hvor meget skal man blande sig ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-09-03 12:43

jeg havde besøg af min x-ano 1982 vi er stadigt gode venner og mødes
en gang om året og når det tilter for den ene så søger man flugt ved
den anden osv. mao vi er gode venner - guderne skal vide hun er sær
det er sådan set fint nok - men jeg vuderede at hendes sidste
eksperiment var lige i over kanten af hvad der er forsvarligt hvor jeg
skrev det her her brev og har vedlagt hvad jeg synes er relevant for
en debat - efter Sabina har oversat det til = forståeligt og tak for
det :) nu sider jeg så her og skal ha dte printet ud - jeg ved godt
det ikke gør en ski forskel hwa jeg siger - mebn som det fremgård af
noten så er det sgu rart at vide at man har sagt det når folk ligger
der og er døde BAGEFETER - jeg synes sgu efterhånden jeg har mistet en
del til od - druk / bladnings misbrug / selvmord og når jeg tænker
tilbage på en fra min famille så er det mest træls egentligt at jeg
ikke fik lejlighed til at prøve bare prøve .....tænker tilbage på da
jeg selv kørte på grænsen halvdelen af min overlevelse var da mit
netværk af gode venner og famille ...

men nu har jeg så gjort disse bevingede ord i noten under

kan man gøre mere ?
og er der nogen der bare kan give mig ET godt agument hvorfor så mange
af os drages af dem der gør os mest fortræd :) =???? jamen det er sgu
da sært !!!

noten :

"Jeg kunne ikke rigtigt blive klog på dig da du var i Kbh?
Jeg ved heller ikke om det var meningen? Men jeg kan jo være lidt sløv
i optrækket - dit morfin forbrug mm. Var, indrømmet, tanke vækkende -
men på den anden side virkede du meget til at være dig selv og
egentligt ikke ude af balance eller jordforbindelse.
Når alt kommer til alt, er jeg nok ikke den bedste kandidat til at
begynde at rehabilitere dig, om dette skulle være nødvendigt, da du,
om nogen, har udfordret skæbnen mange gange i din måde at leve dit liv
på, og altid har udmærket dig ved at lande på benene til sidst.
Indrømmet, en uhensigtsmæssig konklusion hvis du en dag ligger og er
død af en OD !

Som du ved, undrede jeg mig over din tilbagevenden fascination af din
forrige samlever. Dybest set er jeg jo pragmatiker, han er det
menneske der har givet dig en mindre hjerne skade via voldelige
overgreb, samt, så vidt jeg forstod på dig, havde en del af
hjerneskallen der havde løsnet sig og som flød rundt inde i hjernen.
Der ville mine forsatte relation som pragmatiker udelukkende have
været af juridisk karakter, og i retfærdighedens tjeneste burde han,
for de forbrydelser han har begået imod dig, slet og ret behandles med
labotomi!
Men der er vi forskellige, og du er et mere nuanceret menneske på det
område, end jeg!
Du fortalte om hans kvaliteter med at kunne gøgle dvs. f.eks.
jonglere med 3 bolte og vist køre på en cykel uden styr og puste ild -
og kan man begejstre x-antal mennesker ved sligt, så er det jo
fortrinligt.
Som privat menneske vurdere jeg det er formålsløse evner eftersom de
ikke kan omsættes til anvendeligt og som sådan brugbart - men igen det
er jo en smagssag, selv er jeg jo storforbruger af anden underholdning
Det skal bare komme ud igennem et tv - jeg gider simpelthen ikke at se
på levende mennesker, med mindre jeg kan udrette noget konstruktivt
sammen med dem. Hvilket i så fald skal være pc, film eller husdyr
relateret, alt andet keder!

Nå, det blev så igennem en lang palaver, helt uden om kernen af
budskabet - Forrige samlever er, når han er i sit destruktive element,
lige så farlig og skadelig som morfin-misbruget. Det er praktisk talt
ikke til at sige hvornår man rammer den cocktail der dræber.

Jeg kan selvfølge godt forstå at du finder det spændende at han har
fundet en anden kæreste, og via dine beretninger, har han også været
et lige så livs bekræftende, som destruktivt, indslag i dit liv.
Problemet er så bare det samme som med stof misbruget, hvis du lige
pludseligt ligger der en dag og er død fordi han smadret hjerne
skallen på dig.
Ville du gerne jeg havde sagt noget, og selv om jeg gjorde ville det
gøre nogen forskel? Næppe!

Hvilket på rigsdansk vil sige, at hvis jeg skal give dig gode råd, så
er det mere som en forsikring for min egen skyld, i tilfælde af du
afgår ved døden eller pådrager dig et alvorligt handicap, hjerneskader
eller lammelser, end jeg reelt tror jeg ville kunne nå dig.
Men med denne skrivelse så lad det være sagt: Jeg mener du skal
standse dit narkotika misbrug, og jeg mener risikoen for din og dine
børns liv er for stor til at det er tilrådeligt at begive sig af med,
hvor eksotisk det end måtte forekomme.
Hvis de ting du har fortalt om jeres samliv havde været kendt af
offentlig myndighed, så ville du have fået tvangs fjernet alle børnene
max 10 minutter efter, og du ville have haft meget svært ved at få dem
tilbage!
Dybest set er det jo også uforsvarligt at have børn i alderen 8 til 13
år, boende på samme adresse som en periodisk kolerisk, voldelig,
utilregnelig blandings-misbruger, der plejer regelmæssig omgang med
tidligere straffede narkotika forhandlers; som han endvidere har et
større økonomisk mellemværende medl.
Der er det jo mere held end forstand at der ikke forsøgt
gælds-inddrivelse ved at rette trusler/ repressalier imod samleverske
og hendes børn - det ville være en situation han satte dig i! "

--
Mv.
Bo M Mogensen

You know that shooting up's for realThat person who's screaming
That's the way he really feels We're all improvising Five movies in a week
If hollywood doesn't call us ; !We'll be sick !Lou Reed (http://makeashorterlink.com/?T6C3523D5 )