På søndagstur med Freya
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 07-09-03 18:36

Ja, så synes Freya og jeg at det var tid til en lille gåtur igen. Hun blev
helt elektrisk da jeg tog selen frem

Lille ved jeg nu ikke om jeg vil kalde turen for vi var væk hjemmefra i over
en time og Freya gik selv det meste af vejen - når der så kom nogle
fodgængere eller en motorcykel, så skulle man lige op til mor lidt, hun er
jo lidt nervøs anlagt og en rigtig mors kat - jeg er tilsyneladende den
eneste der kan løfte hende uden at hendes hjerte galopperer afsted.

På turen kom vi forbi det hus hvor min far boede før og hvor Freya blev
adopteret fra fortrappen. Lige i dette område gik hun ligesom i stå og
snusede meget intenst til jorden og hækken og vejrede i luften. Især hos
naboen var hun meget opmærksom og ikke til at rive væk - det endte med at
jeg måtte løfte hende et stykke for at vi kunne komme videre. Nu ved jeg
tilfældigvis at hendes bror bliver fodret af vores tidligere nabo, han er
stadig vildkat som sådan, men han har fået en madmor. Kan det være ham hun
har kunnet lugte og genkende på den måde? Det var også omtrent her at hun
begyndte på en intensiv kalden - som fortsatte hele vejen hjem igen. Det lød
lidt som en hunkat der kalder på sine killinger når hun ikke lige kan finde
dem.

Hvor meget kan katte egentlig huske? Det var sidst i november sidste år at
jeg tog Freya til mig og hun har ikke været ved det gamle hus siden starten
af december. Kan hun huske huset eller er det især duften af hendes bror der
virkede bekendt - og kan hun overhovedet genkende hans duft?

Det var lige et par nysgerrige søndagsspørgsmål - nu vil jeg hygge lidt om
misserne.

Mvh Tina - og Freya der snorksover efter en laaaaang gåtur - og Gizmo og
Devi der synes hun dufter viiiiildt spændende - af jord og græs - og frihed

--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Miver og Mulle's mor

Dato : 08-09-03 11:32

<klip>
> [...]
> har kunnet lugte og genkende på den måde?
> Mvh Tina - og Freya der snorksover efter en laaaaang gåtur -
</klip>

Hej Tina

Jeg har intet bevis, men jeg er overbevist om at katte kan huske ganske
godt og at duftene ved huset har fået hende til at komme i tanke om
bror-katten. At hun begyndte at kalde, er vel nok en slags bevis på at
hun kunne huske ham :)
Det er en rigtig sød beretning og ganske interessant at høre om Freya's
gå-ture med dig ;)

Med venlig hilsen Miver og Mulle's mor
Heidi Tengstedt

http://hei.homepage.dk