Hjælp min hund tisser i
Fra : LG

Dato : 08-09-03 23:48

Kære Gruppe.
Skulle der være nogle her der ved hvad man skal gøre for at stoppe min hund
fra at tisse i vores dyner. Selv om vi går med den 3-4 gange hver dag og
døren står åben ud til haven, kan den finde på at tisse i sengene. Dog ikke
hver dag der kan godt gå uger imellem. Det er vikeligt et stort problem og
jeg ved slet ikke havd jeg skal gøre. Har nogle her et bud.
Mvh LG

Fra : NEWS

Dato : 09-09-03 06:43

Nu skriver du ikke hvor gammel hunden er men en af løsningerne er at holde
hunden fra sengen og evt lukke døren i soveværelset om dagen.
Poul

Fra : Kristin Gudem

Dato : 09-09-03 13:24

LG wrote:

[hund tisser i sengene]

> Det er
> vikeligt et stort problem og jeg ved slet ikke havd jeg skal gøre.
> Har nogle her et bud.

Hold døren til soverommet lukket
Jeg har en valp som tisser på et bestemt rom, etter at jeg lukket døren er
det ikke noe problem.
Regner med å kunne åpne døren om noen uker/mnd når han har "glemt" at det
går an å tisse der.

Lykke til!

--
Kristin
www.gudem.com

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 09-09-03 20:47

"Kristin Gudem" <kristin@NOSPAM.gudem.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det ikke noe problem.
> Regner med å kunne åpne døren om noen uker/mnd når han har "glemt" at det

Super god måde at symptombehandle på .. .men et problem løses ikke alene ved
at symptombehandle .. det det hele drejer sig om er at finde ud af årsagen
og så derud fra lave en årsagsbehandling .. for først da er problemet løst
hejhils fra Ami

Fra : NEWS

Dato : 10-09-03 06:42

Det har du selvfølgelig ret i, men så kræves det at der skal nogle flere
oplysninger på bordet. Det kan være en hvalp, der kan være kommet småbørn i
huset, der kan være hunde i løbetid i området , der kan have været en anden
hanhund i huset for langt tid siden og måske har strintet der, hvor
spørgeren hund nu tisser.
Jeg kunne blive ved med at stille spørgsmål men jeg er ikke synsk. ergo er
mit svar det rigtige ud fra disse oplysninger.

Med venlig hilsen
Poul,

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 10-09-03 14:23

"NEWS" <jyskkranservice@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det har du selvfølgelig ret i, men så kræves det at der skal nogle flere
> oplysninger på bordet. Det kan være en hvalp, der kan være kommet småbørn
> huset, der kan være hunde i løbetid i området ,

Hej Poul,
du har helt ret i ...at der for at kunne årsagen til problemet , og der ud
fra årsagsbehandle ....skal væsentlig flere oplysninger på bordet ... ingen
tvivl om det .. det jeg ville frem til var bare at det at symptombehandle
ikke er den i længden bedste løsning .. den bedste vil altid være at få fat
om årsagen til problemet og derud fra løse problemet
..... alt andet svarer til at tisse i bukserne .. det varmer kun et kort
stund ..
hejhils fra Ami

Fra : Kristin Gudem

Dato : 10-09-03 23:05

Anne-Marie Prange wrote:

> [...]
> finde ud af årsagen og så derud fra lave en årsagsbehandling .. for
> først da er problemet løst hejhils fra Ami

Jeg tror grunnen til at min tisser på dette rommet er at han vet det går
an - så enkelt faktisk
Når jeg så forteller at det ikke går an lengre, så går han ut og tisser. Må
det være et større problem en det?

--
Kristin
www.gudem.com