Grand Danois opdrættere søges
Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 07-09-03 19:01

Hejsa

Jeg ville høre om nogen i gruppen havde personlige gode erfaringer eller
kender pårørende/venner der har gode erfaringer med nogen kennel med grand
danois gerne harlekin,tigret eller blå som de vil anbefgale, da vores
venenr har kig på en grand danois

MVH
Gitte

Fra : Mari

Dato : 07-09-03 22:38

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
grand
> danois gerne harlekin,tigret eller blå som de vil anbefgale, da

Se hvalpeliste her:
http://www.dansk-kennel-klub.dk/
http://www.granddanoisklubben.dk/

/Mari

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 08-09-03 08:01

> Se hvalpeliste her:
> http://www.dansk-kennel-klub.dk/
> http://www.granddanoisklubben.dk/
>
> /Mari

Det var mere for at høre om nogen som personligt kunne anbefale en
opdrætter, da vi selv har oplevet at selv om man er godkendt ved DKK er det
ikke ensbetydet med en god opdrætter, så personlig erfaring er at foretrække

MVH
Gitte

Fra : Mari

Dato : 08-09-03 18:37

> [...]
er det
> ikke ensbetydet med en god opdrætter, så personlig erfaring er at

Jamen, Gitte....... en god opdrætter er jo en personlig ting.
Dvs. når "kemien" passer - så er opdrætteren kandidat til at sælge
hvalp,
hvis ikke........ så må hvalpen sælges til en anden.
Om opdrætteren har mange champions blandt sit opdræt behøver
heller ikke være udtryk for, at netop den opdrætter er den rigtige til
dig.
Det kommer jo helt an på, hvad man ønsker af det fremtidige samkvem.

Ønsker man f.eks. at udstille eller bruge hunden på anden måde i
hundesport - så vil det klart være en fordel at opdrætteren også
beskæftiger sig med det - for derigennem vil man kunne få den
støtte, man har brug for.......... og ikke mindst risikerer man ikke at
stå til en udstilling og føle, at man købte hund med "ikke-populært"
kennelnavn. Som om det betyder noget......... selvfølgelig ikke for
hunden, men for sporten kan man godt føle sig alene, hvis man ikke
tilhører en gruppe der er aktivt sammen om den interesse.

Hvis det du ønsker er at skille fårene fra bukkene - så er det
særdeles usympatisk at hænge nogen ud på nettet - så du vil
nok alligevel kun få ensige informationer. Det allerbedste er, at
besøge kenneler....... og beslutte sig for, at man IKKE skal købe før
man har besøgt mindst tre af slagsen. Først da har man et indtryk af,
hvilke forhold man kan forvente - og hvilke af dem, der fornemmes
som de rigtige.

En opdrætter bliver jo medlem af familien, en du skal kunne ringe
til klokken tre om natten, og få den hjælp du har akut brug for.

/Mari

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 09-09-03 07:02

Hejsa

Tror du måske misforstår mig lidt, jeg søger ikke nogen som er udepå at
hænge nogen ud men der imod nogen som har gode erfaringer, folk må da gerne
svare privat.

Mener at har du ex. købt ved en opdrætter som du stadig har godt kontakt
til, en opdrætter som virkelig ønsker at følge sin hvalp og høre lidt om
hvordan det går og hjælpe , da de vil udstille hunden , ja så villed et jo
være rart at man på forhånd kunne pejle sig lidt ind. Der med ikke sagt det
e rsådan det bliver, da kemien spiller en stor rolle, de har da også
allerede besøgt et par stykker hvor det enested da klart ikke var noget, men
de vil meget gerne besøge flere og se sig godt om, da det er en hund til
udstilling og med henblik på måske selv at ville opdrætte, men det kræve jo
hjælp fra erfarende at komme godt igang og det er det de ønsker.

Jeg ved godt det er op til de enkelte men derfor kunne det jo godt være
nogen kunne anbefale nogen, men undskyld min forespørgelse.

MVH
Gitte
dk.sacala*fjernspam*@mail.dk

Fra : Mari

Dato : 10-09-03 20:30

> nogen kunne anbefale nogen, men undskyld min forespørgelse.

Det skal du da ikke undskylde - men ret beset er det først i
denne tredie mail, "opgaven" er beskrevet - så du kan få de
svar du ønsker dig.

Jeg kender kun et par af Grand Danois opdrætterne - men
ikke tilstrækkeligt til at vide om de støtter deres hvalpekøbere
på den måde du ønsker.
Men med de ønsker - så ville jeg kigge mig om på udstillinger - og
bermærke hvor udstillere og hvalpe kommer fra (kennelnavne).
F.eks. bede http://www.dansk-kennel-klub.dk om at få racens
præmieringslister
for en periode - og så se hvilke kenneler, der har hunde repræsenteret
på udstillinger - eller måske bedre - låne nogle udstillíngskataloger -
og bruge dem som kilder.

Det med det ´"rigtige" navn kan oversættes til - nogle 'rutinerede
udstillere'.
De vil også være i stand til at udvælge en hvalp, som ser lovende ud.
Ikke
at de har mulighed for at forudsige - men en rettesnor kan de nok give.
Hvis man skal være sikker på at en hund udvikler sig til en
udstillingschampion
eller "god avlshund", så skal man jo vente med at købe den, til den er
fuldt udviklet.
Og det gør kun de største opdrættere - dem, hvis navn er indarbejdet -
så de kan
finansiere købet af denne hund, for den er meget dyr - i den alder, når
den har
prognose til at blive til 'noget'.

/Mari

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 11-09-03 21:28

Hejsa Mari

Ja vi har sammen med vores venner nu valgt at holde øje med hvornår det
næste skue blvier holdt, da det altid er rart at snakke med flere
forskellige

Min gemal som jo selv som yngre havde grand danois er jo fyr og flamme nu
han kan ikke vente med at komme ud og nyde de store hund eigen, men s
jeg er godt tilfreds med min lille tykke retriver dreng *ss*

MVH
Gitte

Fra : Mari

Dato : 12-09-03 21:59

> Ja vi har sammen med vores venner nu valgt at holde øje med hvornår
det
> næste skue blvier holdt, da det altid er rart at snakke med flere
> forskellige

Skuer annonceres på kredssiderne i HUNDEN, som kan lånes på
biblioteket, hvis du ikke er medlem. Skuer er "udstillingstræning", og
præmieringerne er vejledende.

Måske mener du udstilling - og så finder du datoerne på
http://www.dansk-kennel-klub.dk og http://www.granddanoisklubben.dk/
det er officielle udstillinger.

Grand Danois tilhører gruppe 2, når du skal se hvilken dag de
udstilles - på de store udstillinger.

/Mari

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 13-09-03 09:49

Hejsa

Ja det var udstillinger jeg mente, men fik skrevet skuer vi har nu
kontakt til en enormt sød opdrætter som gerne vil have os med til udstilling
med hendes hunde så vi kan se hvordan det hele forløber og må da sige
det tilbud ville vi ikke gå glip af, mens vores venner tilsydenladende nu
efter jeg har gjordt lidt forarbejde har besluttet at papirer ikke er
nødvendige :-/ så følte mig da noget til grin, men så har jeg jo muligheden
for at lære racen noget bedre selv at kende og gemalen ser hans drøm komme
nærmere

MVH
Gitte

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Mari

Dato : 13-09-03 15:40

>mens vores venner tilsydenladende nu
> efter jeg har gjordt lidt forarbejde har besluttet at papirer ikke er
> nødvendige :-/

Jeg forstår din reaktion.......... og man kan blive noget så målløs
over,
at et par hundrede kr. til en stamtavle kan betyde så meget, i forhold
til de mange år man skal leve med en potentielle "temperaments-bombe".

Jeg ville nødig have en grand danois i nabolaget - med en anden race
iblandet, og da slet ikke een, hvor jeg ikke ved selvsyn kan konstatere
at forældrene har gode besindige temperamenter.

/Mari

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 14-09-03 14:32

> [...]
> iblandet, og da slet ikke een, hvor jeg ikke ved selvsyn kan
> konstatere at forældrene har gode besindige temperamenter.

Ja så der for er vi også sprunget på tilbudet og gemalen er jo
himmelrygt, da han nu godt kan høre at jeg nok alligevel er ved at blive
noget blød hjertet, betingelsen for at han næste år måske må få sig en grand
er at han min. vil gå til træning med den samt træne den aktivt her hjemme,
mener ikke selv det er for meget forlangt går jo selv til træning med
vores labrador hvilket jeg må sige jeg nyder *ss* så selv om grand
naturligvis vil være vores fælles famile hund så er det altså ham som kommer
til at stå for nogen forskellige ting, hvilket han nu vist er helt okay med

Tja sådan kan det gå at hjælpe vennerne nu ender vi nok med en selv, men
priser os lykkelige for at have mulighed for at se begge forældre dyr op til
flere gange inden en evt. hvalp kommer på tale

MVH
Gitte

Fra : Dharma

Dato : 08-09-03 23:13

Hej Gitte!

Jeg er selv den stolte ejer af en sort Grand danois (og så meget andet
godt...), men mine næste hunde vil helt klart blive Gand danois'. Nå
,men tilbage til dit spørgsmål. Jeg vil helt klart anbefale kennelen
Great Bel. De har opdræt af harlekin og sorte GD'er. De har lavet nogle
gode hunde og de er samtidige meget søde. De vil helt klart gerne have
besøg så dine venner kan få set deres hunde og kennel. Så er der kennel
Sandø. Jeg kender ikke kennelsen privat, men de har også opdrættet nogle
gode hunde i harlekin og sort.
Hvis det skal være en tigerstribet har jeg fået afvide, at kennel Grand
de Feld, skulle være god. Det er ikke så ofte de har tigerstribet
hvalpe, da de fleste af deres hunde er gule. Men en af mine venner har
været ude og beøge dem, de skulle også være enorm flinke. Uden at nogle
hakker på mig ...vil jeg vove, at påstå, at Danmark ikke har de
bedste opdræt i farven blå. Så vil det være bedere at købe den i f.eks.
Sverige (min mening).
Det er ihvert fald de kennelser jeg vil købe GD'er af næste gang, jeg
får en lille ny i hjemmet. Håber du kan bruge det!

Hilsen Dharma

http://www.kandu.dk/

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 09-09-03 07:03

Hejsa

Jo tusind tak det var noget jeg kunne bruge og vil straks sende det
videre,selv om min gemal selv sidder og savler *gg*

MVH
Gitte

Fra : Buru

Dato : 09-10-03 13:51

Hejsa med dig Gitte
Jeg har selv en Grand danois, som snart er 5 mdr, inden vi købte ham var vi
rundt og kigge flere forskellige steder,
og vi endte op med at købe ham hos Stina og Per i Tune på Sjælland, det er
en god kennel der gør meget ud af at lave nogle flotte hunde med det helt
rigtige temperament., og de er altid parat til at give gode råd osv.
Stina og Per laver mest Harlekin( som jeg selv synes er de pæneste), og de
laver også sort og mantel.
Deres hjemme side har følgende adresse http://www.great-bel.dk så kan I da
kigger der.
Jeg ved ikke om de har hvalpe lige nu.
Håber at jeg kunne hjælpe dig lidt på vej.

Hilsen
Claus Saaby