Aaadrrr !
Fra : dpl

Dato : 08-09-03 16:08

Føj for den l...
Vi har lige opdaget at Dvaske (selvfølgeligt er det ham!) har fået
bændelorm. Dyrlægen har lukket for i dag, så vi må vente til i morgen
med at få fat i et ormemiddel.

Med 9 katte i huset er det vel meget flot at det er første gang nogen
sinde jeg opdager bændelorm, men alligevel, det er godt nok ulækkert.
Kattene sover jo i vores seng, på sofaen etc. og jeg er nu blevet lidt
betænkelig ved, i hvor høj grad der ligger orme-æg og andet godt rundt
om i hytten.

Hvordan har I andre tacklet situationen hvis den er opstået? Jeg er klar
til den helt store hovedrengøring!

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-09-03 17:40

Har prøvet med en hund, der også sov i sengen. Jeg gav bare hunden
bændelormemiddel, og så var det overstået.

Nogen der ved om de bændelorm vore hunde og katte får kan smitte til
mennesker?? Jeg mener ikke, de bruger mennesker som mellemvært, og vi spiser
jo hverken mus, lopper eller fluer - ikke med vilje i hvert fald.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Pia J

Dato : 08-09-03 17:42

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message

> Hvordan har I andre tacklet situationen hvis den er opstået? Jeg er klar
> til den helt store hovedrengøring!

Jeg mener heller ikke, det der kommer ud af katten smitter kattene imellem,
æggene skal igennem en ny cyklus først via en mus fx. I øvrigt er det heller
ikke sådan at jeg har set det ligefrem flyde med led i hele huset, jeg ser
som regel bare en enkelt i kattens pels og ikke flere.

:Pia

Fra : Jane Bjørnlund

Dato : 09-09-03 11:54

Hej Dorthe

Jeg opdagede at vores nye hunmis havde bændelorm da vi havde haft hende
et par dage. Hun røg til lægen, så vi var sikre på at det var det, og så
fik alle tre katte en ormekur mod bændelorm. Dagen efter kom der ikke
flere æg/led fra hende, så jeg tror ormen dør temmelig hurtigt.
Så støvsugede jeg gulv og møbler grundigt, tørrede af hvor jeg ku komme
til og skiftede sengetøjet, og forsøgte så at fortrænge den samme adrr
følelse som du også har....
Ang. smitte så tror jeg ikke bændelorm kan smitte til mennesker, men
spoleorm skal man dog passe på.

Med venlig hilsen
Jane Bjørnlund
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle Madsen

Dato : 10-09-03 16:34

Hejsa.

Var lige en tuir ved dyrlægen med mine nyanskaffede katte igår, og fik der
afvide at de bændelorm katte har ikke kan smitte mennesker, så der burde
ikke være noget at være nervøs for.

Bændelorm bruger somregel lopper som mellemvært, så har katten lopper er der
en god sandsynlighed for de også har bændelorm.

Helle Madsen
"Jane Bjørnlund" <janebjoernlundKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f5db1580a750@dk-fritid-dyr-kat.dk...

Fra : dpl

Dato : 12-09-03 09:17

Hejsa!
Tak for svarene.

Vi har nu givet hele banden piller mod orm (dyrt!), og de får også en
omgang med loppespray. Vi bruger den på sprayform, da det er noget
billigere, og kan bruges i flæng på både hundene og kattene. Vi har ikke
set mere til bændler eller andet, så panikken har lagt sig igen *smil*.

Vores dyrlæge bekræfter også at smittefaren til mennesker er minimal, og
anbefalede blot en grundig støvsugning samt rensning af kattebakker.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/