Zooplus
Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 08-09-03 22:31

Hejsa.
Så vidt jeg husker, var der en der for nylig nævnte noget om et katalog fra
Zooplus i Tyskland. Hvordan bestiller man det? Jeg har kigget og kigget på
deres hjemmeside uden at kunne finde det.

Mvh. Else.

Fra : Dorthe Koch

Dato : 09-09-03 04:26

> [...]
> Zooplus i Tyskland. Hvordan bestiller man det? Jeg har kigget og kigget på
> deres hjemmeside uden at kunne finde det.

Deres hjemmeside hedder www.zooplus.de

Jeg modtog netop kataloget i går. Jeg bestilte det dagen efter at have
hørt det omtalt herinde i sidste uge. Har desværre ikke fået kigget
ordentligt i det, da det kom i går, hvor jeg jo ligesom havde en del
andet om ørerne med Mikkels dyrlægebesøg og senere indlæggelse. Men det
er et tykt katalog, som ved første øjekast ser meget "prof" ud. Glæder
mig til at se nærmere på det når tingene falder lidt ned.

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tina

Dato : 09-09-03 04:55

Dorthe Koch wrote:

> Deres hjemmeside hedder www.zooplus.de
>
> Jeg modtog netop kataloget i går. Jeg bestilte det dagen efter at have
> hørt det omtalt herinde i sidste uge.

...... men hvor på hjemmesiden bestiller man kataloget?

Tina
- der ikke er så god til tysk

Fra : Tina

Dato : 09-09-03 05:00

Dorthe Koch wrote:

Fandt det selv 2 sekunder efter, sidste indlæg var skrevet. Der er link til
katalogbestilling fra forsiden

Tina

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 09-09-03 10:11

"Tina" <misstinadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Dorthe Koch wrote:
>

> Fandt det selv 2 sekunder efter, sidste indlæg var skrevet. Der er link
til
> katalogbestilling fra forsiden
bumelumelum okey jeg er da vist meget dårlig til tysk ! kan en eller anden
venlig sjæl ikke gå ind under bestilling og kopiere adressen og smide den
her inde, jeg kan ikke finde ind til bestilling af katalog...

Fra : Tina

Dato : 09-09-03 10:29

Henrik Ø. Knudsen wrote:
> [...]

> anden venlig sjæl ikke gå ind under bestilling og kopiere adressen og
> smide den her inde, jeg kan ikke finde ind til bestilling af

https://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa/wa/?url=/secure/katalog/katalog_preform.asp

På forsiden er der to små billeder af en hund og en kat, med noget grønt
uden om. Lige til højre for teksten står der: Die neuen zooplus-Kataloge
gleich anfordern

Hilsen
Tina

--
Besøg os på http://wunjo.webbyen.dk

Fra : Lene Heier

Dato : 09-09-03 10:33

On Tue, 9 Sep 2003 11:10:30 +0200, "Henrik Ø. Knudsen"
<henrik.knudsen@paradis.dk> wrote:

>kan en eller anden
>venlig sjæl ikke gå ind under bestilling og kopiere adressen og smide den
>her inde, jeg kan ikke finde ind til bestilling af katalog...

Adressen på siden? Den er (næsten) her:

https://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa/wa/?url=/secure/katalog/katalog_preform.asp

Du skal trykke på det lille 'hier' allernederst for at komme til selve
bestillingsformularen.

Bestellen Sie hier Ihren Katalog!

Lene

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 09-09-03 10:17

"Dorthe Koch" <d.kKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> Deres hjemmeside hedder www.zooplus.de

Hej.

Var lige inde og kigge på hjemmesiden.
Jeg synes selv, at jeg er nogenlunde til tysk, men vil alligevel gerne
bekræftes i mine observationer .

Kan det passe, at de samlede forsendelsesomkostninger bliver ca. kr. 75,-
(EUR 6,90 + EUR 2,90) lige meget hvor meget man køber? For så kan jeg da
hurtigt regne ud, at man ikke behøver at købe ret meget, for det godt kan
betale sig.

Ville bare lige høre, om jeg har forstået det rigtigt, eller om jeg er hel
galt på den .

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Pia J

Dato : 09-09-03 10:21

"Helle Frederiksen" <hfFJERN@dlgnet.dk> wrote in message

> Kan det passe, at de samlede forsendelsesomkostninger bliver ca. kr. 75,-
> (EUR 6,90 + EUR 2,90) lige meget hvor meget man køber?

Det er korrekt. Har bestilt derfra flere gange, og de har kortere
leveringstid end adskillige danske firmaer.

:Pia

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 09-09-03 10:42

> [...]
75,-

> Det er korrekt. Har bestilt derfra flere gange, og de har kortere
> leveringstid end adskillige danske firmaer.

Hej Pia.

Det lyder da ganske fornuftigt. Jeg bliver nok nødt til at bestille
kataloget

Men jeg glemte lige at spørge om noget før. Det kan du garantere også svare
.
Hvad når man betaler med VISA? Tager banken gebyr, når man benytter det til
at betale i EURO? For hvis det er tilfældet, så skal man jo også lige huske
at lægge det oven i. Og hvor lang plejer leveringstiden at være, når du
bestiller?

Ja undskyld jeg sådan bombaderer dig med spørgsmål. Ræk fanden en
lillefinger........

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Pia J

Dato : 09-09-03 10:44

> [...]
huske
> at lægge det oven i. Og hvor lang plejer leveringstiden at være, når du

Jeg kan ikke huske det, men det er i så fald ikke mere end 2 kr.

Jeg har i øvrigt aldrig bestilt via kataloget, det hele ligger jo på deres
hjemmeside.

Sidst jeg bestilte var en torsdag aften og jeg havde varerne mandag morgen.
D.v.s. 2 arbejdsdage, fik mail om fredagen at det var sendt afsted. Og vi
snakker om 60 kg kattegrus og ligeså meget foder + diverse. Posten er nok
glad for, jeg arbejder hjemme...

:Pia

Fra : Denise

Dato : 09-09-03 11:10

> [...]
> snakker om 60 kg kattegrus og ligeså meget foder + diverse. Posten er nok

Hej Pia
Hold op, det lyder godt, de har jo alt man skal bruge. Men der er 2 priser,
den ene statt EUR er den dyre pris. Hvilken betaler man ?
hilsen Denise

Fra : Pia J

Dato : 09-09-03 11:38

"Denise" <reindel*NOSPAM*@c.dk> wrote in message

> [...]
priser,
> den ene statt EUR er den dyre pris. Hvilken betaler man ?

Der hvor der står to priser, den ene med rødt, betyder det, at "statt" =
istedet for den høje pris, skal man kun betale den røde. De har altid
diverse ting på tilbud, det skifter lidt.

:Pia

Fra : Denise

Dato : 09-09-03 12:24

> [...]
> istedet for den høje pris, skal man kun betale den røde. De har altid
> diverse ting på tilbud, det skifter lidt.

OK, tak, Sidder og ærgrer mig over, at jeg lige har købt 10 kg IAMS og 10
kg. Hills, hvor jeg kunne have sparet mindst 200 kr
Hilsen Denise

Fra : Bettina Hansen

Dato : 09-09-03 11:19

Hej igen

Helle Frederiksen wrote:
> Hvad når man betaler med VISA? Tager banken gebyr, når man benytter det til
> at betale i EURO? For hvis det er tilfældet, så skal man jo også lige huske
> at lægge det oven i.

Nej - min bank (Jyske Bank) tager i hvert fald ikke gebyrer uanset om
jeg handler i EURO eller $ eller £ - det tror jeg heller ikke at andre
banker gør, men skal da ikke helt kunne udelukke det...

> Og hvor lang plejer leveringstiden at være, når du
> bestiller?

Ca. 3 dage fra bestillingen er afgivet til varerne står ved min hoveddør :)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 09-09-03 14:05

In article <bjk702$5ia$1@sunsite.dk>, Helle Frederiksen
<hfFJERN@dlgnet.dk> wrote:

> Hvad når man betaler med VISA? Tager banken gebyr, når man benytter det til
> at betale i EURO?

Jeg har aldrig købt hos Zooplus - men jeg har handlet alt muligt sært
over nettet fra USA, Canada, England, Irland, Tyskland
Der har aldrig været andet lagt på end momsen (Har Unibank, hvis
det har betydning - men det tror jeg ikke. Det funker på samme måde med
MasterCard og SEB bank)

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 09-09-03 14:21

"Ann Rudbeck" <webmaster@FJERNESsiamis.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har aldrig købt hos Zooplus - men jeg har handlet alt muligt sært
> over nettet fra USA, Canada, England, Irland, Tyskland
> Der har aldrig været andet lagt på end momsen

Nu bliver jeg sikkert godt til grin................

.............men moms på hvad??? Da vel ikke på varene? For så er det da ikke
længere nogen fidus. Findes der en eller anden underlig regel ved postordre
over grænsen, som jeg ikke har hørt om, eller er det bare mig, der har
misforstået det hele?

Bær lige over med mig, ik´ .

Fra : Pia J

Dato : 09-09-03 14:30

> [...]
ikke
> længere nogen fidus. Findes der en eller anden underlig regel ved

Det er kun ved lande udenfor EU. Der opkræves der ved grænsen moms på 25 % +
7% told af hele beløbet incl. moms, og det får du så en regning på af
postbudet, som skal betales ved levering.

Store firmaer, fx. amazon (bøger) i England, eksporterer så meget at de
istedet for engelsk moms skal opkræve dansk moms hvis man køber hos dem. Men
det vil i så fald fremgå af ordren inden du trykker OK på betalingen.

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 09-09-03 14:17

"Ann Rudbeck" <webmaster@FJERNESsiamis.com> wrote in message

> Der har aldrig været andet lagt på end momsen (Har Unibank, hvis
> det har betydning - men det tror jeg ikke. Det funker på samme måde med
> MasterCard og SEB bank)

Der kommer ikke moms på fra Tyskland - og indtil de bliver for populære
herhjemme, skal man hos zooplus kun betale tysk moms (indregnet), som vist
er 16%. Når de kommer over et eller andet beløb i eksport om året, skal vi
til at betale dansk moms - men det vil stadig blive indregnet i prisen på
siden, ikke ved levering.

:Pia

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 10-09-03 01:25

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message

> [...]
75,-

> Det er korrekt. Har bestilt derfra flere gange, og de har kortere
> leveringstid end adskillige danske firmaer.

Tjah - hvad kan man sige? Tysk effektivitet, når den er bedst? Et større
marked dernede, og dermed hårdere konkurrence, der nødvendiggør effektivitet
for at holde på kunderne? Folk fra Schweiz og Østrig bestiller vel også der?
Bare et gæt.

Venlig hilsen

Aragorn_DK ,,,^..^,,,

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Bettina Hansen

Dato : 09-09-03 10:40

Hej Helle

Helle Frederiksen wrote:
> [...]
> betale sig.
>
> Ville bare lige høre, om jeg har forstået det rigtigt, eller om jeg er hel

Det er næsten rigtigt ;)
Forsendelsesomkostningerne er ca. 50 kr (6,90 EURO) uanset hvor meget du
bestiller. Jeg bestiller tit (ca. en gang om måneden) store mængder
spåner og kattegrus og den er altså god nok ;)
Hvis du bestiller for mere en 100 EURO kan du få 5% rabat på hele
bestillingen ved at skrive "Sammelbestellung" i aktionsfeltet - så er
forsendelsesomkostningerne hurtigt tjente hjem :)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk

Fra : Pia J

Dato : 09-09-03 10:45

"Bettina Hansen" <bettina@chin.dk> wrote in message news:3f5d9fdf$0$54780

> Hvis du bestiller for mere en 100 EURO kan du få 5% rabat på hele
> bestillingen ved at skrive "Sammelbestellung" i aktionsfeltet - så er
> forsendelsesomkostningerne hurtigt tjente hjem :)

Den havde jeg misset!!! Tak for det.

:Pia

Fra : Lene Heier

Dato : 09-09-03 10:44

On Tue, 9 Sep 2003 11:17:06 +0200, "Helle Frederiksen"
<hfFJERN@dlgnet.dk> wrote:

>Ville bare lige høre, om jeg har forstået det rigtigt, eller om jeg er hel
>galt på den .

Det kan man aldrig helt vide med tysk ........ :)

Jeg opfatter det sådan, at varekøb på EUR 29,00 og derover leveres
gratis i Tyskland. For varekøb under EUR 29,00 er
leveringsomkstningerne EUR 2,90, stadig kun i Tyskland.

For andre lande betales der leveringsomkostninger uafhængigt af antal
pakker, vægt etc. For varer til Danmark er disse leveringsomkostninger
EUR 6,90.

Lene

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 09-09-03 17:42

Dette stod da jeg havde klikket på en knap ????

Sie bekommen in Kürze den zooplus-Katzenkatalog zugesendet

Fra : Lene Heier

Dato : 09-09-03 17:54

On Tue, 9 Sep 2003 18:42:03 +0200, "Henrik Ø. Knudsen"
<henrik.knudsen@paradis.dk> wrote:

>Dette stod da jeg havde klikket på en knap ????
>
> Sie bekommen in Kürze den zooplus-Katzenkatalog zugesendet

De får snarest Zooplus kattekataloget tilsendt.

Lene

Fra : Denise

Dato : 09-09-03 18:14

"Henrik Ø. Knudsen" <henrik.knudsen@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Dette stod da jeg havde klikket på en knap ????
>
> Sie bekommen in Kürze den zooplus-Katzenkatalog zugesendet

Hej
Bablefish er din ven hvis du ikke kan tysk men er bedre til engelsk. Indtast
teksten og vælg fra tysk til engelsk, og voila - hihi altså sådan ca. men
nok til at kunne forstå meningen.
http://world.altavista.com/
Hilsen Denise

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 09-09-03 22:10

Hejsa.

Er jeg den eneste, der har problemer med browseren når jeg har surfet på
Zooplus?
Nu har jeg flere gange oplevet, at alle sider jeg forsøger at indlæse efter
at have besøgt Zooplus, automatisk bliver dirigeret om til Zooplus
Forsøger jeg fx at indlæse DMI's hjemmeside, står der i adresselinjen
www.dmi.dk som der skal - men det efterfølges af /zooplus ...etc. og så får
jeg en side, hvor der står "du stilles nu om til Zooplus, øjeblik).

Jeg har måttet slette cookies og genstarte maskinen for at slippe for det.

Mvh. Else.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-09-03 00:48

In article <bjlfg3$eop$1@sunsite.dk>, Else Gyldenkærne
<gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote:

> Jeg har måttet slette cookies og genstarte maskinen for at slippe for det.

Hvor irriterende..
Jeg har ingen problemer efter at have besøgt siden - men hvis det
virkelig _har_ noget med virus at gøre er jeg måske ikke den rigtige at
spørge - næsten alle "virusser" bider vist kun på windows maskiner og
jeg har en Mac = ingen virusangreb. Andre kan måske svare?
Håber da bestemt ikke det er sådan noget du er plaget af?

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 10-09-03 01:48

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote in message
> Hejsa.
>
> Er jeg den eneste, der har problemer med browseren når jeg har surfet på
> Zooplus?
-snippe-
> Jeg har måttet slette cookies og genstarte maskinen for at slippe for det.
>
> Mvh. Else.

====

Hej Else.

Sørg for at alle cookies fra www.zooplus.de er slettet fra maskinen (- som
du har gjort), og gå derpå ind på Windows-opdateringssiden (- hvor link
dertil gerne skulle gemme sig i den første pop-up menu der kommer, når du
klikker på din startknap i menulinien på skrivebordet ) og opdatér alt hvad
der opdateres kan - måske med undtagelse af sprogpakkerne og chatprogrammet
MSN Messenger, hvis du ikke bruger det.

Slet også alle Temporary Internet Files (Internet Explorer - Tools/Internet
Options) og Offlineindhold - samme sted.

Din pc lagrer en kopi af hjemmesiden du besøger, for hver hjemmeside du
besøger - det er midlertidige filer (- det er nærmere betegnet de grafiske
dele, en hjemmeside er opbygget af), som godt må slettes, og det er det du
gør på denne måde. Du henter jo de nødvendige filer igen, når du går ind på
hjemmesiden igen.

I Internet Explorer kan du så gå ind og bestemme *hvor* meget diskplads du
vil bruge til at lagre disse midlertidige filer - det kan godt fylde meget.
Jeg plejer selv at sætte antal megabytes til 10 eller 20 ,og antal dage,
siderne skal gemmes i, til 5. Det er rigeligt til almindeligt internetbrug,
og jeg surfer en hel del.

Du indstiller det i Internet Explorer under Tools - Internet Options, klik
på 'Settings', indtast 10 eller 20 i 'Amount of disk space to use', klik
'Apply' og så skulle den ged være barberet!

Det *skulle* gerne hjælpe, og derudover er en fuld opdatering af dit
antivirusprogram altid en rigtig god ting. Og ligeledes defragmentering.

Få evt. en pc-kyndig til at hjælpe dig, hvis du ikke selv har erfaring eller
mod på at ordne det. Nu ved jeg jo ikke hvor skrap du er med en pc, men en
del kan du da, ellers kunne du jo ikke skrive her.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Pia J

Dato : 10-09-03 07:10

> Hejsa.
>
> Er jeg den eneste, der har problemer med browseren når jeg har surfet på
> Zooplus?

Jeg kører endda en gammel version af IE på win2000 og har aldrig oplevet det
du fortæller der med zooplus. Har en enkelt gang oplevet det med realplayer,
som lagde kode ind i registreringsdatabasen (en stump windows man IKKE skal
pille ved, hvis ikke man ved hvad man laver) - derefter blev man netop sendt
til realplayers webside uanset, hvad der stod indstillet i browseren.

Der har ikke været et lille felt krydset i, da du bestilte et katalog, hvor
der stod noget om, "gør zooplus til min hjemmeside"? - Det ser jeg nemlig
tit. Ikke en virus, bare meget uhøfligt hvis de gør det uden at spørge.

:Pia

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 10-09-03 08:12

> [...]
> der stod noget om, "gør zooplus til min hjemmeside"? - Det ser jeg nemlig
> tit. Ikke en virus, bare meget uhøfligt hvis de gør det uden at spørge.

Nej, det skete også for en måneds tid siden (første gang jeg surfede på
deres side), og da bestilte jeg ikke noget katalog.
Meget, meget mystisk *klør sig i håret*
Jeg vil jo vældig gerne se deres sider, men jeg gider ikke rigtig blive
udelukket fra alle andre sider bagefter
Måske skulle jeg udelukkende gå ind på Zooplus fra Mozilla i stedet.

Mvh. Else.

Fra : Pia J

Dato : 10-09-03 08:14

> Måske skulle jeg udelukkende gå ind på Zooplus fra Mozilla i stedet.

Jeg fandt et enkelt cookiescript på deres side, men der står ikke noget om
at ændre URL - så det ER meget mystisk.

:Pia