hvad gør jeg, har købt et 480 l akvarie
Fra : Dennis Andersen

Dato : 07-09-03 21:25

Hej NG

Jeg har købt et 480 l akvastabil akvarie brugt, og ønsker nu at indrette
det, men det er jo stort og tænker så lidt på valg af opbygning af bund osv,
men specielt på hvilke fisk ville være gode til sådan en størrelse akvarie.
Lige pt er det ret begrænset hvilke fisk jeg kan skaffe da jeg bor på
bornholm, men kan sikkert få den lokale dyrehandel til at skaffe hjem (der
er kun en, så de skal bare).

Håber at i her inde kan og vil hjælpe med råd og vejledning.

Med venlig hilsen
Dennis Andersen

---

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-09-03 21:20

> [...]
> Lige pt er det ret begrænset hvilke fisk jeg kan skaffe da jeg bor på
> bornholm, men kan sikkert få den lokale dyrehandel til at skaffe hjem (der

Noget der ville være flot IMHO ville være 6-8 discus og en stor flok neon.

Men det er bare min mening

mvh

Thomas Jensen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-09-03 21:21

> Noget der ville være flot IMHO ville være 6-8 discus

hov, mente nu kun discus hvis du har roddet med akvarie før :)

mvh

Thomas Jensen

Fra : Jørgen Engbjerg

Dato : 08-09-03 07:36

Hopper glad rundt i stuen, og råber og skriger som en gal. Tænker på alle
dem med et lille akvarie, og derefter griner du ondsindet indeni.

/Jørgen

Fra : Dennis Andersen

Dato : 08-09-03 15:46

*LOL*

Jamen det har jeg allerede gjort. Nu er det bare sådan at mit stuegulv ikke
kan bære det (altså med vand og andet sjov) før det bliver understivet,
hvilket sker på lørdag. Og så skal der jo også lige laves en baggrund, ham
som havde det før, havde brugt sorte affaldssække som baggrund, men hvorfor
dog gøre det når man har læst andre tråde her, og allerede har flamingo og
alfix :) hvilket jeg også er i gang med til mit 54 l yngle akvarie til
soveværelset. Ved bare ikke hvad jeg skal stille op med det lille 45 l som
fulgte med det store på de 480 l. Hmm, kan jo nok bruge det til at tage fisk
op i når jeg skal rense det store. Altså hvis jeg får det overgroet.... Men
så igen, har tænkt på at sende kæresten ned i det med maske, snorkel og
svømmefødder *G* (var forresten ikke en populær ide)

Men nu skal jeg jo lige finde ud af hvad fisk jeg skal have før jeg bygger
det op, så det kan blive godt for de fisk jeg vil have......

Hmm, 480 l akvastabil med amatur og bord, Eheim 2211 pumpe, 45 l alu akvarie
samt trærod til kr. 1000,- (små griner lidt lige nu) ok pris, ikke ?

Dennis Andersen

---

Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-09-03 16:33

> Hmm, 480 l akvastabil med amatur og bord, Eheim 2211 pumpe, 45 l alu
akvarie
> samt trærod til kr. 1000,- (små griner lidt lige nu) ok pris, ikke ?

kan du så komme ud !

mvh

Thomas Jensen

Fra : jabbe

Dato : 08-09-03 20:46

> Jamen det har jeg allerede gjort. Nu er det bare sådan at mit stuegulv
ikke
> kan bære det (altså med vand og andet sjov) før det bliver understivet,
> hvilket sker på lørdag.

Hvordan gør du det??? Jeg har tænkt hvis der er et problem at sprøjte PUskum
ned under gulvet...
Er der andre gode ideer??

Indtil vidre har jeg fyldt 250L i mit og venter lige et par dage inden jeg
fylder det helt op...
Problemet er at jeg ikke ved om mit gulv kan bære så jeg må gøre det i nogle
små ryk....

Mit mål er at teste det til godt 900kg(heldigvis har min far en god
haveflise samling der står og venter på mig...:))

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (PT uden fisk da jeg er igang med opbygningen af
det)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2 (drager dem med 2 snore
i luften)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : Dennis Andersen

Dato : 09-09-03 12:18

Hej Jabbe.

Nu er jeg så heldig at det er mit eget hus, med krybekælder. Gulvet er så
dårligt så der faktisk burde være lagt et nyt. Så det jeg gør er at skære
noget af det op i en firkant som passer til akvariet. Derefter er planen af
understøtte det med 4 tommer gange 4 tommer tømmer, 2 som ligger nede på
bunden af krybekælderen, 2 som ligger lige under gulvet hvor akvariet skal
stå, og 4 der står i mellem de 4 som ligger. Og derefter ligger jeg en plade
i, i stedet for brædder. Det er planen, men bestemt ikke sikkert at min plan
vil blive godkendt af din far i hans hus *g*

med venlig hilsen
Dennis

Fra : Jesper Laursen

Dato : 08-09-03 17:32

"Jørgen Engbjerg" <zeta@obel.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Hopper glad rundt i stuen, og råber og skriger som en gal. Tænker på alle
> dem med et lille akvarie, og derefter griner du ondsindet indeni.

JA!

Det kunne sikkert være sjovt at gøre det.

Liiiiiiige indtil El-regningen kommer ind af døren.

Så er det nok dem med de små akvarier der griner lidt ondsindet bagefter

Hilsen Jesper

( Ejer af et 250 L og et 128 hjørne akv. og en rimelig el.regning )

Fra : jabbe

Dato : 08-09-03 20:48

> Liiiiiiige indtil El-regningen kommer ind af døren.
> ( Ejer af et 250 L og et 128 hjørne akv. og en rimelig el.regning )

Den er helt gal.... Det er forkert at tænke på ens elforbrug hvis man vil
holde akvarie...

Man skal bare nyde det dejlige middel man har stående i stuen mod stress...