Pjevset kat - er han syg ?
Fra : Dorthe Koch

Dato : 08-09-03 04:38

1 år gamle Mikkel har aldrig været en kælepot, men den sidste uges tid
er han virkeligt begyndt at hænge på mig - overalt. Han skal nusses,
kæles, kløes og putte - og spinder helt utroligt meget. Skønt og
hyggeligt, hvis bare han altid havde været sådan, men nu er jeg bekymret.

Lørdag aften lå han henslængt på stuegulvet. Da jeg gik forbi ham ville
jeg lige nusse ham, og fandt at han var helt slap. Jeg løftede ham op,
og hvor han normalt ikke vil bæres, fandt han sig nu i det. Tog ham med
hen på sofaen, og lagde ham på min mave for at kunne se ham. Han så
noget ulden ud i hovedet, og strakte hovedet ud efter min hånd for at
blive nusset. Under nusse-sessionen så jeg, at han småsavlede mens han
storspandt, og virkede apatisk. Jeg blev helt bange, og besluttede at
se, om jeg kunne hidse ham op - om der var krudt i ham. Det var der -
han kunne tæske rundt, men snart var han oppe hos mig og putte igen.

Søndag morgen var han okay, men et par timer senere havde han lidt slim
i øjnene og øjenkrogene, men virkede frisk. Jeg fjernede det, og det er
ikke kommet igen. Hans spise/drikke/toiletvaner er helt normale, og kan
stadig ta' den med 180 km. gennem huset - men helst hvor jeg er. Han
virker lidt som om han er på lykkepiller, og er ikke så aggresiv mere.
Et smut forbi dyrlægen må være det næste.

Lige nu tæsker han rundt fra hylde til hylde på hans sædvanlige morgen
terrorbølge, og forsøger at vække hele nabolaget. Men når jeg kalder
kommer han starks og vrider sig kælent på gulvet - ikke just hans
normale reaktion. Og var det ikke for lørdagens savleri og apatiske
halve time, og søndagens øjenslim ville jeg ikke være så bekymret.

Er der mon nogen bud, eller er jeg pylret ?

Jeg har haft ham ½ år, og han har altid været frisk. Han blev
vaccineret/kastreret/checket da jeg fik ham.

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Miver og Mulle's mor

Dato : 08-09-03 11:47

<klip>
> [...]
> jeg lige nusse ham, og fandt at han var helt slap....
> Et smut forbi dyrlægen må være det næste.
</klip>

Hej Dorte :)
Det lyder godt nok underligt, så ja, du må nok lige få ham tjekket ved
dyrlægen.
Men katte kan vel som mennesker, have dage hvor man har det lidt skidt :o
Håber alt er ok med ham *smil*

Med venlig hilsen Miver og Mulle's mor
Heidi Tengstedt

http://hei.homepage.dk