Vi har fået killinger
Fra : Christina K

Dato : 07-09-03 18:20

Hejsa

Selvom det er lang tid siden at jeg har skrevet på listen (jeg er stadig
en aktiv læser), så synes jeg alligevel at jeg vil fortælle jer, at vi
har fået vores første Maine Coon killinger mellem vores hankat True
Trust Calibra og Udklittens Cindy Boogaloo. Det er jo noget vi har
glædet os til længe og det har været noget af en oplevelse. Vi har været
igennem hele følelsesregisteret med opture og nedture. Nu har vi 3
dejlige killinger, som bare vokser og vokser hver dag. Det er så sjovt
at følge med i deres fremskridt hver dag, de er godt to uger gamle.

Vi er så ved at finde ud af hvad de skal hedde, vi har fundet ud af at
den ene skal hedde Apple Pie, fordi at den er rimelig sulten og har en
mave der ligner et æble lidt Det er lidt sværere med de andre to,
min kæreste og jeg er ikke de mest opfindsomme, det er skisme svært, når
det også skal starte med A. Så var det jeg tænkte at I måske kunne
hjælpe? Det drejer sig om 2 hunkatte, den er sort bloched tabby og den
anden er samme farve, men med hvid. På min hjemmeside kan I læse lidt
mere om dem og se billeder.

På forhånd tak!
Missehilsner Christina og alle misserne
--
www.purpletribes.dk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 07-09-03 19:40

Tilykke med de små mislinger.
Har du svært ved at finde på navne kunne du tage et kig her:
http://kattenavne.dk/
Der er mange søde og sjove.

Knus Linda

Fra : anja rasmussen

Dato : 07-09-03 20:05

> [...]
> hjælpe? Det drejer sig om 2 hunkatte, den er sort bloched tabby og den
> anden er samme farve, men med hvid. På min hjemmeside kan I læse lidt

Hej...
Har lige nogle forslag til navne.....
den øverste hun på jeres hjemmeside kan eksempelvis hedde : Abbi eller
Addi
den anden kan hedde : Anouk eller Annabella

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-03 20:23

"anja rasmussen" <anjaras44KATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Addi
> den anden kan hedde : Anouk eller Annabella

Tillykke med killingerne !

Lige et navneforslag mere: Assi. Det passer da meget godt, sammen med Abbi
eller Addi.

Mvh. www.tjekmig.dk ( åbner snart )

Fra : Ida

Dato : 08-09-03 10:16

--
> [...]
> har fået vores første Maine Coon killinger mellem vores hankat True
> Trust Calibra og Udklittens Cindy Boogaloo.

--KLIPPE KLIPPE--

> På forhånd tak!
> Missehilsner Christina og alle misserne
> --
> www.purpletribes.dk

Hej Christina *S*

Stort tillykke med de 3 tøser - det er nogle ordentlige skuffer de to store
har .. mon ikke de ligner deres far ?
Det er altid svært at finde på navne synes jeg, men du kan jo lade dig
inspirere af travheste, mytologi, astrologi, gamle sange osv osv *s*

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk - killinger til salg

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 08-09-03 12:15

In article <bjhhcu$cag$1@sunsite.dk>, Ida
<mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> wrote:

> Det er altid svært at finde på navne synes jeg, men du kan jo lade dig
> inspirere af travheste, mytologi, astrologi, gamle sange osv osv *s*

Astarte - Ariane - Artemis (!) ??

Tillykke med børnene

Fra : Christina K

Dato : 08-09-03 19:52

> [...]

> Det er altid svært at finde på navne synes jeg, men du kan jo lade dig
> inspirere af travheste, mytologi, astrologi, gamle sange osv osv *s*

Hej Ida

Ja tak, det er nogle ordentlige basser de 2 store, de har bare nogle
mega grabber, men hold op hvor er de søde! Når man har sådan nogle små
størrelser i huset, så virker de voksne katte bare endnu større - især
Calibra...

Nå det med navne er nu stadigvæk svært, min kæreste afslår alt, men nu
må han selv ud af busken!!

Hygge Christina
--
www.purpletribes.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 09-09-03 08:37

Christina K wrote:
> [...]
> hjælpe? Det drejer sig om 2 hunkatte, den er sort bloched tabby og den
> anden er samme farve, men med hvid. På min hjemmeside kan I læse lidt

Tillykke med de små

Hvorfor SKAL det være noget med A? Jeg veed godt at mange opdrættere kører
"alfabetkuld" men det er da ikke noget "must". Ingen af vores katte har
"alfabetnavne" så der er i al fald TO opdrættere som ikke bruger det *G*

Så vidt jeg kan se er der faktisk ikke nogen særlig sammenhæng i Jack og
Basils navngivning i forhold til deres øvrige søskende i de pågældende kuld,
Phumba ser lidt ud til at komme fra et "Disney" kuld. Jeg må spørge Jack og
Basils opdrætter næste gang vi skal ha' en kat om der er nogen
sammenhæng.

Men de andre kunne da for den sags skyld hedde noget andet kageagtigt, ikke?
Jordbærtærte? Eller *G* Citronmåne?

Er der forresten noget for eller imod brug af æ-ø-å i kattenavne? Hvis de
skal kunne bruges internationelt er det vel upraktisk?

Nå jeg vil tilbage under min dyne og hoste videre

~Lisbeth

Fra : Camilla Scharff

Dato : 13-09-03 18:53

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <startrekkie@stofanet.dk> skrev...
> [...]
> "alfabetkuld" men det er da ikke noget "must". Ingen af vores katte har
> "alfabetnavne" så der er i al fald TO opdrættere som ikke bruger det *G*

Det *skal* det jo heller ikke - jeg kender masser af opdrættere, som ikke
gør sig i alfabetet.
Jeg har selv gjort det med burmeserne, men aby-kuldet var tema-bestemt (og
det vil jeg så fortsætte med, hvis jeg nogensinde får flere aby-kuld....)
Jeg synes det er lettere at følge med i hvor mange kuld man egentlig har
haft, og også at kunne skelne dem fra hinanden.

> Er der forresten noget for eller imod brug af æ-ø-å i kattenavne? Hvis de
> skal kunne bruges internationelt er det vel upraktisk?

Nu bliver de fleste af mine killinger jo alligevel solgt til danske
kælehjem, så jeg har ikke noget specielt imod navne med æ, ø og å - de
eneste jeg har haft med sådanne navne er dog "Fire på stribe" og
"Pebernød"...

Mvh. Camilla

Fra : Bettina Hansen

Dato : 09-09-03 10:19

Hej Christina

Tillykke med missebørnene - de er godt nok dejlige :)

Christina K wrote:
> [...]
> min kæreste og jeg er ikke de mest opfindsomme, det er skisme svært, når
> det også skal starte med A. Så var det jeg tænkte at I måske kunne

Her er mine forslag til navne: Den øverste (den mindste) kunne hedde
A'petit (en blanding af engelsk og fransk med betydning "en lille").
Den anden kunne hedde Ai Jen - det er kinesisk og betyder "elsket" - og
det er jeg helt sikker på at hun er ;)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk

Fra : Birgitte

Dato : 09-09-03 13:33

> [...]
> hjælpe? Det drejer sig om 2 hunkatte, den er sort bloched tabby og den
> anden er samme farve, men med hvid. På min hjemmeside kan I læse lidt

Hej Christina
Allerførst et KÆMPE tillykke med de små .
Hva med at finde et "emne" at opkalde killingerne efter?
Det kunne være desserter, kager, opera, teaterstykker, blomster, bilnavne
osv.
Her kommer et par foreslag:

American Pie
American Pecan Pie
Ameretto pie
Ambrosia Pie
After Eight Pie
Kram Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Christina Kjeldsen

Dato : 09-09-03 20:59

Klippe - klippe

> [...]
> Hva med at finde et 'emne' at opkalde killingerne efter?
> Det kunne være desserter, kager, opera, teaterstykker, blomster, bilnavne

Hej Birgitte

Åhhh, det er ikke nemt at bestemme sig, nu har jeg alle mulige forslag,
men de passer ikke sammen. Nå, en eller anden dag, så finder jeg vel ud
af det Men tak for forslagene!

Mærkeligt, jeg kan ikke se dit indlæg i Outlook Ekspres, derfor skriver
jeg herfra vores hjemmeside, det var kun fordi jeg fik en SMS, at jeg
vidste det. Så er det lige at man tænker hvor mange andre indlæg kan man
ikke se til daglig?

Med venlig hilsen
Christina Kjeldsen
- Tøm kattebakken ved privat svar www.purpletribes.dk

Fra : Birgitte

Dato : 09-09-03 21:28

"Christina Kjeldsen" <christinakKATTE@BAKKEadr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg herfra vores hjemmeside, det var kun fordi jeg fik en SMS, at jeg
> vidste det. Så er det lige at man tænker hvor mange andre indlæg kan man

Tror det har været Sunsite news der har været nede... men jeg har sendt dig
et nyt link privat.
Kram Birgitte
www.truetrust.dk