Misse pigen gik over regnbue broen i dag :~
Fra : Flemming N.

Dato : 08-09-03 11:06

Efter en god weekend hvor vi hygggede os sammen med misse pigen fik vi
i dag sagt farvel Det var ganske sikkert det helt rigtigt
tidspunkt for missen havde rigtigt mange gode stunder denne weekend,
vi gik turer, vi hyggede os på sofaen i sengen osv. alt i alt kunne
hun helt klart føle at hun var elsket højt, og at vi var der for
hende.

Det var hårdt at sige farvel, og hun ville ikke give slip det tog
rigtigt lang tid før hun fik fred

mvh

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Miver og Mulle's mor

Dato : 08-09-03 11:18

<klip>
Efter en god weekend hvor vi hygggede os sammen med misse pigen fik vi
> i dag sagt farvel
> Flemming
</klip>

Sender de mest trøstende tanker til jer....det er forbasket hårdt at
miste....måske kan dette digt hjælpe lidt:

http://hei.homepage.dk/kattens.html

Mange hilsner fra Mvier og Mulle's mor
Heidi Tengstedt

Fra : Flemming N.

Dato : 08-09-03 12:47

On Mon, 8 Sep 2003 12:17:44 +0200, Miver og Mulle's mor
<zasha_xKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote:

>Sender de mest trøstende tanker til jer....det er forbasket hårdt at
>miste....måske kan dette digt hjælpe lidt:

Tak for digtet

Gud hvor fæles det mærkeligt og tomt at vide at man aldrig skal se den
kat igen, at man aldrig skal vågne om morgenen med dens snude i sit
ansigt ventende på mad, at den ikke vil vente på sig inden for
døren når man kommer hjem, at man ikke skal gå tur med den igen osv.
livet er sgu underlidt, og lige pludslig kan det hele værer
over...

Mvh,

Flemming

Fra : Bettina Hansen

Dato : 08-09-03 11:29

Hej Flemming

Flemming N. wrote:
> Efter en god weekend hvor vi hygggede os sammen med misse pigen fik vi
> i dag sagt farvel

Hold da op hvor jeg føler med dig :(
Jeg ved hvor hårdt det er at tage afsked og det gør stadig ondt når jeg
tænker på vores egen missepige som vi måtte tage afsked med for 3 år
siden :( Jeg tror aldrig at man glemmer det - eneste trøst er at det
bliver lidt nemmere med tiden...

Du må trøste dig med at det nu kun er dig der har ondt - missepigen har
ikke smerter mere... Du gjorde det bedste for hende selvom det gjorde
ondt på dig selv.

Mvh Bettina

--
http://chin.dk

Fra : Kate

Dato : 08-09-03 11:51

Flemming N. <culture@nospam.invalid> wrote in

> Det var hårdt at sige farvel,

Puhaaa, jeg føler med dig. Da min Sofie måtte den vej i marts, også pga
kræft, var det dog klart at hun var klar til at give slip. Hun var væk
på få sekunder, men 13 år sammen med en kat slipper man ikke sådan
bare. Jeg savner stadig Sofie (og Oliwer som måtte afsted for 2½ år
siden).
Jeg har fulgt din beretning om Misse pigen og glæder mig på kattens
vegne over at den fik mange gode år hos dig, jeg er slet ikke i tvivl
om at du elskede hende og det er langt det vigtigste, at give slip er
for mig en del af kærligheden, selvom det er så uendeligt hårdt.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 08-09-03 12:05

In article <3f5c5f26$0$48890$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Kate
<mowgliNOT@oliwer.dk> wrote:

> [...]
> om at du elskede hende og det er langt det vigtigste, at give slip er
> for mig en del af kærligheden, selvom det er så uendeligt hårdt.

Godt sagt Kate.
Det dækker præcis hvad jeg selv tænkte. Dér er en kat der har været
elsket helt ud til spidsen af knurhårene - og så meget mere ondt gør
det at hjælpe hende herfra - også selv om der intet andet er at
stille op.
Også mange medfølende hilsner og tanker fra mig og siamdamerne. Når du
får samlet dig lidt er der måske et godt missehjem til en ny firpotet
ven?

Fra : Flemming N.

Dato : 08-09-03 12:30

Hej Alle,

Tak for jeres søde ord

Jo, der er meget hårdt at miste Misse Pigen hun vil altid være en
del af mig, og jeg vil aldrig glemme de gode år jeg fik med hende. Jeg
var ikke rigtigt klar til at lade hende gå, og jeg er også sikker på
at hun ikke var klar til at gå, men jeg kunne mærke at det gik den
forkerte vej, og hun ind imellem fik dårlige perioder, derfor var jeg
nød til at sige farvel før hun fik det rigtigt, rigtigt dårligt

>Når du får samlet dig lidt er der måske et godt missehjem til en ny firpotet
>ven?

Jeg behøver ikke at samle mig så meget sammen, selv om jeg ved at det
aldrig kan blive misse pigen vil det ikke tage mange dage før jeg
tager ud til vores nye kattehjem og ser efter en ny lille killing der
har brug for et hjem og lidt kærlighed. Der er så mange katte i verden
der ikke har noget godt liv, både for at have noget at tage mig til,
og fordi jeg elsker/elskede Misse Pigen så meget som jeg gør, så vil
jeg snart tage mig ligeså godt af en anden dejlig kat.

Mvh,

Flemming

Fra : Leyna

Dato : 09-09-03 09:39

On Mon, 08 Sep 2003 13:30:01 +0200, Flemming N.
> [...]

>og fordi jeg elsker/elskede Misse Pigen så meget som jeg gør, så vil
>jeg snart tage mig ligeså godt af en anden dejlig kat.

Det synes jeg er en god og fornuftig indstilling at ha'. Du gav
Missepigen et godt liv, og en værdig afslutning, og er nu klar til at
gøre det samme for en anden lille mis. Hvis bare vi var mange mange
flere med den indstilling, så ville verden se bedre ud... også set med
katteøjne!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kate

Dato : 09-09-03 22:44

> [...]
> og fordi jeg elsker/elskede Misse Pigen så meget som jeg gør, så vil
> jeg snart tage mig ligeså godt af en anden dejlig kat.

Dejlig læsning. Jeg kender det. Selvom jeg elsker de 4 jeg har nu og
har elsket de andre jeg har haft (3) så vil der altid være plads i mit
hjerte og hjem til en kat. Livet uden er alt for tomt, efter min
mening.
Glæder mig til at høre om en ny kats spilopper. Du vil sikkert, ligesom
jeg, kunne forundres og glædes over _hvor_ forskellige sådan nogle
misser faktisk er

Fra : Flemming N.

Dato : 10-09-03 14:13

On 09 Sep 2003 21:43:55 GMT, Kate <mowgliNOT@oliwer.dk> wrote:

> [...]
>har elsket de andre jeg har haft (3) så vil der altid være plads i mit
>hjerte og hjem til en kat. Livet uden er alt for tomt, efter min

jeg har ellers altid troet at når misse pigen var væk så ville jeg
ikke have en anden kat, men da jeg begyndte at forstå at hun virkelig
var så syg at vi intet kunne gører for at redde hende indså jeg også
at jeg vil have meget svært ved at leve uden en kat så 2 dage
efter at missen forlod os sidder jeg her med konken hun er en
utroligt dejlig kat, og jeg er meget forbavset over hvor social hun er
i dag vil hun ligge og sove ved mig hele tiden måske fordi hun
lige er flyttet ind og det er dejligt at lige rart og føle sig tryg et
nyt sted.

>Glæder mig til at høre om en ny kats spilopper. Du vil sikkert, ligesom
>jeg, kunne forundres og glædes over _hvor_ forskellige sådan nogle
>misser faktisk er

Well efter mindre end en dag med konken har der været nogle stykker af
dem som at kravle i gardinerne, kravle op på bordet via dugen,
komme til at bruge gulvtæppet i stedet for bakken men det tager vi
stille og roligt, det vigtige er at hun falder godt til her, og det
virker forløbig som om hun er faldet meget godt til

måske er det fordi det er så nyt, men jeg savner godt nok misse pigen
meget.

Der er foresten noget som forundre mig en del, jeg har efterhånden
oplevet en del katte men jeg ser utroligt mange lighedspunkter i
konken og misse pigen måske skyldes det at de begge 2 er meget
kælne, og elsker at ligge i arm osv... måske var det også det der
gjorde at da jeg holdt dem for første gang var jeg aldrig i tvivl om
at det var en kat for mig

mvh,

Flemming

Fra : Louise Viborg

Dato : 08-09-03 16:32

Hej Flemming!
Det gør mig ondt, men er glad ved tanken om at Misse Pigen ikke har
smerter mere. Nu kan hun sidde i kattehimlen og våge over dig

Mange medfølende hilsener fra Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

On Mon, 08 Sep 2003 12:05:52 +0200, Flemming N.

Fra : Flemming N.

Dato : 08-09-03 16:52

On Mon, 08 Sep 2003 17:31:40 +0200, in dk.fritid.dyr.kat you wrote:

>Hej Flemming!
>Det gør mig ondt, men er glad ved tanken om at Misse Pigen ikke har
>smerter mere. Nu kan hun sidde i kattehimlen og våge over dig

Tak for det, ja du har ret, men gud hvor er der tomt uden hende
herhjemme det bliver vist aldrigt helt det samme hun var en
utroligt speciel kat Well, for mig var hun verdens bedste kat, og
det næste stykke tid bliver lidt hårdt

Mvh,

Flemming

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 08-09-03 16:54

Hej Flemming

Åh, hvor trist, selvom vi godt vidste tiden snart var nær .. Jeg sender dig
alle mine varmeste hilsner ..

Hilsen Pia og misserne ..

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Eva Schmidt

Dato : 08-09-03 20:24

Hej Flemming

Godt at høre, at Missepigens sidste tid blev så god - både for hende og
for dig!

Det er så svært at give slip, men du har gjort det bedste for din
elskede kat, det er der ingen tvivl om!

Men hvor er de lange, de minutter man står hos dyrlægen, fra katten har
fået sprøjten og til det er forbi - det føles næsten som timer!

Men det er dejligt, at du snart vil åbne dit hjem for en ny lille kat.
Der sidder ganske rigtigt mange skønne misser rundt omkring, som venter
på et dejligt hjem.
Og at den vil få det hos dig, kan vist ingen være i tvivl om!

Med venlig hilsen
Eva Schmidt
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Birgitte

Dato : 08-09-03 17:14

"Flemming N." <culture@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> hende.
> Det var hårdt at sige farvel, og hun ville ikke give slip det tog

Hej Flemming
Skønt at høre, at I fik en rigtig hyggelig weekend sammen,- og det er vigtig
både for Jer men også for Missepigen, at den sidste tid I havde sammen gav
glade minder.
Det er aldrig spændende at sige farvel.
Held og lykke i fremtiden.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 09-09-03 08:31

Flemming N. wrote:
> [...]
> hende.
>
> Det var hårdt at sige farvel, og hun ville ikke give slip det tog

Puha jeg føler med dig

Jeg er bare forundret over at det tog lang tid?

Da jeg måtte have min elskede Bøv aflivet tog det ikke mere end et par
sekunder fra sprøjten var stukket i ham og til han var død. Det gik næsten
FOR hurtigt, hvis du forstår hvad jeg mener.

Dog har jeg også prøvet at få et marsvin aflivet, og DET var ikke rart at se
på, det gik alt for langsomt

Hvis/når man først står der og sprøjten er klar, så må det være i alles
interesse at det går STÆRKT.

Sorry hvis det her er lidt rodet, jeg har influenza og feber så jeg tænker
ikke så klart :o/
Men medfølelse herfra

~Lisbeth

Fra : Flemming N.

Dato : 09-09-03 08:51

>Jeg er bare forundret over at det tog lang tid?

Hun var en utroligt stærk kat utroligt glad for livet, og hvis hun
ikke havde fået denne sygdom er det næsten 100% sikkert at hun ville
værer blevet meget gammel. Det eneste hun ellers har fejlet i alle de
år som jeg havde hende var en gang blærebetændelse et par gange. Jeg
ved godt at det kunne have været mig der syntes at det tog lang tid,
men det var det ikke dyrlægen målte hendes hjerteslag mange gange,
og var ganske forbavset over hvor længe hun holdt ved.

Det var hårdt, og det er hårdt at tænke på men i det mindste fik
jeg taget afsked med hende på den måde selv om jeg mentalt
langtfra er færdig med at tage afsked med hende. Det vil tage meget
lang tid før vi venner os til at hun ikke er her mere, og at vi ikke
skal se hende igen...

>Hvis/når man først står der og sprøjten er klar, så må det være i alles
>interesse at det går STÆRKT.

Du har ret, for der er jo alligevel intet man kan gører

>Sorry hvis det her er lidt rodet, jeg har influenza og feber så jeg tænker
>ikke så klart :o/

God bedring,

Flemming

Fra : Louise Viborg

Dato : 09-09-03 09:53

Hej Lisbeth!
Da vi fik aflivet vores lille killing på 7 uger sidste år (hun vejede
kun 430 gram), var hun også meget længe om at give slip. Dyrlægen
måtte give hende mere sovemiddel end en fuldvoksen kat normalt får.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Mette Schmidt

Dato : 10-09-03 00:06

On Mon, 08 Sep 2003 13:47:25 +0200
Flemming N. <culture@nospam.invalid> wrote:
> Gud hvor fæles det mærkeligt og tomt at vide at man aldrig skal se den
> kat igen, at man aldrig skal vågne om morgenen med dens snude i sit

Puha, jeg er enig... og nogen gange ville jeg virkelig ønske at jeg kunne
være mere religiøs end jeg kan
Det bedste råd jeg kan give er at huske de skønne oplevelser og glæde
sig over at man fik lov at opleve dem med den afdøde (være det sig en
kat, et menneske eller noget helt tredje)..

...suk, men kort er livet for de søde katte..set i forhold til vores :.-)
--
Mvh. Mette
ms@monkeyspecies.dk