Link dioden blinker (selvmonterede LexCom1~
Fra : Lasse

Dato : 07-09-03 16:50

Hejsa

Jeg har lige spredt et par netværksstik rundt omkring i hytten, idag kom så
dagen hvor der er kommet stik (LexCom 125 hunstik) i begge ender, så kan vi
jo se at det hele virker...

Uheldigvis er der 4 ud af 18 stik der ikke er hul igennem.

Jeg har monteret en bærbar computer i den ene ende, og en ganske almindelig
(100Mbits) hub i den anden. Der er ingen dioder der hverken blinker eller
lyser i computeren (og Windows mener at der ikke er tilsluttet noget kabel).
På de stik der ikke virker står link dioden på hubben og blinker.

Jeg har prøvet at pille stikkene af afkorte kablet og montere dem igen, men
med samme resultat.
Ledningerne er ikke vanvittig lange (den jeg roder med lige nu er ca 5
meter, den længste der ikke virker er omkring 12 meter - der er også en på
22 meter, og den virker fint)

Any ideas?

/Lasse
Kig på min mailadresse før du bruger den

Fra : Kasper

Dato : 07-09-03 17:03

Hey....

lyder som du har monteret det forkert, eller ikke trykket stikket ordenligt
på...

husk RX+/RX- skal være 1 par
og TX+/TX- skal være 1 par

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/

Fra : Lasse

Dato : 07-09-03 17:14

"Kasper" <repzak@hotmail.com> wrote in message
> Hey....
> lyder som du har monteret det forkert, eller ikke trykket stikket
ordenligt
> på...

Alle 18 stik er i begge ender monteret efter A måden. Jeg har prøvet at
rykke lidt i lederne med en spidstang efter montagen, men det gør igen
forskel.

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 07-09-03 18:00

> [...]

> Hey....
>
> lyder som du har monteret det forkert, eller ikke trykket stikket

Det med at trykke stikket ordenligt sammen, det "grønne låg", er et godt
råd. Har selv tit oplevet, at et ekstra hårdt tryk på den, så den får bedre
forbindelse til skæreklemmerne har hjulpet.

Nicolai

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-09-03 18:08

> Hejsa

Hej

> [...]

> Ledningerne er ikke vanvittig lange (den jeg roder med lige nu er ca 5
> meter, den længste der ikke virker er omkring 12 meter - der er også en på

Hvilket kabel bruger du?

Hvis kablet er flerkoret, og/eller AWG25 eller mere. Kan det simpelhen være
fordi skæreklemmerne ikke for fat.. LK´s eget kabel er masiv AWG24 så det
skal det jo helst være...

Men tjek da lige monteringen igen. husk også at det ikke kun er paret der
skal sættes rigtigt.. Men også det polariseringen skal også være rigtigt..

Fra : Lasse

Dato : 07-09-03 19:26

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Hvis kablet er flerkoret, og/eller AWG25 eller mere. Kan det simpelhen
være
> fordi skæreklemmerne ikke for fat.. LK´s eget kabel er masiv AWG24 så det
> skal det jo helst være...

Aha....

Her var den...
Dem der ikke virker er alle med kabel af AWG26 typen..
Jeg har brugt kabel fra 2 forskellige ruller - en med AWG26 kabel, og en med
AWG24 kabel.. Det havde jeg ikke lige lagt mærke til.

Lidt klemmen på skæreklemmerne så de fik rigtig fat, og jeg er kørende.

Tak