Sporhunde
Fra : Lou

Dato : 07-09-03 09:57

Hej...

Er der nogle der kender nogle gode bøger om træning af sporhunde, ikke
så meget hvalpe/unghunde oplæring, men mere rettet frem mod
konkurance!
Jeg har Alfred Mullers bog: sporhundens ABC, men efterlyser noget
mere om emnet i samme stil...

mvh
Lou

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 07-09-03 18:08

"Lou" <odin@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> konkurance!
> Jeg har Alfred Mullers bog: sporhundens ABC, men efterlyser noget

Er det problemmer du har,
så kan jeg prøve at hjælpe over mail.
Søren
mail: slj@sporhundhas.dk fjern sporhund

www.hundespor.1go.dk

Fra : Lou

Dato : 08-09-03 11:14

"Søren Jensen\(9800\)" <yessa@jubiimail.dk> wrote in message news:<3f5b6602$0$15647$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
> så kan jeg prøve at hjælpe over mail.

Hej Søren

Nej jeg har ikke problemer ....endnu det kan jo komme.
Jeg søgte bare inspiration også for at komme på forkant med
problemerne, hvis/når der kommer nogle.
1000 tak for at du ville hjælpe mig, det ka være at jeg benytter mig
deraf på et senere tidspunkt, hvis det er ok))))

mvh
Lou

Fra : Lou

Dato : 07-09-03 19:11

odin@paradis.dk (Lou) wrote in message news:<98387c0d.0309070056.1f1b0f84@posting.google.com>...
> [...]
> konkurance!
> Jeg har Alfred Mullers bog: sporhundens ABC, men efterlyser noget

Hej...

Der er vel nok kommet mange indlæg på tråden, bare ikke nogen der
handler om hvad der bliver spurt om - Det er følgelig spændende alt
sammen men lidt træls at man ikke starter sin egen tråd, når nu man
har så meget på hjerte ang. sporhunde!
ER DER INGEN DER KENDER NOGLE BØGER????
MVH
lOU

Fra : Lou

Dato : 07-09-03 19:28

> [...]
> konkurance!
> Jeg har Alfred Mullers bog: sporhundens ABC, men efterlyser noget

UNDSKYLD...........

Jeg var lidt hurtig til at brokke mig.....jeg ved ikke hvad der er
sket, for jeg prøvede at starte en ny tråd

mvh
Lou - håber at få nogle svar)))))))

Fra : Lou

Dato : 07-09-03 19:29

Fra : Carina Graversen

Dato : 08-09-03 06:44

Hej Lou.

Hvilken type spor er det du gerne vil deltage i konkurrence i ???

Ud over Manfred Müllers bøger, har jeg to specifikke sporbøger:

Staffan Nordin
Spårhundsboken (svensk)
- God hvis man f.eks. gerne vil gå nordiske spor, hvor det ikke er
nødvendigt at hunden går præcist i sporet.

Glen R. Johnseon
Tracking Dog, Theory & Methods (engelsk)
- God til hunde der bla. skal gå IPO/SPH spor, da man fokuserer på det dybe
koncentrerede søg.

Herudover har jeg en del redningshunde / brugshundebøger, der bla. omhandler
sporsøg. Desuden har jeg følgende bog, der også er meget interessant:

William G. Syrotuck
Scent and the Scenting Dog (engelsk)
- Fortæller en del omkring færtteori.

Det bedste af det hele er dog mine "sporvenner", der ikke er bange for at
komme med kritiske bemærkninger ... og videokameraet er bestemt heller ikke
dårligt, så det bliver også brugt af og til......

Hilsen
Carina

Fra : Lou

Dato : 08-09-03 11:16

"Carina Graversen" <ina-fjerndette@redningshund.dk> wrote in message news:<bjg4v4$dbf$1@sunsite.dk>...
> [...]
> koncentrerede søg.
>
> Tak skal du have, jeg prøver ar finde Traking dog - bogen, da det er BHP og IPO samt SPH spor jeg vil gå.

Tak for hjælpen
Mvh
Lou