Hvad hedder sangeren, der havde falsetstem~
Fra : J Kaufmann

Dato : 07-09-03 19:04

En gang I (så vidt jeg husker det) 80'erne var der en sanger, der
havde en meget falsetagtig stemme. Var så vidt jeg erindrer britisk.

Han var klædt som kvinde (meget hvidklædt??) og havde meget hvid
hud....

.....bredt babyfjæs...

....muligvis også skaldet...??...

Solo, men muligvis også forsanger i et band...

Hvem kan der være tale om?

Jeg mener at han i hvert tilfælde havde eet stort hit (men det kender
jeg heller ikke navnet på.

Pleeae hjælp. Navnet på vedkommende er noget jeg har ledt længe
efter

Fra : zcully

Dato : 07-09-03 19:11

"J Kaufmann" <jkaufmann@city.dk> wrote in message
> [...]
> jeg heller ikke navnet på.
>
> Pleeae hjælp. Navnet på vedkommende er noget jeg har ledt længe

Kan det ikke være devine du mener?
Eller muligvis Jimmy sommerville fra Bronsky beat?

/Zcully

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 07-09-03 19:38

On Sun, 7 Sep 2003 20:10:52 +0200, "zcully" <*removethis*zcully@hotmail.com>
wrote:

>"J Kaufmann" <jkaufmann@city.dk> wrote in message

Jeg tror det hed "Tell Me Why"

<..........>
>Kan det ikke være devine du mener?
>Eller muligvis Jimmy sommerville fra Bronsky beat?

Han var ihvertfald skaldet, eller bare meget karseklippet så beskrivelsen er
da ikke helt skæv.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 07-09-03 20:09

J Kaufmann wrote:
> [...]
> jeg heller ikke navnet på.
>
> Pleeae hjælp. Navnet på vedkommende er noget jeg har ledt længe

Divine

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Jacob E.

Dato : 07-09-03 22:26

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in message

> Divine

Har Divine nogensinde sunget falset??

Jeg er lidt splittet, da udseendet passer perfekt på Divine, men
falset-stemmen og solo/forsanger-delen passer på Sommerville. Så jeg tror
Kaufmann blander det lidt sammen. Håber du kan bruge svarene alligevel.

Mvh Jacob E

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-09-03 22:33

Jacob E. wrote:

> Har Divine nogensinde sunget falset??

Ikke hvad jeg har hørt.

> Jeg er lidt splittet, da udseendet passer perfekt på Divine

Jeg vil nu mene, at der er andre ting, man havde lagt mærke til ved
Divine frem for den manglende hårpragt, for eksempel de ikke manglende
deller.

>, men
> falset-stemmen og solo/forsanger-delen passer på Sommerville.

Det vil også være mit gæt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 07-09-03 23:56

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
>
> Jeg vil nu mene, at der er andre ting, man havde lagt mærke til ved
> Divine frem for den manglende hårpragt, for eksempel de ikke manglende

Så er spørgsmålet så, om der er nogen der kan komme i tanker om en
musikvideo hvor han var i drag....
Jeg kan ikke huske nogen... men jeg havde også mest travlt med at tune
min Puch MZ-50 og spille computerspil dengang.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Thomas Gylstorff

Dato : 08-09-03 00:05

Tja... Jimmy Sommerville har en fantastisk falsetstemme og er
kortklippet, men det er Andy Bell fra Erasure der fiser rundt i store
kjoler.

Fra : Peter G

Dato : 08-09-03 00:48

J Kaufmann skrev:

> Pleeae hjælp. Navnet på vedkommende er noget jeg har ledt længe
> efter

Nu har de andre gættet på Jimmy Sommerville, Divine og jeg har mistet min
appetit. Det sker (pudsigt nok) altid når folk minder mig om Divine og et
af hans ofre for filmkunsten.
Nicolas Cage, go home.

Så jeg holder mig til min første indskyldelse og siger at det er nok nok
enten Bob Dylan eller Boy George. Og jeg tvivler meget på at det er Bob
Dylan da manden hverken går i drag, synger falset, er britisk og har
babyhud.

Disse blev i overskud: e.......................??

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : -V-

Dato : 08-09-03 11:11

J Kaufmann wrote:
> [...]
>
> ....bredt babyfjæs...
>
> ...muligvis også skaldet...??...
>
> Solo, men muligvis også forsanger i et band...

Borset fra oprindelsen, udklædningen (ok, the jury's still out on that one),
den hvide hud og det brede fjæs, så passer beskrivelsen ellers perfekt på
Philip Bailey.

Er det tæt nok på?¨

-V-

Fra : J Kaufmann

Dato : 08-09-03 22:25

> [...]
> den hvide hud og det brede fjæs, så passer beskrivelsen ellers perfekt på

He-he, den var god. Ja, humor er en god ting

Hmmm...jeg må tilstå at der stadig ikke ringer en krystalklar klokke.
Men - indrømmet - min beskrivelse kunne jo selvfølgelig også lige så
godt passe på en vellagret schweizerost eller kanske en mexicansk
dybhavsøgle.

Divine....ja,...det er jo så nok øhh..."ham"

Så tak for svarene. Rart med så hurtig respons. RESPEKT!

Fra : J Kaufmann

Dato : 11-09-03 20:25

SAGEN OPKLARET:

Æhh...undskyld, men jeg er bange for at jeg har ført jer på vildspor,
venner

Grunden til den diffuse spørgeteknik jeg indledte med, at min kæreste
slyngede om sig med adjektiver om denne person, som hun mente var
transvestit, engelsk og meget bredhovedet.

Tjaeh...men der er alligevel tilnærmelsesvis et gran af sandhed i
sagen.

Gutten er dog amerikaner og hedder........ANTONY (altså uden "H" i
midten).

Forsanger i et band, som hedder: "Antony and the Johnsons".

Søger man på Google, ser man at fyren rigtignok er meget hvid (a la
Pjerrot , er lidt bredhovedet og tyndhåret, og lidt transet.

Stemmen er sprød og vibrerende og meget særpræget. Lydklip via
hjemmesiden http://www.antonyandthejohnsons.com/ (link i nederste
højre hjørne: "MP3")

SLUT HERFRA