Køb af Rottweiler
Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 08-09-03 23:41

Nu skal det være.....vi har fået huset som vi overtager 1/12, og det har jeg
ventet på i lang tid.....nu er der plads og tid til at få ønskehunden.

Så er det jeg behøver hjælp, jeg synes nemlig hvalpelisten hos Rottweiler
klubben er behæftet med en del ekko.....den er ihvertfald ikke fyldt op.
Hvor kan jeg købe min drømmehund og er der nogen der vil anbefale nogen
kenneler ?
Jeg tager imod alle kommentarer og råd med kyshånd.

På forhånd tak.

Søren B Rasmussen

Fra : Claus

Dato : 09-09-03 06:09

"Søren B Rasmussen" <sbr@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kenneler ?
> Jeg tager imod alle kommentarer og råd med kyshånd.

Det første spørgsmål du skal stille dig selv er, hvad skal jeg bruge den
til. Hvis du vil træne og gå til prøver skal du tænke dig godt om, inden du
bestiller din hvalp.
Der er meget stor forskel på kvaliteten af Rotter og her tænker jeg på det
mentale.

Claus
Rotte mand i mange år.

Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 10-09-03 06:46

> [...]
> bestiller din hvalp.
> Der er meget stor forskel på kvaliteten af Rotter og her tænker jeg på det

Hej Claus
Jeg har opholdt mig en del i politi hundeforeningen i århus, så jeg ville da
meget gerne have en brugshund.
Jeg har dog bestemt at jeg vil have en familie hund, det er helt klart 1
prioritet. Altså er det en "familie" psyke jeg sigter efter hos hunden.
Jeg har læst mig helt flad i bøger som "min hund", jeg har haft 1 hund selv,
og 1 hund igennem min opvækst og jeg mener at jeg er klar til at tage det
ansvar der påhviler en Rootweiler ejer, såsom passe og pleje hundens
interesser og instinkter, samt at fremme det positive i det ry som en
"rotte" har. Jeg vil naturligvis være at finde til hundetræning, måske
politihunde foreningen, vi kan jo gøre det til en leg....jeg kræver ikke
præmier.
Kan du muligvis guide mig et sted hen, hvor jeg skal se på en "rotte", du må
meget gerne sende direkte til mig.

Mvh
Søren B Rasmussen
sbr@privat.tele.dk

Fra : Claus

Dato : 10-09-03 07:21

"Søren B Rasmussen" <sbr@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
..

> [...]
> præmier.
> Kan du muligvis guide mig et sted hen, hvor jeg skal se på en "rotte", du

Hej Søren

Har du gjort op med dig selv om det skal være en han eller tæve. ?
Rotten er en af de racer hvor der er meget stor forskel på psyken på han og
tæve.

En god brugshund er samtidig en god familie hund men det er ikke sikkert at
en god familie hund er en god brugshund.

Det jeg mener er, en sund hund fra den rigtige opdrætter kan begge dele men
jeg står af når der er opdrættere der bevist siger at de avler familie
hunde, det er simplent hen et dække for at deres hunde ikke duer til
træning.

Læg mærke til på RK hvalpe liste så få tæver der har prøver og nogle af dem
bliver parret med hanhunde der heller ikke har, det er jo meget svært at
bedømme noget der. Lad være med at strirre dig blid på RK mentaltest, den er
efterhånden ikke det papir værd den er skrevet på. Den nye formand i RK. er
da oxo begyndt at snakke om at der skal ændres på raceprofilen pga. der er
så mange hunde der ikke duer til træning.

Claus

Fra : Lou

Dato : 09-09-03 07:25

"S?ren B Rasmussen" <sbr@privat.tele.dk> wrote in message news:<3f5d057b$0$54774$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Nu skal det v?re.....vi har f?et huset som vi overtager 1/12, og det har jeg
> ventet p? i lang tid.....nu er der plads og tid til at f? ?nskehunden.
>
> S? er det jeg beh?ver hj?lp, jeg synes nemlig hvalpelisten hos Rottweiler
> klubben er beh?ftet med en del ekko.....den er ihvertfald ikke fyldt op.
> Hvor kan jeg k?be min dr?mmehund og er der nogen der vil anbefale nogen
> kenneler ?
> Jeg tager imod alle kommentarer og r?d med kysh?nd.
>
> P? forh?nd tak.

DKK har en hvalpeliste og i Rottweilerklubben mener jeg der er nogle
avlskonsulenter du kan sp?rge til r?ds vedr. avlm?ssige smp. og gode
kennler.
Jeg er ikke selv medlem af RW-klubben , da jeg har Sch?fer, men jeg
mener bestmt at have h?rt at RW k?rer p? samme m?de som hos os . se p?
dkk's hjemmeside og find RW-klubben.

Jeg kender en kennel der hedder Jutlland og ligger ved viborg, de
avler meget, men jeg kender ikke s? meget til matrialet, men
menneskene er meget flinke og passer p? deres dyr.

Du skal bare passe p? at sindet er iorden p? for?ldredyrene, jeg har
h?rt om nogle steder hvor de "d?jer" med dette.
For ikke at f? hele rottweiler standen p? nakken, s? skal det tilf?jes
at s?dan er det hos alle racer- man skal se sig godt om, der er br?dne
kar over alt.

Hvad med at tage p? en RW udstilling og tage en snak m avlerne og
m?ske nogle hvalpek?bere? is?r en snak m hvalpek?bere kan v?re
givende.

mvh
Lou

Fra : T*

Dato : 12-09-03 00:03

Jeg ved der findes en kennel i nord/vestjylland ved navn "fehar" jeg har
desvarre ikke deres web add. men den burde vare mulig at finde. De avler
gode sunde familie egnede hunde, vagtsomme og meget bornevenlige/vante
hunde.

Fra : Claus

Dato : 12-09-03 08:51

"T*" <privatmails@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> desvarre ikke deres web add. men den burde vare mulig at finde. De avler
> gode sunde familie egnede hunde, vagtsomme og meget bornevenlige/vante

Jeg tror at den kennel du mener er Febæks.

Claus

Fra : Mic

Dato : 12-09-03 08:52

"Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk> wrote in message

> "T*" <privatmails@privat.dk> skrev i en meddelelse
>

> Jeg tror at den kennel du mener er Febæks.
>
> Claus

He he tror sq ikke at han/hun ser danske tegn æøå
!!

Michael