Man må selvfølgelig ikke bolle med kæreste~
Fra : Thomas

Dato : 08-09-03 16:35

Det er sjovt som mange piger bliver sure, hvis man siger noget
positivt om deres veninder, eller endnu værre, søstre. For eksempel
havde jeg engang en kæreste, der havde en veninde, der altid gik rundt
i nogle stramme joggingbukser, som fremhævede hendes lækre mås.

Det lagde min kæreste selvfølgelig mærke til, og det blev straks
kommenteret. Jeg synes jo det er ganske uskyldigt. Ser man en lækker
røv, så kigger man på den.

En anden kæreste sagde, at hvis jeg gik i seng med hendes veninde, så
var det straks slut med os. Det er selvfølgelig også noget andet, så
det er jeg helt med på.

VH

Thomas

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-09-03 18:55

Thomas wrote:
> [...]
>
> Det lagde min kæreste selvfølgelig mærke til, og det blev straks
> kommenteret. Jeg synes jo det er ganske uskyldigt. Ser man en lækker

en ting er at kigge og notere sig at måsen er god, noget andet er at gøre
det åbenlyst og savlende ;)
ingen kvinde bryder sig om at skulle konkurrere med deres veninder... det er
en ting når man ikke har nogen følelser i klemme, men når først manden er
scoret vil man jo helst beholde ham for sig selv, og det er ganske enkelt
til at blive paranoid af at vide at manden man elsker står og savler over
den kvinde i verden man stoler mest på........
især hvis man har stået i situationen før, hvor en anden kvinde man havde
tillid til ikke havde respekt for ens forhold......

> En anden kæreste sagde, at hvis jeg gik i seng med hendes veninde, så
> var det straks slut med os. Det er selvfølgelig også noget andet, så
> det er jeg helt med på.

hvordan skal din kvinde vide at hver eneste gang du glor på venindens mås,
at du så ikke fantaserer om at tage det næste skridt...... ??
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : John Sahl

Dato : 08-09-03 20:28

Sabina Hertzum <sabina@mandezonen.dk> wrote:
> hvordan skal din kvinde vide at hver eneste gang du glor på venindens
> mås, at du så ikke fantaserer om at tage det næste skridt...... ??

Dette gælder vel også den anden vej rundt?

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-09-03 20:35

John Sahl wrote:

> Dette gælder vel også den anden vej rundt?

you tell me..... er det noget mænd, generelt set, tænker ligeså meget over?

Fra : John Sahl

Dato : 08-09-03 22:12

Sabina Hertzum <sabina@mandezonen.dk> wrote:
> you tell me..... er det noget mænd, generelt set, tænker ligeså meget
> over?

Jeg ved da at andre fyre jeg kender godt kan føle det er
forkert hvis deres kæreste gentagne gange savler over
den samme fyr. Og slet ikke skjuler hvor lækker hun
synes han er.

Fra : Thomas

Dato : 09-09-03 18:25

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message news:<pc67b.69103$Kb2.3100164@news010.worldonline.dk>...

> Jeg ved da at andre fyre jeg kender godt kan føle det er
> forkert hvis deres kæreste gentagne gange savler over
> den samme fyr. Og slet ikke skjuler hvor lækker hun
> synes han er.

Det har du helt ret i.

VH

Thomas

Fra : Lars P Friberg

Dato : 09-09-03 11:16

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> [...]
> især hvis man har stået i situationen før, hvor en anden kvinde man havde
> tillid til ikke havde respekt for ens forhold......

Det er selvfølgelig rigtigt - på den anden side handler det vel ikke så
meget om hvorvidt man kigger, men mere om at man indbyrdes kan stole
100% på hinanden. Jeg kigger da gerne efter en smuk kvinde, og det gør
min kone også - ja og også efter en flot mand )))
Det sker også når det er venner af huset, så at sige. men vi ved da
begge at det aldrig bliver til mere end kiggeriet - ehhh. ja man skal jo
aldrig sige aldrig, men i givet fald bliver det sammen - har da prøvet
at være flere i sengen Nogle af gruppens faste læsere husker måske
mine skrupler i den forbindelse for lang tid siden. Vi vovede t og det
var godt.
I dag sker det da at vi eksempelvis sidder på cafe og nyder byens liv -
der kan det da sagtesn forekommer at jeg ber min kon om at udpege en
mand eller kvinde, der er lækkernok til at tage med hjem - og omvendt
selvfølgelig. Det kan der altså godt komme nogel saftige fantasier ud
af. Men OK det er jo som fælles projekt, så det kan sikkert ikke
sammenlignes.

LP

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-09-03 11:29

Lars P Friberg wrote:

> [...]
> 100% på hinanden. Jeg kigger da gerne efter en smuk kvinde, og det gør
> min kone også - ja og også efter en flot mand )))

et eller andet sted har jeg det selv sådan at selvom jeg ser en lækker mand,
har jeg bestemt intet behov for at prøve at få ham med i seng, da jeg på
ingen måde vil kunne leve op til ham, og jeg har efterhånden nået et sted i
mit liv hvor jeg ikke længere gider have mindreværdskomplekser fordi jeg
skal leve op til min seksualpartner.....

for mit vedkommende kigger jeg også gerne på både mænd og kvinder, og
kommenterer dem også sammen med min kæreste *G* og det til trods for at jeg
på ingen måde har lyster i den retning.....

jeg synes at blot fordi man kan genkende et smukt ydre, er det stadig det
indre der tæller...... også når man vælger sengepartnere ;)
personligt har jeg så rigeligt i min kæreste at jeg ikke ville have
overskuddet til at skulle dyrke sex med en anden*G* og helt ærligt, hvorfor
spilde tiden med at finde en man skal til at oplære fra bunden af, med ens
lyster og behov, når man allerede har den man vil have?

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 09-09-03 23:40

Sabina Hertzum skrev:

Hej Sabina

> [...]
> efterhånden nået et sted i mit liv hvor jeg ikke længere gider have
> mindreværdskomplekser fordi jeg skal leve op til min

Øhh, hvad?

Hvis han kravler i seng med dig, gud forbyde det da du er lovet bort,
tror jeg nok at han gør det fordi han synes at du er værd at kravle i
seng med. Det var da noget mærkeligt noget at få et kompleks over,
synes jeg.

> for mit vedkommende kigger jeg også gerne på både mænd og kvinder, og
> kommenterer dem også sammen med min kæreste *G* og det til trods for
> at jeg på ingen måde har lyster i den retning.....

Til at kommentere? Beklager, men det tror jeg altså at både du og John
har.

> jeg synes at blot fordi man kan genkende et smukt ydre,

Ok, vi definerer nok en lækker mand m/k på forskellig måde. Jeg kan da
nemt se en smuk pige, jeg bilder mig også ind at jeg kan se om hun er
tom indeni, som et hylster til en god cigar (jeg kan ikke blive enig
med mig selv om det er "pun intended" eller ej).

Jeg er gammel og erfaren nok til at vide, at jeg kun lægger mærke til
udseendet de første 14 dages tid og derfor er det helt andre værdier
som betyder noget (hvis ikke det var de værdier som var tiltrækkende
til at starte med).

> er det stadig det indre der tæller......

Nå, men, så er vi ikke uenige alligevel.

> og helt ærligt, hvorfor spilde tiden med at finde en man skal til at
> oplære fra bunden af, med ens lyster og behov,

Rejsen er det hele værd.

> når man allerede har den man vil have?

Nej, det har jeg svært ved at se, så.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-09-03 06:27

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:
> Sabina Hertzum skrev:
>
> Hej Sabina

hej peder, dit skønne stykke mandfolk ;)

> Øhh, hvad?

i know*G*

> [...]
> tror jeg nok at han gør det fordi han synes at du er værd at kravle i
> seng med. Det var da noget mærkeligt noget at få et kompleks over,

måske kan det være svært at forstå, men ikke desto mindre er det ret nemt at
få komplekser over ar og diverse andre irriterende uskønheder på sin krop,
når fyren der ligger ved siden af er noget nær det perfekte.....

> Til at kommentere? Beklager, men det tror jeg altså at både du og John
> har.

jeg mente lyster i retningen af at hive kvinden med i seng*G* undskyld jeg
ikke gjorde det klart.......

> [...]
> tom indeni, som et hylster til en god cigar (jeg kan ikke blive enig
> med mig selv om det er "pun intended" eller ej).

så langt vil jeg ikke gå, da jeg kender flere af den "smukke type" som også
er utroligt søde mennesker......

> [...]
> udseendet de første 14 dages tid og derfor er det helt andre værdier
> som betyder noget (hvis ikke det var de værdier som var tiltrækkende

netop*G*

> Nå, men, så er vi ikke uenige alligevel.

nej da*G*

> Rejsen er det hele værd.

nogle gange ja, men kun hvis det er noget man vil bruge sin fremtid på, på
sigt, men jeg holder mig nu alligevel til den mand jeg har*G*

> Nej, det har jeg svært ved at se, så.

;)

Fra : PerX ...

Dato : 10-09-03 12:39

In article <bjlsir.16s.3@news.kommunalbastards.org>,
pedervm@myrealbox.com says...
> [...]
> tror jeg nok at han gør det fordi han synes at du er værd at kravle i
> seng med. Det var da noget mærkeligt noget at få et kompleks over,

Det siges jo at mænd generelt er fucking ligeglade med hvordan deres krop
ser ud og hvad andre mener om den (det passer så ikke på alle), men det
virker som det passer på dig? Du kan ikke forestille dig at man kan få
komplekser over sin krop i forhold til ena nden.

Fra : Anita

Dato : 09-09-03 14:25

"Sabina Hertzum" skrev

> [...]
> til at blive paranoid af at vide at manden man elsker står og savler over
> den kvinde i verden man stoler mest på........

Lige præcis.

> især hvis man har stået i situationen før, hvor en anden kvinde man havde
> tillid til ikke havde respekt for ens forhold......

Oh yes! Det er ikke spor rart.

Hvad gør man egentlig i sådan en sag? Min ex kissemissede en gang liidt for
meget med en veninde. (Dvs. gentagne gange og absolut uden min velsignelse).
Han fortalte mig det først, da vi gik fra hinanden, så jeg blev jo temmelig
skuffet over både ham og veninden. Jeg valgte i sin tid at holde bøtte med
det (overfor veninden), da forholdet jo netop var afsluttet. Men det sidder
li'som alligevel i én - at hun ku' finde på det. Jeg har hende stadig som
veninde. Men hvad ville I andre havde gjort i en lignende situation?

Venligst Anita

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-09-03 21:29

Anita wrote:

> [...]
> ku' finde på det. Jeg har hende stadig som veninde. Men hvad ville I
> andre havde gjort i en lignende situation?

min situation ( som jeg har beskrevet flere gange) hvor en pige jeg nærmest
opfattede som en lillesøster, havde kendt siden hun blev, som min kæreste og
jeg var gudmor til, og som havde været feriebarn hos os siden hun var 11,
hun valgte som 16 årig at lade hånt om mig og min søn, og gik fuldt bevidst
efter min kæreste (han havde få uger før gjort det forbi, men på daværende
tidspunkt boede han stadig hos mig)...
jeg har endnu ikke tilgivet hende det, men har dog accepteret at hun er en
del af min søns familie, nu hvor hun er mor til min søns to små brødre.....
de første to år nægtede jeg al samtale med hende og ignorerede hende totalt,
hun var end ikke tolereret på den matrikel hvor jeg boede..... først da min
søns ældste lillebror blev født blev jeg enig med mig selv om at det var en
uholdbar situation, og nu er det sådan at vi sagtens kan være i samme rum,
og endda føre en civiliseret samtale.....
sjovt nok bildte min ex sig i lang tid ind at hun følte hele miseren var min
skyld, hvor jeg jo naturligvis følte det var den anden vej rundt, og alt
dette kom frem en dag jeg foreslog at vi kunne komme forbi og hente min søn,
møde familien og drengene og måske få en bid brød sammen....
min ex var ved at gå ud af sit gode skind og uden at tale med kæresten
aflyste han på grundlag af hendes nag...... kun et par timer efter ringer
han dog til mig og undskylder og fortæller at han havde HELT galt fat i den,
og at vi allesammen naturligvis var yderst velkomne.....

nå... det var vist et lille sidespring ;)

jeg har heldigvis været forskånet for at mine gode veninder har muntret sig
med mine seriøse kærester, men føler mig overbevist om at hvis det var
tilfældet at en af dem gjorde noget i den retning, så ville det venskab være
difinitivt slut, da det for mig er den ultimative "dealbreaker"......

Fra : Anita

Dato : 09-09-03 22:25

"Sabina Hertzum" skrev
[KLIP]
> [...]
være
> difinitivt slut, da det for mig er den ultimative "dealbreaker"......

Ja sådan troede jeg også, at jeg ville have det. Jeg kan være ret kontant,
på den konto.

Men omvendt, så var grunden til at jeg dengang valgte at lade det ligge,
fordi jeg først fik det at vide da forholdet til min kæreste gennem 4 år var
forbi (det var mit valg at afslutte forholdet, men af helt andre årsager).
Han havde så efterfølgende brug for at lette sit hjerte, og jeg er da sådan
set glad for at vide det, således jeg nu er klar over, hvor jeg har hende.

Mine overvejelser går sådan set på, om jeg en dag ved passende lejlighed,
skal fortælle hende, at jeg har kendskab til affæren... eller bare droppe
det. Egentlig havde jeg forlængst valgt at droppe det, men engang imellem
kommer det hele lige frem til overfladen igen.

Venligst Anita

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-09-03 22:30

Anita wrote:

> Ja sådan troede jeg også, at jeg ville have det. Jeg kan være ret
> kontant, på den konto.

jeg er ellers ikke typen der bærer nag, og jeg må indrømme at den eneste jeg
nogensinde har båret nag til har været hende min kære guddatter...
jeg har haft nogle ubehagelige oplevelser igennem livet, men har aldrig haft
svært ved at tilgive ;)

> [...]
> helt andre årsager). Han havde så efterfølgende brug for at lette sit
> hjerte, og jeg er da sådan set glad for at vide det, således jeg nu

måske har det også ret stor vægt at du gjorde det forbi med ham, og ikke
omvendt, ligesom det nok også tæller at hun intet havde at gøre med
bruddet......

> [...]
> eller bare droppe det. Egentlig havde jeg forlængst valgt at droppe
> det, men engang imellem kommer det hele lige frem til overfladen igen.

personligt gider jeg ikke gå og holde sådan noget tilbage.... jeg ville nok
lægge kortene på bordet en dag i en fredelig atmosfære, og få det snakket
igennem, og så se om der var noget at bevare venskabet på......
jeg ville nok frygte at hvis det var noget jeg gik og gemte på, så ville det
uvilkårlig komme frem i en presset situation, sansyneligvis en aften hvor
der var alkohol involveret, og så kunne konsekvenserne blive store......

men uanset hvordan jeg ville vælge at håndtere lige præcis den situation, så
ville jeg aldrig kunne stole på hende igen, og det vil ende med at jeg
render rundt som en paranoid hystade hver gang hun skulle komme forbi, og
det er hverken jeg eller min kæreste tjent med.......

Fra : Anita

Dato : 10-09-03 15:25

"Sabina Hertzum" skrev

> jeg er ellers ikke typen der bærer nag,

Det må jeg så være. Men jeg tror da at jeg i langt de fleste tilfælde
hurtigt bliver god igen, med mindre jeg trædes på mere end den ene gang.

> [...]
> nogensinde har båret nag til har været hende min kære guddatter...
> jeg har haft nogle ubehagelige oplevelser igennem livet, men har aldrig

Det har jeg i et enkelt tilfælde - og hun behøver aldrig mere placere sig
inden for mit synsfelt. *Grrr* Når man opfører sig som værende min veninde,
så skal man sgu ikke trampe på mig og mine følelser op til flere gange.
Heller ikke selvom man er nymfoman, psykisk ustabil og jaloux og hvilke
andre dårlige undskyldninger man end må have i ærmet.

> måske har det også ret stor vægt at du gjorde det forbi med ham, og ikke
> omvendt, ligesom det nok også tæller at hun intet havde at gøre med
> bruddet......

Lige netop. Havde jeg opdaget det, mens vi stadig var kærester havde jeg da
flippet totalt *G* Men da jeg først fik det at vide langt senere, blev jeg
bare skide skuffet og tænkte at det nok var bedst at lade det ligge.

> [...]
> lægge kortene på bordet en dag i en fredelig atmosfære, og få det snakket
> igennem, og så se om der var noget at bevare venskabet på......

Ja, det ender det måske også med en dag. Men spørgsmålet er om det ikke er
ligemeget? Jeg tror egentlig ikke at hun kunne finde på det igen.

> [...]
> der var alkohol involveret, og så kunne konsekvenserne blive store......

Nu er det yderst sjældent at jeg drikker mig fuld, så jeg tvivler på at det
ville ske under de omstændigheder.

Sådan er det nu heldigvis ikke...

Venligst Anita

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-09-03 21:10

Anita wrote:

> Det må jeg så være. Men jeg tror da at jeg i langt de fleste tilfælde
> hurtigt bliver god igen, med mindre jeg trædes på mere end den ene
> gang.

med nag mener jeg noget man går og ruger over i nærmest årevis ;) og som man
aldrig helt slipper....

> [...]
> til flere gange. Heller ikke selvom man er nymfoman, psykisk ustabil
> og jaloux og hvilke andre dårlige undskyldninger man end må have i

undskyldninger har den slags altid nok af..... den primære undskyldning der
gik igen var at han jo var fri (hvilket han i teorien også var, men på den
anden side havde jeg lige tilbragt 5 år af mit liv overbevist om at jeg
skulle tilbringe resten af mit liv med ham, han boede stadig hos mig, og vi
havde et barn sammen....)
havde hun haft den mindste respekt og pli havde hun ventet til vi var fri af
hinanden før hun var gået efter ham......
dernæst skal siges at jeg aldrig har "fået lov" til at konfrontere
hende..... fået lov skriver jeg fordi hendes forældre jo naturligvis
beskyttede hende, og jeg således havde to muligheder, enten at tale med
hende face2face foran hende forældre ( og dermed ikke få et ben til jorden)
eller opsøge hende i skolen eller andre steder..... disse ting ville jge
ganske enkelt ikke nedværdige mig til, så en forklaring har jeg aldrig
fået.....
grunden jeg fik for at hendes forældre skulle være til stede var at hun jo
"kun" var 16, og de var bange for at jeg ville gøre hende noget.......
virkelig lækkert at få at vide af folk man har kendt hele sit liv, og
derudover havde (og har) jeg den holdning at er man gammel nok gøre som hun
gjorde, er man såsandelig også gammel nok til at stå til ansvar for
det......

> [...]
> jeg da flippet totalt *G* Men da jeg først fik det at vide langt
> senere, blev jeg bare skide skuffet og tænkte at det nok var bedst at

det kan du jo kun afgøre selv, om det er.......

> Ja, det ender det måske også med en dag. Men spørgsmålet er om det
> ikke er ligemeget? Jeg tror egentlig ikke at hun kunne finde på det
> igen.

det samme troede jeg om min guddatter.... med til historen hører nemlig at
hun en gang tidligere gik efter en af mine ex'er og var sammen med ham
igennem længere tid ( for en 13 årig er 4-5 mdr længere tid).... men jeg har
måtte erkende at hun nok aldrig lærer det......

> Nu er det yderst sjældent at jeg drikker mig fuld, så jeg tvivler på
> at det ville ske under de omstændigheder.

fair nok ;)

> Sådan er det nu heldigvis ikke...

godt for dig ;) jeg fortalte jo også bare hvordan det var for mig......

Fra : Anita

Dato : 10-09-03 21:57

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev

> med nag mener jeg noget man går og ruger over i nærmest årevis ;) og som
man
> aldrig helt slipper....

Ej, jeg føler nu ikke at det i den grad går mig på. Men det popper da frem
nu og da, når jeg lige kommer i tanke om det. Og med det kommer også
problematikken med om jeg skal fortælle hende, at jeg rent faktisk har
kendskab til deres lille stunt.

> derudover havde (og har) jeg den holdning at er man gammel nok gøre som
hun
> gjorde, er man såsandelig også gammel nok til at stå til ansvar for
> det......

100% enig. Nogen burde da give hende lidt opdragelse! Siden hendes forældre
åbenbart ikke har lært hende hvordan man behandler andre mennesker.

> det kan du jo kun afgøre selv, om det er.......

I know...

> [...]
har
> måtte erkende at hun nok aldrig lærer det......

Av, ja så forstår jeg godt at det li'som var dråben. Jeg mener at man selvf.
kan begå en fejl, og det bilder jeg mig da ind at det var hvad min veinde og
daværende kæreste begik. Men gentager folk succesen, så mener jeg ikke de er
noget at samle på.

> godt for dig ;) jeg fortalte jo også bare hvordan det var for mig......

Jamen vi må jo stole på vore kærester, ikk'? Tro på at de er gjort af et
bedre stof end de tidligere fyre i vore liv

Venligst Anita

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-09-03 22:10

Anita wrote:
> [...]
> også problematikken med om jeg skal fortælle hende, at jeg rent
> faktisk har kendskab til deres lille stunt.

klart nok ;)

> 100% enig. Nogen burde da give hende lidt opdragelse! Siden hendes
> forældre åbenbart ikke har lært hende hvordan man behandler andre
> mennesker.

netop...... men på den anden side.... hendes mor var ikke bedre i sin tid,
og pigebarnet har viklet alle om sin lillefinger..... jeg kan dog stadig i
dag ærge mig over at jeg ikke selv gjorde mere for at fortælle hende at det
hun havde gang i dengang var forkert....... men på den anden side, når man
har en teenagers tillid, så er den nemmeste måde at bevare den tillid på, jo
ikke ligefrem at fortælle dem at de skal lade være med at have affærer med
gifte mænd og lignende.... dengang priste jeg mig bare lykkelig for at hun
fortalte det til en eller anden.....

> [...]
> selvf. kan begå en fejl, og det bilder jeg mig da ind at det var hvad
> min veinde og daværende kæreste begik. Men gentager folk succesen, så

nu den pågældende ex, var så meget ex og havde heller aldrig betydet det
store for mig, så på det tidspunkt kunne jeg kun grine af det..... igen en
af mine egne fejl......

> Jamen vi må jo stole på vore kærester, ikk'? Tro på at de er gjort af
> et bedre stof end de tidligere fyre i vore liv

enig..... dog tror jeg altid frygten vil ligge et eller andet sted dybt i
mit........

Fra : John Sahl

Dato : 10-09-03 22:32

Sabina Hertzum <sabina@mandezonen.dk> wrote:
> enig..... dog tror jeg altid frygten vil ligge et eller andet sted
> dybt i mit........

No need to worry baby. Jeg har valgt! For evigt!

Fra : Henning

Dato : 11-09-03 07:14

John Sahl wrote:

> No need to worry baby. Jeg har valgt! For evigt!

Også selv om du har fået "kam til dit hår" *GGG*

MVH
Henning

Fra : John Sahl

Dato : 11-09-03 10:37

Henning <h2m@madsen.mail.dk> wrote:

> Også selv om du har fået "kam til dit hår" *GGG*

Det vidste jeg jo allerede før jeg rørte ved hende første
gang. Så helt sikkert JA ,-)

Hvem fanden gider have en sød lille nikkedukketøs, næh
du, giv mig lidt modspil. Så er der sgu aldrig kedeligt i det
lille hjem!

Fra : Henning

Dato : 11-09-03 07:13

Anita wrote:

> Jamen vi må jo stole på vore kærester, ikk'? Tro på at de er gjort af
> et bedre stof end de tidligere fyre i vore liv

Jeps! Ellers bliver man da kuglesør i kalotten, hvis man
ikke er overbevist om at "mig vil hun/han ikke røvrende"
Når en Kvinde har sagt hun elsker mig, tror jeg 100% på
hende og tager det til mig lige så naivt som et spædbarn *GGG*

MVH
Henning

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 09-09-03 23:43

Anita skrev:

> Men hvad ville I andre havde gjort i en lignende situation?

Jeg har tidligere ophørt at have kontakt med vedkommende, efter jeg
konfronterede ham med det.

Jeg fortryder det ikke.

Til gengæld lærte jeg at mit menneskekendskab [1] sagtens kan fejle,
jeg tror det var vigtigt selvom jeg ikke helt kan forklare det for mig
selv.

[1] Som jeg selv ellers har høje tanker om.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-09-03 00:12

On Wed, 10 Sep 2003 00:43:04 +0200, "Peder Vendelbo Mikkelsen"
<pedervm@myrealbox.com> wrote:

Allooee Peder .... skide party Animal :)

>Jeg har tidligere ophørt at have kontakt med vedkommende, efter jeg
>konfronterede ham med det.
>
>Jeg fortryder det ikke.

dte kan jeg nu egentligt godt forstå.... jeg tror om ikke andet så for
sig selv at vise hvor ens standard ligger - hvad og hvad man ikke vil
have med at gøre !

jeg har selv EN gang i mit liv været udsat for et bedrag fra en god
ven det var i spetember 1993 - jeg chikanere ham da stadigt ved en
hver given lejlighed sviner ham til - jeg har pesoneligt sørget for ta
han har mistet sit arbejde 3/4 af hans venner 2 af hans kærster og
lige nu er jeg ved at hjælpe til med at få kuppet igenem at han - kun
har begrænset samværd med to af hans børn ...som der så vist står i
Goodfather hævnen er en ret der skal nydes kold :)

>Til gengæld lærte jeg at mit menneskekendskab [1] sagtens kan fejle,
>jeg tror det var vigtigt selvom jeg ikke helt kan forklare det for mig
>selv.

ja ok der viste jeg godt han havde det i sig - jeg mener en mand der
har det i sig at drikke en 13 år s pige sanseløs også kneppe hende i
hendes søvn fra ham kan man jo sådan set forvente - praktisk talt alt
med mindre han frygter en .... det er jo risikoen man løber ved at
indgå i et venskab - at den ene part kan fristes over evne til at
forveksle venlighed med svaghed !

>[1] Som jeg selv ellers har høje tanker om.

du er tosse go :)

--
Mv.
Bo M Mogensen

You know that shooting up's for realThat person who's screaming
That's the way he really feels We're all improvising Five movies in a week
If hollywood doesn't call us ; !We'll be sick !Lou Reed (http://makeashorterlink.com/?T6C3523D5 )

Fra : Anita

Dato : 10-09-03 15:28

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> skrev

> Jeg har tidligere ophørt at have kontakt med vedkommende, efter jeg
> konfronterede ham med det.

Og det er måske lidt den pris jeg ikke er helt villig til at betale, for hun
er jo sådan set en helt fin veninde. Hvis jeg nævner det for hende, vil det
jo højst sandsynligt give nogle gnidninger...

> [...]
> selv.
>
> [1] Som jeg selv ellers har høje tanker om.

Ja, det kan være hård erkendelse at man ikke kan stole 100% på dem man
troede.

Venligst Anita

Fra : PerX ...

Dato : 10-09-03 12:22

In article <3f5dd441$0$28627$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
anita@*slet*stofanet.dk says...

> [...]
> li'som alligevel i én - at hun ku' finde på det. Jeg har hende stadig som
> veninde. Men hvad ville I andre havde gjort i en lignende situation?

Mit bud ville være at sige "skrid moster" ... meeen det er jo mig *G*

Fra : Anita

Dato : 10-09-03 15:18

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> In article <3f5dd441$0$28627$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
> anita@*slet*stofanet.dk says...

> Mit bud ville være at sige "skrid moster" ... meeen det er jo mig *G*

Jamen det ville jeg skam også have gjort, hvis jeg havde opdaget det, mens
jeg var i forholdet. (Jeg ville endda have droppet både kæreste og veninde).
Men at komme og brokke sig længe efter at forholdet er afsluttet, virker
måske sådan lidt... jah... kan ikke finde det rette ord.

/Anita

Fra : PerX ...

Dato : 09-09-03 14:48

In article <io37b.68576$Kb2.3086969@news010.worldonline.dk>,
sabina@mandezonen.dk says...

> en ting er at kigge og notere sig at måsen er god, noget andet er at gøre
> det åbenlyst og savlende ;)

Og når man så foreslår hende at tage samme slags joggingbukser på bliver
man mødt med "jeg gider sgu ikke tage tøj på for din skyld. Desuden er
min røv alt for bred" - huh? (Selv ude om det ;)

> hvordan skal din kvinde vide at hver eneste gang du glor på venindens mås,
> at du så ikke fantaserer om at tage det næste skridt...... ??

Og når hun kigger på en lækker fyr, hvordan kan han så vide at hun ikke
fantasere om at tage det næste skridt?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-09-03 15:10

PerX ... wrote:

> Og når man så foreslår hende at tage samme slags joggingbukser på
> bliver man mødt med "jeg gider sgu ikke tage tøj på for din skyld.
> Desuden er
> min røv alt for bred" - huh? (Selv ude om det ;)

igen et udtryk for at pigen ikke vil konkurrere med veninden.......

> Og når hun kigger på en lækker fyr, hvordan kan han så vide at hun
> ikke fantasere om at tage det næste skridt?

det gør man ikke, men igen skal der tages højde for om man bare kigger,
eller om man kigger savlende og evt endda kommenterer.........
en bemærkning om at manden gerne så sin kæreste i de samme bukser er ladet
med en masse subtile hentydninger om at han synes pigen er lækker ;)

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 09-09-03 23:50

Sabina Hertzum skrev:

> igen et udtryk for at pigen ikke vil konkurrere med veninden.......

Jamen! Konkurrere med veninden?

Du har jo da for hulan fyren i sengen og alle andre muligheder som
veninden ikke har, hun kan jo bare rende rundt og gøre sit bedste for
at se lækker ud.

Hvis veninden går i konkurrence med dig, skal hun da bare have kniven!
(billedligt talt, ikke bogstaveligt)

> en bemærkning om at manden gerne så sin kæreste i de samme bukser er
> ladet med en masse subtile hentydninger om at han synes pigen er
> lækker ;) --

Nixen bixen, ikke nødvendigvis (det er direkte ondskabsfuldt, hvis du
låner venindens bukser).

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-09-03 06:29

> Jamen! Konkurrere med veninden?
>
> Du har jo da for hulan fyren i sengen og alle andre muligheder som
> veninden ikke har, hun kan jo bare rende rundt og gøre sit bedste for
> at se lækker ud.

det er altså ikke altid en fordel, da vi jo alle ved at mænd er visuelle
væsner, og fantasien i sig selv kan fremprovokere en handling ;)

> Hvis veninden går i konkurrence med dig, skal hun da bare have kniven!
> (billedligt talt, ikke bogstaveligt)

det er jo netop ikke sikkert at veninden gør det bevidst, eller overhovedet
aner noget om fyrens tanker......

> Nixen bixen, ikke nødvendigvis (det er direkte ondskabsfuldt, hvis du
> låner venindens bukser).

det er vist et spørgsmål om opfattelse......

Fra : PerX ...

Dato : 10-09-03 12:25

In article <yEy7b.69917$Kb2.3160005@news010.worldonline.dk>,
sabina@mandezonen.dk says...

> det er altså ikke altid en fordel, da vi jo alle ved at mænd er visuelle
> væsner, og fantasien i sig selv kan fremprovokere en handling ;)

Nææ, det kan vel fremprovokere en følelse - om der kommer en handling
kommer an på om det er en mand eller et dyr ( =en man kan styre sig ;)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-09-03 12:39

PerX ... wrote:

> Nææ, det kan vel fremprovokere en følelse - om der kommer en handling
> kommer an på om det er en mand eller et dyr ( =en man kan styre sig ;)

ja netop ;)

Fra : PerX ...

Dato : 10-09-03 12:23

In article <1cl7b.69400$Kb2.3120735@news010.worldonline.dk>,
sabina@mandezonen.dk says...

> igen et udtryk for at pigen ikke vil konkurrere med veninden.......

Eller at hun syntes det er vigtiger at spille martyr end at glæde sin
kæreste.

> [...]
> en bemærkning om at manden gerne så sin kæreste i de samme bukser er ladet
> med en masse subtile hentydninger om at han synes pigen er lækker ;)

Hvis kæreste ynder at spilde den slags mindgames lyder det som en kommne
x-kærste ;)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-09-03 12:40

PerX ... wrote:

> Eller at hun syntes det er vigtiger at spille martyr end at glæde sin
> kæreste.

eller også er hun bare realistisk omkring sin størrelse ;)

forhåbentlig ;)

Fra : Lars P Friberg

Dato : 09-09-03 15:13

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message

> Og når man så foreslår hende at tage samme slags joggingbukser på bliver
> man mødt med "jeg gider sgu ikke tage tøj på for din skyld. Desuden er
> min røv alt for bred" - huh? (Selv ude om det ;)

Hmmm, lyder da heller ikke som en alt for venlig stemning. Min hustru
tager da gerne noget specielt tøj på, hvis hun ved at det glæder mig.
(Af sammegrund har jeg ingen hvide sokker - hun bryder sammen i
krampelatter hvis jeg kom med hvide tennisskokker i de sorte sko *GGGGG*
ser sgu osse kikset ud).
Pointen er, at man ikke mister noget ved at imødekomme andre.
Eksempelvis ved min kone at jeg er fuldkommen pjattet med at hun bruger
en bestemt hofteholder i sådan noget lak-agtigt noget. Den er sådanlidt
old-fashion i det. Det er da ikke hendes favorit, men da hun ved at jeg
for julelys i øjenene, så gør hun det. Hun mister ikke noget, tværtimod
får hun en glad mand
En anden vigtig pointe er selvfølgelig at den slags imødekommenhed skal
gå begge veje. Jeg kan godt forstå de kvinder der ike gider, når det er
Onslow-klonen, der klør sig gennem netundertrøjen og udstøder et
brunstigt gryntende ønske : "Hwa lill kun' ska vi ha nåe fæst, så ta li
nåe frækt på, men fly mæ li en dås-bajer først"

Fra : PerX ...

Dato : 10-09-03 12:28

In article <4470d29c254d4ef8021fd649e044a97d.125350@mygate.mailgate.org>,
djf@e-mail.dk says...

> [...]
> (Af sammegrund har jeg ingen hvide sokker - hun bryder sammen i
> krampelatter hvis jeg kom med hvide tennisskokker i de sorte sko *GGGGG*

Jeg forstår desværre ikke helt hvorfor det er så galt med hvide sokker,
men jeg har for længe siden taget det til efterretning og smidt dem alle
ud *G* (Jeg håber bare nogen fortæller mig når det ikke er længere er
kikset med hvide sokker ;)

> [...]
> old-fashion i det. Det er da ikke hendes favorit, men da hun ved at jeg
> for julelys i øjenene, så gør hun det. Hun mister ikke noget, tværtimod

Det lyder da dejligt :)

> [...]
> brunstigt gryntende ønske : "Hwa lill kun' ska vi ha nåe fæst, så ta li
> nåe frækt på, men fly mæ li en dås-bajer først"

Ja ja, selvfølgelig - det ville jeg mene burde være implicit.

Fra : PerX ...

Dato : 10-09-03 12:40

> [...]

> old-fashion i det. Det er da ikke hendes favorit, men da hun ved at jeg
> for julelys i øjenene, så gør hun det. Hun mister ikke noget, tværtimod

Iøvrigt, jeg fik lyst til at komme med et spørgsmål: Er det kun sådan
lidt erotisk ting i soveværelset hvor du har ønsker til din kones
påklædning, eller er det generelt? (dvs på gader og stræder :)