Trådløs router som Access Point
Fra : Peter Malling

Dato : 07-09-03 19:55

Kan man anvende en trådløs router som en slags hub i et p2p netværk?
Hvordan skal den så forbindes (Jeg har 1 pc som forbindes med kabel og
2 notebooks med trådløs forbindelse)? Routeren har ekstra LAN udgange,
og jeg har også en hub.

Jeg gætter på at jeg kan forbinde en hub til ADSL, og så forbinde både
router og pc til hub'en. Vil de notebooks som kobler op til routeren
så ikke både få adgang til ADSL og udgøre et P2P netværk, sammen med
pc'en?

Mvh Peter

Fra : Zulu

Dato : 07-09-03 21:49

"Peter Malling" <malling@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan skal den så forbindes (Jeg har 1 pc som forbindes med kabel og
> 2 notebooks med trådløs forbindelse)? Routeren har ekstra LAN udgange,

Du behøver slet ikke at bruge din hub. Du kan bare sætte din stationære og
evt. andre pc'er i LAN portene på routeren.

Zulu

Fra : Peter Malling

Dato : 10-09-03 16:14

> Du behøver slet ikke at bruge din hub. Du kan bare sætte din stationære og
> evt. andre pc'er i LAN portene på routeren.

Det er sådan den er sat op nu. Men hvordan får jeg så adgang til de
forsk. computeres netværksdrev. Skal jeg bare "share" de forskellige
drev, og så er der adgang?

Mvh Peter.

Fra : Zulu

Dato : 10-09-03 16:53

> Det er sådan den er sat op nu. Men hvordan får jeg så adgang til de
> forsk. computeres netværksdrev. Skal jeg bare "share" de forskellige
> drev, og så er der adgang?

Ja, og det sikreste er selvfølgelig at share med kode på, specielt hvis du
ikke benytter kryptering på dit WLAN, ellers kan alle som kan fange signalet
fra dit AP få adgang til de delte mapper på dine stationære computere.

Zulu