Printer i netværk
Fra : Duckman

Dato : 26-11-00 11:04

Hej NG

Jeg har for nyligt opsat et netværk for at kunne køre min stofalinie på
flere computere, jeg har eb 10MBit Edimax hub og kører selvfølgelig 10MBit
Twisted Pair netværk. Min egen computer kører Win 2000 proffesional DK der
er installeret en Lexmark 3200 printer gennem en scanner. Når jeg deler den
og prøver at udprinte fra min søsters computer med win 98 installeret får
jeg bare en fejlmeldingen i printerens styriungsprogram der siger:
"Den automatiske papirføder er tom
Læg papir i skuffen
og tryk på knappen sideskift"

Er der nogen der kan hlæpe mig?

Venlig hilsen
Morten

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-11-00 11:10

> [...]
> og prøver at udprinte fra min søsters computer med win 98 installeret får
> jeg bare en fejlmeldingen i printerens styriungsprogram

Der er noget med at man skal installere drivere til de andre OS'er inde
under printeren for at kunne bruge den fra andre OS'er..
Jeg er dog ikke sikker

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : Preben Andersen

Dato : 26-11-00 12:06

"Duckman" <Duckman@inbox.as> skrev i en meddelelse
> [...]

får
> jeg bare en fejlmeldingen i printerens styriungsprogram der siger:

Er printeren installeret på din søsters maskine?

mvh
Preben

Fra : N/A

Dato : 27-11-00 09:20

Fra : Finny

Dato : 27-11-00 09:20

Bruger du den nyeste driver til printeren ?? Her mener jer under win98....
Har løst mange problemer for mig.

Finny

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-11-00 16:45

"Finny" <news@skaaning.dk> skrev i en meddelelse
> Bruger du den nyeste driver til printeren ?? Her mener jer under win98....
> Har løst mange problemer for mig.

KLIP

Hej.

Hvis du læser grundigt, hvad vor ven skriver, vil du se at han har sat sin
printer til IGENNEM hans scanner.

Altså sharer han sin LPT-port (scanner og printer).

Det har altså ingen betydning at skifte printerdriver (jeg formoder han har
prøvet at sætte printeren DIREKTE på LPT-porten på computeren).

Det er noget værre bras, dette at dele sin LPT-port med en scanner og det er
da helt galt i/over et netværk.

Disse billige LPT-baserede scannere skal man holde sig LANGT væk fra, da den
medfølgende software pr. definition altid giver problemer, på et eller andet
tidspunkt. (Hvad får man i grunden for DDK 398,00???).

Køb en scanner med enten SCSI-interface eller USB. Det plejer at virke
(forudsat man køber en ordentlig kvalitet).

Alle der har købt en billig LPT-scanner, burde gå ned i det varehus der har
leveret den og få dem??? (varehusets ansatte) til at ordne køberens
problemer.

mvh
Bjørn

Fra : N/A

Dato : 28-11-00 22:26

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-11-00 22:26

"Bent Nielsen" <postmaster@x2000.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Han kunne også købe en ekstra printerport oig så flytte scanneren eller
> printere til denne. det koster ikke så meget.

Hej.

Det er naturligvis en løsning - også en god løsning.

En LPT-port (Lava PCI) koster vel omkring 250 - 350 kr. (vil jeg tro).

mvh
Bjørn