uønsket linjeskift
Fra : Mikael

Dato : 08-09-03 23:03

Jeg har et lille problem på min hjemmeside (http://cid100281.cubehosting.dk)

Hvis I prøver at kigge på det engang, så kan I se at der er to hovedpunkter,
"Galleries" og "Other". Efter hver af disse følger en liste med punkter. Mit
problem er, at jeg ikke kan forstå hvorfor der kommer et ekstra linjeskift
mellem overskriften og listen, og jeg kan ikke komme af med det. I
dokumentet består det af en stylet <h1> overskrift efterfulgt af en <ul>
liste. Kan det være <h1> der provokerer et linjeskift? Tidligere havde jeg
det til at være en <p> men det gav det samme resultat.

Har I nogen forslag til hvad jeg kan gøre?

mvh

Mikael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-09-03 23:20

"Mikael" <sandman_dk@INGENSPAMhotmail.com> skrev :

>Kan det være <h1> der provokerer et linjeskift? Tidligere havde jeg
>det til at være en <p> men det gav det samme resultat.

Den provokerer ikke

Det gælder for alle blockelementer.

Sæt margin til 0 på den måde, der passer bedst af nedenstående.

<h1 style="margin: 0">

<h1 style="margin-top: 0">

<h1 style="margin-bottom: 0">
--
Knud

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-09-03 23:23

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Sæt margin til 0 på den måde, der passer bedst af nedenstående.

><h1 style="margin: 0">
><h1 style="margin-top: 0">
><h1 style="margin-bottom: 0">

Bruger du style i HTML-delen selv om du har en CSS-fil?

--
Bertel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-09-03 23:42

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> skrev :

>Bruger du style i HTML-delen selv om du har en CSS-fil?

Kan jeg godt finde på, hvis det kun skal bruges et sted.

Finder det lige så nemt, som at bruge class eller id.

Så kan man diskutere om al makeup skal være adskilt fra htmlkoden
eller ej.

Ellers kan spørgeren vel finde ud af at flytte det over på
cssfilen.
--
Knud

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-09-03 13:49

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Ellers kan spørgeren vel finde ud af at flytte det over på
>cssfilen.

Ja ja, jeg var bare nysgerrig fordi jeg er ny med CSS.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-09-03 23:29

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev
> Det gælder for alle blockelementer.
>
> Sæt margin til 0 på den måde, der passer bedst af nedenstående.
>
> <h1 style="margin: 0">
>
> <h1 style="margin-top: 0">
>
> <h1 style="margin-bottom: 0">

Og gør evt. tilsvarende med listerne:

<ul style="margin-top: 0">

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Mikael

Dato : 08-09-03 23:47

> Sæt margin til 0 på den måde, der passer bedst af nedenstående.
>
> <h1 style="margin: 0">
>
> <h1 style="margin-top: 0">
>
> <h1 style="margin-bottom: 0">

Tak for tippet! Nu fik jeg det til at due. Jeg var nødt til at sætte
margin-bottom på <h1> og margin-top på <ul>. Spøjst nok forsvandt
listeprikkerne helt da jeg prøvede med margin. nå, men det duer!

mvh

Mikael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-09-03 23:59

"Mikael" <sandman_dk@INGENSPAMhotmail.com> skrev :

> Spøjst nok forsvandt
>listeprikkerne helt da jeg prøvede med margin. nå, men det duer!

Fordi dem så fjerner margin på alle fire sider.
--
Knud