kopiering
Fra : Kim Guldmann

Dato : 09-09-03 08:26

Hejsa

Jeg har netop invisteret i en ny pc m. dvd brænder.
Min ide er at få lagt mine mange billeder på den gamle pc over på den nye,
således at jeg kan smide dem ud på en dvd og derved spare en masse
diskplads.
Jeg har koblet dem sammen via en router, en D-Link DI-604, men det vil ikke
rigtig virke for mig.
Drevene på begge pcer er blevet delt, men de kan stadig ikke komme i kontakt
med hinanden.
Kører Win XP på begge maskiner.
Har nogen en løsning eller et godt råd som kan hjælpe mig på vej ?

Mvh

Kim Lange

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 09-09-03 09:43

du skal sikre dig, at begge maskiner har IP og SUBNET i samme interval.

F.eks.

maskine 1:
IP 10.0.0.1
subnet: 255.255.255.000

maskine 2:
IP 10.0.0.2
subnet: 255.255.255.000

Michael

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-09-03 13:58

Michael Vilhelmsen skrev:

>du skal sikre dig, at begge maskiner har IP og SUBNET i samme interval.

.... og at der logges ind med samme brugernavn og samme kodeord på
begge maskiner (eller i hvert fald at klientens bruger også er
oprettet på serveren med identisk navn og kode).

--
Bertel

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 09-09-03 12:09

Begge maskiner er i samme "workgroup" eller "arbejdsgruppe"?

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 09-09-03 12:11

Husk evt. at aktivere "gæstekontoen"