Love Parade
Fra : Ronja Røver

Dato : 08-04-01 06:55

Hey!.. Jeg hører små rygter om at bystyret i Berlin har besluttet at lukke Love Parade ned,,, Har nogen hørt om årsagerne og mere vigtigt, hvad gør Dr. Motte & co. i modtræk??

Ronja?

Fra : Claus Jungersen

Dato : 08-04-01 12:12

I følge Loud Music's nyhedsbrev skulle det være det tyske politi's
beslutning.
Følgende er fundet på loveparade.de, men jeg fatter aldrig et hak tysk...

Berlin verbietet Loveparade
Die Berliner Versammlungsbehörde hat die für den 14. Juli geplante
Loveparade verboten. Dies teilte Innensenator Eckart Werthebach am Mittwoch,
den 4. April, auf einer Pressekonferenz mit.
Von der Loveparade wird derzeit die schriftliche Begründung geprüft, die am
Nachmittag nach Bekanntgabe des Verbotes zugestellt wurde.
Die weiteren Schritte können erst nach dieser Prüfung entschieden werden.

Hilsen
Claus Jungersen

nyhedsmeddelelse:9aouj6$km6$1@news.inet.tele.dk...

Fra : nikolaj borg

Dato : 09-04-01 08:39

"Claus Jungersen" <hot_claus@indbakke.dk> wrote in message

> [...]
> Nachmittag nach Bekanntgabe des Verbotes zugestellt wurde.
> Die weiteren Schritte können erst nach dieser Prüfung entschieden werden.

Vi bringer en oversættelse:

Berlin forbyder Loveparade
Det berlinske byråd har forbudt loveparade, der var planlagt til den 14.
juli. Dette meddelte "Innensenator" (borgmester?) Eckart Werthebach onsdag
d. 4. april på en pressekonference. Loveparade afprøver (gennemlæser /
eksaminere) i øjeblikket den skriftlige begrundelse, som man modtog om
eftermiddagen efter offentliggørelsen af forbudet. De videre skridt kan
først blive besluttet efter denne afprøvning.

/Nikolaj
(frit fra leveren, ingen garantier her

Fra : John K

Dato : 09-04-01 11:22

"Innensenator" = Indenrigsminister

- Bare en mindre detalje :)

Mvh

John K

Fra : nikolaj borg

Dato : 09-04-01 21:26

"John K" <sydfynsfm@hotmail.com> wrote in message
> "Innensenator" = Indenrigsminister
>
> - Bare en mindre detalje :)

Takker og bukker. Er det for et bund (dvs. Delstat) eller for landet? Det er
vel for et Bund og dermed for Berlin og dermed for en by - og dermed
borgmester for "indenbys anliggender" ????

- Bare en absurd defensiv modreaktion på en mindre detalje

/Nikolaj

Fra : John K

Dato : 09-04-01 21:48

> [...]
> borgmester for "indenbys anliggender" ????
>
> - Bare en absurd defensiv modreaktion på en mindre detalje

Hamburg og Berlin har deres egen Innensenator - spørg mig hvorfor de lige
har en - måske fordi det er de yo største byer i Tyskerland - ich weiß es
nicht genau :)

Frohe Ostern

John K

Fra : nikolaj borg

Dato : 09-04-01 21:54

> Hamburg og Berlin har deres egen Innensenator - spørg mig hvorfor de lige
> har en - måske fordi det er de yo største byer i Tyskerland - ich weiß es
> nicht genau :)

Jeg har mailet en tysker, bare for at finde ud af det, så må vi se. Jeg er
ret sikker på, at netop disse to byer, og vist også Bremen, udgør et Bund
for sig, ligesom København er en storkommune / amt for sig.

Men et eller andet sted har vi vist sneget os et stykke ud i OT-land på
nuværende tidspunkt

/Nikolaj

Fra : nikolaj borg

Dato : 10-04-01 07:10

"nikolaj borg" <nsipkaoml@jborg.dk> wrote in message

> Jeg er
> ret sikker på, at netop disse to byer, og vist også Bremen, udgør et Bund
> for sig, ligesom København er en storkommune / amt for sig.

Jeps, Tyskland er føderalt opbygget, dvs. opbygget af en række små lande i
staten. Hamburg, Bremen og Berlin er så store, at de udgør deres egne små
"lande" - hvor hvert "land" altså har sine egne ministerpræsidenter,
indenrigssenatorer, m.v.

/Nikolaj

Fra : Peter

Dato : 13-04-01 21:17

> [...]
> Nachmittag nach Bekanntgabe des Verbotes zugestellt wurde.
> Die weiteren Schritte können erst nach dieser Prüfung entschieden werden.

Hej. Baggrunden er at LoveParade er arrangeret som en demonstration hvilket medfører at man
ikke skal betale for oprydning.
Uheldet er så at en gruppe miljøaktivister har besat stort set samtlige lørdage fra juni til
august for at forhindre Loveparade.
Bystyret i Berlin er nødt til at følge regler/ love og dette betyder så at de stærkt mod Deres
vilje må forfordele miljøaktivisterne idet de allerede ansøgte september 2000, ca. 3 uger før
Planetcom (LoveParade foreningen) ansøgte.
Bystyret i Berlin er faktisk så glade for LoveParade, der viser Berlin som genforenet at det
idag er deres hjertesag. Så de gør nærmest alt inden for lovens rammer for at få Loveparade på
plads. Med 2 mio ravere fra hele verden, tjenes der mange penge.
Iflg. nedenstående satses der på d. 21 juli istedet for d. 14 juli.

Hilsen Peter

Datum noch nicht bestätigt

Nachdem wir am vergangenen Dienstag mit unserem Streckenkompromiß einen weiteren Versuch
unternommen haben, den 14. Juli gangbar zu machen, ist uns heute von der Berliner
Versammlungsbehörde abermals für diesen Tag ein Verbot ausgesprochen worden.

Als Ausweichtermin steht jetzt also der 21. Juli zur Debatte, der uns heute aber noch nicht
fest bestätigt wurde. Hierzu müsse die Versammlungsbehörde zunächst noch weitere Gespräche mit
allen Verammlungsanmeldern führen. In einer eigenen Pressemitteilung von heute verspricht die
Versammlungsbehörde: "Im Interesse aller Beteilgten werden diese Gespräche zügig zum Abschluß
gebracht". Unser Interesse können wir diesbezüglich nur unterstreichen.

http://www.loveparade.net
http://www.techno.dk/artikler/index.shtml?funk=detail&id=9