Puh...Mikkel er blevet indlagt
Fra : Dorthe Koch

Dato : 08-09-03 19:30

Det er jo ikke for at udnytte siden her, men jeg ska' liiige ha' luft.

Minuttet efter jeg skrev det sidste indlæg kom Mikkel dinglende ind til
mig, godt ulden at se på. Jeg greb knoglen med det vuns og kontaktede
dyrlægevagten. Store, dejlige Mikkel kunne jo slet ikke styre fusserne
mere, og så mistede mor her jo helt grebet ! Han ville se Mikkel med det
samme, da han ikke skulle reagere sådan, på det medicin og den sprøjte
han havde fået for blot to timer siden. Afsted afsted.

Da vagten på dyrehospitalet så ham, ville han beholde ham - og det var
jeg SÅ lettet over. Umiddelbart mener han, at det kan være en infektion
i nervesystemet, men vil nu køre nogle prøver på ham. Håber på godt nyt
snart, og skal nok holde jer opdateret.

Hvor bliver det tomt uden Mikkel i aften. Hvem ska' nu holde mine fødder
varme ?

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 08-09-03 20:19

"Dorthe Koch" <d.kKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> snart, og skal nok holde jer opdateret.
>
> Hvor bliver det tomt uden Mikkel i aften. Hvem ska' nu holde mine fødder

Puha, og jeg som troede du slet ikke behøvede at være nervøs. Ja, der kan
man bare se, det må du undskylde. Og som sagt, det med slingren efter
indsprøjtning i bagkroppen _har_ mine tidligere misser jo selv været udsat
for, uden der var noget galt, så jeg er meget spændt på diagnosen .
God bedring til missen
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 08-09-03 20:52

"Denise" <reindel*NOSPAM*@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indsprøjtning i bagkroppen _har_ mine tidligere misser jo selv været udsat
> for, uden der var noget galt, så jeg er meget spændt på diagnosen .

Hej Dorte
Her lige fundet mine gamle journaler frem, kun på de katte jeg har nu. Molly
som vi har nu har også prøvet det. I forbindelse med en mave/tarm betændelse
fik hun en penicillin indsprøtjtning og der har jeg skrevet, at hun
slingrede til hen under aften på bagbenene. Og derefter forsvandt det. Næste
dag var hun til eftersyn og der fik hun en ny slags indsprøjtning men der
har jeg skrevet, at hun også slingrede lidt.
Jeg har ikke fundet noget frem på de tidligere katte, men jeg kan tydeligt
huske en af de tidligere Briter også har gjort det.
Og det jeg også kan huske er, at dyrlægen ikke kunne forstå det, det har de
aldrig set før, plejer de at sige.
Bare til info.
Hilsen Denise

Fra : Dorthe Koch

Dato : 09-09-03 04:11

> 'Denise' <reindel*NOSPAM*@c.dk> skrev i en meddelelse

..................Det skal du slet ike undskylde.

> [...]
> har jeg skrevet, at hun også slingrede lidt.
> Og det jeg også kan huske er, at dyrlægen ikke kunne forstå det, det har de

...........Da hans "slingrevals" og apati først kom efter sprøjten og
medicinen, er det jo også min umiddelbare reaktion at det må være den.
Hans næse blev helt rød, og øjnene begyndte også at blive røde i randen,
hvorefter blinkhinderne begyndte at vise sig. Han havde det rigtigt
skidt, det bette pus. Vi får se - jeg glad for, han blev indlagt under
kyndig observation. Jeg kan jo ikke hjælpe ham her.

Jeg var panisk i aftes, og ringede til min far (det bli'r man vist
aldrig for gammel til), og vupti - så stod han på dyrehospitalet. Du
véd, det hele er meget værre, når man står selv med det. Men puuuh, hvor
var der stille i aftes og her til morgen.

Fra : Denise

Dato : 09-09-03 09:30

> [...]
> véd, det hele er meget værre, når man står selv med det. Men puuuh, hvor
> var der stille i aftes og her til morgen.

Jeg kan godt forstå du gik i panik. Det gør jeg da også når der sker noget
her, selv efter så mange år med katte. Der er selvfølgelig noget vi har
oplevet før, hvor jeg så kan se, at det sker der ikke noget ved, eller det
er ikke så alvorligt.
Gør dig selv en tjeneste at skrive hele forløbet ned, samt endelig få at
vide, hvilke medicin din kat får og for hvad. Få at vide, hvad
indsprøjtningen hed. Det er altid rart at kunne gå tilbage i sine papirer og
se, hvad katten har fejlet, hvilken medicin man fik og hvordan den virkede
på katten, samt hvilke doser.
Når mine katte bliver syge kan jeg måske finde, at den engang har fået den
samme medicin, måske blev meget træt af det, eller der overhovedet ikke var
noget at se på katten. Så kan man altid forholde sig til hvis der er
ændringer.
God bedring med missen.
Hilsen Denise

Fra : Eva Schmidt

Dato : 08-09-03 20:17

> [...]
> snart, og skal nok holde jer opdateret.
>
> Hvor bliver det tomt uden Mikkel i aften. Hvem ska' nu holde mine fødder

Hej Dorthe

Øv altså, det er bare så skrækkeligt, når ens kære dyr er syge!

Krydser alt, hvad der kan krydses for Mikkel, håber han snart er ovenpå
igen!

Med venlig hilsen
Eva Schmidt
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 08-09-03 20:45

In article <3f5cca975307f@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Dorthe Koch
<d.kKATTE@BAKKEc.dk> wrote:

> Det er jo ikke for at udnytte siden her, men jeg ska' liiige ha' luft.

Udnyt du bare alt du har lyst til... vi kan da lytte om ikke andet.
Sikke da en grim historie - håber at missen snat er sit gamle jeg igen.
Vi tænker på ham..

Fra : Dorthe Koch

Dato : 09-09-03 04:15

> [...]
> Vi tænker på ham..
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Tak for lån af jeres ører og støtte.

Dylægen vil ringe til mig på arbejde her til formiddag. Heldigvis
arbejder jeg i samme by, hvor han er indlagt, så jeg kan komme derud i
løbet af 5 min. Håber, han har haft en nogenlunde nat.

Fra : Tina

Dato : 09-09-03 04:36

Dorthe Koch wrote:

> [...]

> infektion i nervesystemet, men vil nu køre nogle prøver på ham. Håber
> på godt nyt snart, og skal nok holde jer opdateret.

Åh, hvor er det synd for jer begge... Håber, Mikkel bliver helt frisk igen.
Det er skrækkeligt, når ens små pus viser tegn på sygdom. Bare et marsvin
herhjemme siger "natif", har jeg det elendigt.

*Spind* fra Mis til Mikkel

Tina

Fra : Denise

Dato : 09-09-03 19:37