Trådløs peer2peer opsætning
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-09-03 13:43

Hvordan pokker får jeg opsat et trådløst peer2peer netværk.

Jeg har 2 XP maskiner med trådløst netkort, kortene er installeret og
konfigureret i 'AdHoc mode' til samme SSID. De optræder i
'Netværksforbindelser' på begge maskiner som 'Aktiverede' og
'broforbundet'.

Maskinerne har IP-adresser i samme segment (192.168.1.xxx) og
alligevel kan de ikke 'se' hinanden.

Jeg kan ping'e 'localhost' og egen ip-adresse på maskinerne, men ikke
den anden computers ip-adresse.

Hva' pokker er det jeg gør galt ?!?!

Fra : Jan Bachman

Dato : 07-09-03 13:50

> [...]
>alligevel kan de ikke 'se' hinanden.
>
>Jeg kan ping'e 'localhost' og egen ip-adresse på maskinerne, men ikke

Har du valgt samme kanal begge steder?

/Jan

Fra : Mads Bahrt

Dato : 07-09-03 15:29

Michael Rasmussen wrote:
> [...]
> konfigureret i 'AdHoc mode' til samme SSID. De optræder i
> 'Netværksforbindelser' på begge maskiner som 'Aktiverede' og

Hvorfor har du broforbundet forbindelserne på computerne?

MVH
Mads

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-09-03 16:32

Mads Bahrt <mads_bahrt@hotmail.com> wrote:

>Hvorfor har du broforbundet forbindelserne på computerne?

Øh, det sker helt automatisk - Begge maskiner har firewire, netkort
plus trådløst netkort og det hele samles i 'Netværksbro'.

Maskinerne taler fint sammen over mit kablede net, men fjerner jeg
kablet er der ikke længere forbindelse...

Og jeg kan dæleme ikke gennemskue om det er selve windowsopsætningen
eller den trådløse opsætning der er problemet...

<mlr>

Fra : Mads Bahrt

Dato : 07-09-03 19:46

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Og jeg kan dæleme ikke gennemskue om det er selve windowsopsætningen
> eller den trådløse opsætning der er problemet...

Ahh.. du har fulgt guiden i netværksopsætning?

I øvrigt - når du siger at der ikke "er forbindelse" er det så fordi:
a) Windows viser et rødt kryds over forbindelsens ikon og skriver "Ikke
forbundet"?
b) Du kan ikke se den anden maskine under "Netværkssteder"?
c) Du kan ikke pinge fra computer a til b eller omvendt?

MVH
Mads

Fra : Kasper

Dato : 07-09-03 16:32

måske har han ikke en accesspoint !

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/

Fra : Mads Bahrt

Dato : 07-09-03 19:37

Kasper wrote:
> måske har han ikke en accesspoint !

Ja - det er opfattet - men ønsker han at dele adgangen til det trådløse
netværk med en række computere på et kablet netværk og omvendt - eller
er der kun de 2 computere?

MVH
Mads

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-09-03 20:30

> [...]

>Ja - det er opfattet - men ønsker han at dele adgangen til det trådløse
>netværk med en række computere på et kablet netværk og omvendt - eller

Jeg har endnu ikke et accesspoint, men forsøger at lave en adhoc
forbindelse mellem 2 trådløse netkort af forskelligt fabrikat...

Umiddelbart ser også ud som det virker: Netværksforbindelser melder at
forbindelsen er Ok (ingen røde kryds), men der er bare ikke 'hul
igennem'. Jeg kan som sagt 'pinge' localhost og egen ip-adresse, men
ikke ip-adressen på den anden maskine. Der dukker selvfølgelig intet
op i 'Netværkssteder'.

Jeg troede først at problemet lå i min windows netværksopsætning, men
efterhånden er jeg overbevist om at det er 'adhoc' standarden der er
problemet.

Selv om 'Netværksforbindelser' melder om fungerende trådløs
forbindelse kommer der absolut intet igennem - Jeg kan se at
netkortene sender oceaner af pakker afsted, men de modtager sgu'
aldrig een eneste ?!?!

Jeg syn's efterhånden jeg har prøvet alt: Opgraderet drivere og
utilities til de trådløse netkort og rodet med enhvert tænkelig
indstilling. Men der er stadig ikke hul igennem

<mlr>

Fra : Bent L

Dato : 07-09-03 21:36

> [...]
> utilities til de trådløse netkort og rodet med enhvert tænkelig
> indstilling. Men der er stadig ikke hul igennem

Hej Michael
Jg har været igennem noget der minder meget om dit problem.- Dog med en
Belkin Wireless router. En meget grundig Belkinsupporter gennemgik min
opsætning x flere og mente at alt var sat rigtigt op. Det eneste var at
lampen på routeren for WLAN aktivitet ikke lyste selvom der på den bærbare
tilsyneladende kom fint signal igennem. Hans konklusion var at der var en
defekt i routeren!

Mvh.

Bent

Fra : Mads Bahrt

Dato : 08-09-03 02:22

Michael Rasmussen wrote:
> Jeg har endnu ikke et accesspoint, men forsøger at lave en adhoc
> forbindelse mellem 2 trådløse netkort af forskelligt fabrikat...

Dette er sandsynligvis grunden til at du ikke får forbindelse - ad hoc
forbindelser er ikke standardiseret alle producenter imellem. Nogle
gange vil det virke fint - andre gange ikke.

Hvis du ikke vil til at skifte et af kortene ud må du nok ud og købe et
access point.

MVH
Mads

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-09-03 17:04

> [...]

>forbindelser er ikke standardiseret alle producenter imellem. Nogle
>gange vil det virke fint - andre gange ikke.

Det er også gået op for mig

>Hvis du ikke vil til at skifte et af kortene ud må du nok ud og købe et
>access point.

Det bli'r købt snarest til opsætning derhjemme.

Men jeg kommer en del omkring og der faktisk mange situationer hvor
det kunne være bekvemt at koble to maskiner sammen via trådløst net.
Men det kommer til at vente til standarderne har udviklet sig...

<mlr>