Stamtavleprogram
Fra : Lene Heier

Dato : 08-09-03 10:13

Jeg leder på min datters vegne efter et program til at holde styr på
hendes ishestes stamtavler. Jeg HAR spurgt i hestenyhedsgruppen (uden
held endnu), men tænkte at der måske findes et generelt program der
kan bruges af katte/hunde/heste/kaniner ...

Jeg har også tænkt på et almindeligt menneskeslægtforskningsprogram,
men så er der jo det med det tredie køn (kastrater), som en behjertet
sjæl gjorde mig opmærksom på. Dem har vi lissom ikke så mange af i
menneskeverdenen........ :))

(Somme tider kunne man ønske sig at frembringe et par stykker, men lad
nu det ligge...!)

Bruger I selv noget til at holde styr på mislingernes familie?

Lene

Fra : KatjaStrofen

Dato : 08-09-03 10:34

"Lene Heier" <lene@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men så er der jo det med det tredie køn (kastrater), som en behjertet
> sjæl gjorde mig opmærksom på. Dem har vi lissom ikke så mange af i

Jeg kan ikke se problemet med kastrater ? - Hestene har jo været fertile -
da de lavede en følbasse. - dvs farhest og morhest 'GG* - sludder hoppen og
hingsten - var jo det.. - da følet blev lavet - og vil jo stå som moder og
fader - Hvor vil du sætte kastraterne ind henne ? - i en stamtavle - er der
jo kun plads til moder og fader og - well farfar osv.. op i rækken - alle
fertile heste.

Katja

Fra : Lene Heier

Dato : 08-09-03 10:56

On Mon, 8 Sep 2003 11:33:36 +0200, "KatjaStrofen"
<katja@katjastrofenremove.dk> wrote:

>Jeg kan ikke se problemet med kastrater ?

Njarh ... jeg forestiller mig, at man gerne vil holde øje med
krikkernes kønsmæssige status undervejs. Men det kan man måske bare
tilføje i en bemærkning et sted...

>- Hestene har jo været fertile -
>da de lavede en følbasse. - dvs farhest og morhest 'GG*

Helt i orden - det er et sprog, jeg forstår ........ ;))
Jeg er gået i gang med at kigge på et par menneskeprogrammer.

Lene

Fra : Katrine Nederby

Dato : 08-09-03 11:17

> [...]
> held endnu), men tænkte at der måske findes et generelt program der
> kan bruges af katte/hunde/heste/kaniner ...

Hej Lene.

Der findes bla. Breed Mate http://www.breedmate.com/
og Breeders Assistant http://www.tenset.co.uk/
Den sidste findes vist kun i versioner til hunde og katte, men Breed Mate
har en version til heste

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Lene Heier

Dato : 08-09-03 14:52

On Mon, 8 Sep 2003 12:17:04 +0200, "Katrine Nederby"
<beydanaSletDette@hotmail.com> wrote:

>Breed Mate har en version til heste

Jeg tænkte nok, at man kunne få ordentlig besked i kattegruppen ....!
;))

Tak for linket; jeg har hentet en demo. Man kan i øvrigt osse få den
til geder, hvis nogen skulle være interesseret. :)

Lene