

Johnny Jakobsen <btz@area42.dk> skrev:

> [...]
> Navarone" var kedelig, vil jeg så heller ikke bryde mig om
> Ørneborgen? eller kan de to film ikke sammenlignes?

Ørneborgen er mere nervepirrende, selvom historierne minder om hinanden. Og
så er musikken fremragende.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Don G.

Dato : 10-09-03 01:24

"Johnny Jakobsen" skrev...

> Nu når vi snakker Ørneborgen, så udkommer den jo på DVD her
> om en lille uge og kan oven i købet forudbestilles for kun 119,95.

Kan man venligst udbede sig et link?

> [...]
> of Navarone" var kedelig, vil jeg så heller ikke bryde mig om
> Ørneborgen? eller kan de to film ikke sammenlignes?

Personligt synes jeg Ørneborgen er _meget_ bedre til at holde kadancen oppe
filmen igennem. Jeg mener den bruger flere parallelle forløb end Navaronens
Kanoner og ihvertfald en del mere action og spænding.

"Ze germans" med SS-Standartenfuhrer Kramer & SS-Sturmbannfuhrer Von Hapen i
spidsen er også mere underholdende.

Kommer man i nærheden af Østrig kan man jo lige smutte forbi:
http://www.salzburg-burgen.at/inhalt_4.htm

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 10-09-03 01:54

"Don G." <news@don-gSLETTES.dk> wrote in message
-sakse-
> Kommer man i nærheden af Østrig kan man jo lige smutte forbi:
> http://www.salzburg-burgen.at/inhalt_4.htm
>

> Mvh. Don G.
-snippe-

*Har* været der, og stedet kan klart anbefales, flot flot borg, og så giver
det jo filmoplevelsen en ekstra tand, når man selv har været der.
Billedserie 1:
<http://www.furnituretiger.dk/Billeder/austria/4/1/page_01.htm>
Billedserie 2:
<http://www.furnituretiger.dk/Billeder/austria/4/2/page_01.htm>

'Ørneborgen' er i øvrigt en af mine yndlingsfilm, og var det også før jeg
fik besøgt Burg Hohenwerfen.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 10-09-03 02:02

http://www.axelmusic.dk/productDetails/012569518629

> [...]
Navaronens
> Kanoner og ihvertfald en del mere action og spænding.

Det er nemlig det jeg synes er problemet i The Guns of Navarone, at det hele
går for langsomt og derfor bliver kedelig. fx der hvor de når til den våde
og stejle klippevæg de skal op af, det bruger de noget lign. 20 minutter af
filmen på!

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Don G.

Dato : 10-09-03 02:31

"Johnny Jakobsen" skrev...

> http://www.axelmusic.dk/productDetails/012569518629

Takker!

Her er lidt mere info om udgivelsen:
http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=11536

Fra : -V-

Dato : 10-09-03 10:13

Johnny Jakobsen wrote:
> [...]
> det hele går for langsomt og derfor bliver kedelig. fx der hvor de
> når til den våde og stejle klippevæg de skal op af, det bruger de

The realism, dude, the realism.

Har *du* måske nogensinde prøvet at bruge mindre end 20 min på at bestige en
250 m høj, lodret og regnvåd klippevæg?

-V-

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 10-09-03 11:37

> The realism, dude, the realism.
>
> Har *du* måske nogensinde prøvet at bruge mindre end 20 min på at bestige
en
> 250 m høj, lodret og regnvåd klippevæg?

Nu er du jo dum. Hvad så med sejlturen ud til Navarone, den tog jo sikkert 7
timer, men det viser de jo heller ikke det hele af!
Tænk hvis de havde lavet Shawshank Redemption i realtime, det var dælme
blevet en lang film :)
Selv i "24 Timer" kunne de ikke engang overholde det koncept 100%.

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : -V-

Dato : 10-09-03 12:26

Johnny Jakobsen wrote:

> [...]
> dælme blevet en lang film :)
> Selv i "24 Timer" kunne de ikke engang overholde det koncept 100%.

Ok, så er jeg dum.

Nej, jeg havde egentlig ikke tænkt på sejlturen.

-V-

Fra : vadmand

Dato : 09-09-03 11:27

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> behøver bare at nævne "Sjakalen", "Ransom" og "The Italian Job".
>
> En film som jeg virkelig godt kunne tænke mig at se genindspillet er

Hvorfor i alverden det? Er den ikke god nok, som den er?

> Hvad er din favorit til at blive genindspillet?

Mit største ønske er at blive fri for genindspilningerne. Lad os få NYE
historier!

Per V.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-09-03 13:07

vadmand wrote:

> Mit største ønske er at blive fri for genindspilningerne. Lad os få NYE
> historier!

Jeg er til dels enig, men jeg vil nu ikke helt undvære genindspilninger,
der findes enkelte plusser imellem dem. For eksempel foretrækker jeg den
nyere udgave af Gys i blomsterbutikken, den er skyld i, at jeg altid
sidder og smågriner, når jeg er hos tandlægen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 09-09-03 13:12

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> eksempel foretrækker jeg den nyere udgave af Gys i blomsterbutikken,
> den er skyld i, at jeg altid sidder og smågriner, når jeg er hos

Det er jo ikke en genindspilning, men en adaptation af en musical, der
løst er baseret på lavbudget-katastrofen fra 60'erne.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"You were doing well until everyone died."

Fra : Tim Christensen

Dato : 09-09-03 12:50

Thomas wrote:

> Hvad er din favorit til at blive genindspillet?

Terminator 3

Mvh

Tim

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 09-09-03 14:05

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev i en meddelelse

> Terminator 3

Interessant tanke, og iøvrigt er du inde på noget af det rigtige. For
hvorfor genindspille gode film? Idéen må vel være at tage en film der har en
god historie, men som alligevel blev til en dårlig film. Når vi nu har gang
i MacLean filmatiseringer vil det da være meget mere oplagt at genindspille
en film som Dødens Dukker, der var noget gevaldigt hø, eller Bjørneøen, som
vist heller ikke var for heldig - den har jeg dog forskånet mig selv for.
Forsyths "Odessa Kartoteket" synes jeg heller ej er alt for spændende på
film.

Spørgsmålet er som om der egentlig er tale om genindspilninger, hvis man går
udfra romanforlægget?

Jørgen

Fra : Morten Steen

Dato : 09-09-03 09:29

> [...]

gå Richard Burton i bedene. Tidernes største skuespiller, i en af sine
absolut bedste roller. (A hole is a hole is a hole).

Morten

Fra : Jesper

Dato : 09-09-03 15:07

Thomas <th63@ofir.dk> wrote:

> [...]
> "Ørneborgen".
>
> Hvad er din favorit til at blive genindspillet?

Nu er jeg af den opfattelse at det er en uskik at geninspille film,
enkelte vellykkede remakes er lavet, de fleste er ikke:

Mutiny On the Bounty(1935) Hverken remaken fra 1962 med Marlon Brando
eller The Bounty fra 80'erne når originalen til sokkeholderne.

King Kong(1933) John Guillermins remake fra 1976 er rædsom!

The Man Who Fell To Earth(1975) Genindspillet som TV film i 80'erne,
absolut en af de ringeste remakes der er lavet.

Rollerball(1975) Norman Jewisons original er godt nok lavbudgetteret og
ret minimalistisk, men den fungerede, remaken fra 2002 et talentløst
makværk.

Tænk på et tal(1969) Blev geninspillet i Canada som The Silent
Partner(1976), en af de få geninspilninger der er bedre end originalen,
en effektiv thriller med udmærket cast bl.a. bestående af Elliot Gould
og Susannah York.

Og så var der Planet Of The Apes(1968) der blev geninspillet i år 2001,
originalen er fremrangende men pines af et alt for magert budget der er
strakt lidt vel rigeligt, geninspilningen er utolig flot og vellavet og
overraskende i sin ret kompromiløse brutalitet og dysterhed som bestemt
ikke har strøget alle med hårene.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Peter Larsen

Dato : 09-09-03 15:53

"Jesper" <none@inobody.invalid> wrote in message
> Thomas <th63@ofir.dk> wrote:
>

> King Kong(1933) John Guillermins remake fra 1976 er rædsom!

Men jeg glæder mig uendeligt meget til at se hvad Peter Jackson kan
få ud af den historie, hvis altså han nogensinde får den lavet.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : vadmand

Dato : 09-09-03 16:29

"Jesper" <none@inobody.invalid> skrev i en meddelelse

> Mutiny On the Bounty(1935) Hverken remaken fra 1962 med Marlon Brando
> eller The Bounty fra 80'erne når originalen til sokkeholderne.

Nu er filmatisering af bøger jo en lidt anden sag end en remake af en film.

Per V.

Fra : Jesper

Dato : 09-09-03 18:10

vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> "Jesper" <none@inobody.invalid> skrev i en meddelelse

> Nu er filmatisering af bøger jo en lidt anden sag end en remake af en film.
>
> Per V.

Mange remakes er teknisk set nyinspilninger af en roman.
Jeg mener det er ret overflødigt at nyindspille en roman bare for at
lave en nyere udgave.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 09-09-03 15:45

Thomas <th63@ofir.dk> skrev:

> En film som jeg virkelig godt kunne tænke mig at se genindspillet er
> "Ørneborgen".

You secure that shit Hudson!

Ørneborgen skal IKKE genindspilles.

Fra : -V-

Dato : 09-09-03 20:17

Mark Thomas Gazel wrote:

> You secure that shit Hudson!

LOL!

-V-

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 09-09-03 17:02

"Thomas" <th63@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> "Ørneborgen".
>
> Hvad er din favorit til at blive genindspillet?

======

The Longest Day. Punktum.
Genindspillet a la 'Band Of Brothers' vil den der sag med landgangen i
Normandiet sgu nok blive en hel del bedre og mere korrekt, end den der film
fra dengang, da verden var i sort/hvid - eller noget...

Og så skulle den også befries fra den der håbløse gang amerikanske
patriotismefis, og filmes så man kan opleve at den der krig var noget l...
knap så behageligt for begge sider. Og nej, jeg er ikke nynazist (- bvader
uha nej...), og godt nok var det en god ting at de allierede fik verfet herr
Hitler med samt hans ildelugtende horder fra magten, men nu blev den krig
altså ikke kun udkæmpet af amerikanerne, som jeg ellers fik opfattelsen af i
'The Longest Day'!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 10-09-03 08:01

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 19-09-03 16:05

On Wed, 10 Sep 2003 09:00:55 +0200, Magnus Dreyer <dinsdale@diku.dk> wrote:

>Af andre genindspilninger som ikke er helt galt i byen er der jo Yojimbo
>og En nævefuld Dollars. Godt nok er der tale om to filmatiseringer af
>samme bog 'Red Harvest' men der er scener med i 'Yojimbo' og 'Dollars',
>som ikke er med i bogen.

Jeg synes ikke man kan kalde "Yojimbo" for en filmatisering af "Red Harvest"
(udgivet på dansk som "Sort høst"). "Indspireret af" er mere korrekt. Leone
filmen er en scene-for-scene genindspilning af "Yojimbo", hvilket jeg normalt
tager skarpt afstand fra, men i dette tilfælde holder det.

En god filmatisering af "Red Harvest" er et projekt jeg gerne så ført ud
i livet.

--
Ask me for directions.

Fra : bb

Dato : 11-09-03 11:23

> Hvad er din favorit til at blive genindspillet?

JAWS

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 11-09-03 16:21

bb <muingaza@yahoo.com> skrev:

> JAWS

Hvorfor?

Fra : Thomas

Dato : 16-09-03 10:59

th63@ofir.dk (Thomas) wrote in message news:<a6b0eee6.0309090021.73a6343c@posting.google.com>...
> En film som jeg virkelig godt kunne tænke mig at se genindspillet er
> "Ørneborgen".

"Ørneborgen" er åbenbart ikke en film man må røre ved, kan jeg forstå
på reaktionerne på mit første indlæg.

Så her er et par andre forslag til genindspilninger: "Car Wash" og
"Deep Throat".

Håber det bringer flere reaktioner på banen.

VH

Thomas

Fra : Robert Johannes Rasm~

Dato : 16-09-03 11:15

Kunne ikke være mere ligeglad med "Deep Throat". Er det ikke film, der
bliver diskuteret?

Mvh Robert

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-09-03 11:43

th63@ofir.dk (Thomas) skrev:

>"Deep Throat".

Ja, lad os få en ny udgave af den med Angelina Jolie.
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : thomas tomcat

Dato : 16-09-03 16:07

> Ja, lad os få en ny udgave af den med Angelina Jolie.

*Griner højt ud i værelset med smil fra det ene øre til det andet*

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 16-09-03 22:48

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev:

> Ja, lad os få en ny udgave af den med Angelina Jolie.

Udmærket forslag. Med de læber behøver hun ikke engang spille skuespil.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-09-03 22:54

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev:

>Udmærket forslag. Med de læber behøver hun ikke engang spille skuespil.

Det var netop læberne, der gav mig ideen. Hvis vi fokuserer på
halsen, kunne Gwyneth Paltrow også helt sikkert bruges. Hun er bare så
forbandet usexet.

Fra : Thomas

Dato : 19-09-03 18:44

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message news:<cf1fmvggcgeadco33el0hjqsvhjle0oc8l@4ax.com>...
> [...]

> Det var netop læberne, der gav mig ideen. Hvis vi fokuserer på
> halsen, kunne Gwyneth Paltrow også helt sikkert bruges. Hun er bare så

Nu må du godt nok have mig undskyldt. Gwyneth Paltrow er neget af det
smukkeste og mest sexede, der kan gå på to ben.

Hende ville jeg gerne bolle!

Har I set hende i film som "Great Expectations", "A Perfect Murder"
eller "The Talented Mr. Ripley"?

Hun er bare lækker.

VH

Thomas

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-09-03 20:11

Thomas wrote:

> [...]
>
> Hende ville jeg gerne bolle!
>
> Har I set hende i film som "Great Expectations", "A Perfect Murder"

Jeg er nu enig med Niels. Hun er en kønsløs isdronning. Sommetider synes
jeg at hun ligner en dreng.

/David

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 20-09-03 08:47

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev:

> Jeg er nu enig med Niels. Hun er en kønsløs isdronning. Sommetider
> synes jeg at hun ligner en dreng.

Fuldstændig enig. Tag bare Shakespeare In Love. Totalt dreng at se på.

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-09-03 10:01

Mark Thomas Gazel wrote:

> Fuldstændig enig. Tag bare Shakespeare In Love. Totalt dreng at se på.

Heheh :)

Det sker også i andre film, for mig, at jeg synes at hun ligner en
dreng. Hun er absolut ikke særligt sexet. Jeg kan gå ned ad strøget i
København og se de første 50 piger der er smukkere og mere sexede end
hun er.

/David

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-09-03 16:21

On Sat, 20 Sep 2003 11:00:48 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> [...]
>dreng. Hun er absolut ikke særligt sexet. Jeg kan gå ned ad strøget i
>København og se de første 50 piger der er smukkere og mere sexede end

I "Sliding Doors" synes jeg nu, hun var nuser at kigge på i alle tre
varianter/frisurer (først før historien deler sig, og dernæst i hver
af de to opdelinger). Sexet ved jeg ikke, men det behøver vel heller
ikke at gå hånd i hånd med om folk er kære at kigge på.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: terabyte (og ikke terrabyte)

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 20-09-03 00:16

th63@ofir.dk (Thomas) skrev:

>Har I set hende i film som "Great Expectations", "A Perfect Murder"
>eller "The Talented Mr. Ripley"?
>
>Hun er bare lækker.

Som Holberg sagde: "Smag og behag er forskelligt. Derfor bliver al mad
spist og alle kvinder gift."

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 16-09-03 22:53

Thomas <th63@ofir.dk> skrev:

> "Ørneborgen" er åbenbart ikke en film man må røre ved, kan jeg forstå
> på reaktionerne på mit første indlæg.

Fand'me nej.

> Så her er et par andre forslag til genindspilninger: "Car Wash" og
> "Deep Throat".

"Car Wash" er da elendig. Fik den ikke kun opmærksomhed pga. en tre
minutters optræden af Richard Pryor.

Mht. "Deep Throat", så har tiden ikke været nådig ved den. Den gode Linda er
blevet overgået mange gange af andre og en genindspilning er derfor ikke
interessant. Der er dog en Linda Lovelace film på tapeter, så vidt jeg
husker.