Ny Markedsgade i Randers og FT?
Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 07-09-03 21:06

På min bedstefars dåbsattest står at han er født den 3. december 1902 i
Ny Markedsgades Forlængelse 19 i Randers.

Fra Randers kommune har jeg fået disse oplysninger om adressen:
Ny Markedsgade 1889 - 1942
Opkaldt efter den nu nedlagte Markedsplads nedenfor Skt. Peders
Kirke.
En del af strækningen benævnt Carl Metzgade 25.8.1902.
Strækningen henlagt til Markedsgade 16.2.1942

På et kort fra 1925 kan jeg lokalisere både Ny Markedsgade og
Markedsgade - vejene ligger i forlængelse af hinanden. Men jeg kan ikke
lokalisere Ny Markedsgades Forlængelse.

I folketællingslisten kan jeg ikke finde familien Olsen (fader: Jens
Karl Kristian Olsen, moder: Maren Hansen). Nogle gode bud på hvordan jeg
får hul på den byld som mine oldeforældre efterhånden udgør?
Ole Gyldenløve

Fra : ivan stochholm

Dato : 09-09-03 08:49

"Ole Gyldenløve" <ole@*fjern*gyldenlove.dk> wrote in message news:<3f5b8f90$0$97187$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> Markedsgade - vejene ligger i forlængelse af hinanden. Men jeg kan ikke
> lokalisere Ny Markedsgades Forlængelse.....

Min oldefar omkom ved en ulykke i 1908 i Carl Metzgade - "det, der nu
hedder Danmarksgade, sagde min farmor altid"! - altså Markedsgades
forlængelse: Danmarksgade, mener jeg

venlig hilsen
ivan stochholm

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 09-09-03 16:30

> Min oldefar omkom ved en ulykke i 1908 i Carl Metzgade - "det, der nu
> hedder Danmarksgade, sagde min farmor altid"! - altså Markedsgades
> forlængelse: Danmarksgade, mener jeg

Hej Ivan
Tak for hjælpen. Næste gang vejen falder indenom Rigsarkivet vil jeg
prøve at kigge efter i folketællingslisterne for Danmarksgade.

mvh
Ole