Kollegie
Fra : Hans Juul

Dato : 07-09-03 06:22

Til gruppen,

min datter er lige flyttet ind på et kollegie med gratis adsl som skulle
være tilgængelig altid. Det er dog kun nogen gange det lykkes at komme på
internet. Når man undersøger fra XP's kommandoprompt er pc'en tilsyneladende
på netværket, men ud på internettet vil den ikke. Andre gange forløber det
helt problemfrit, hvor gør vi fejl?

Med venlig hilsen, Hans Juul

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 07-09-03 09:03

Kan det ikke være selve forbindelsen, det er galt med? Hvor bor hun hende -
Kollegie/by

Fra : Towli

Dato : 07-09-03 09:04

Kan det ikke være fordi evt. andre brugere belaster netværket, f.eks. med
p2p programmer (der henter spil, film osv.) ?

/Jan

Fra : Jan Bachman

Dato : 07-09-03 09:02

> [...]
>på netværket, men ud på internettet vil den ikke. Andre gange forløber det

Spørg andre om de får samme fejl, eller om det kun er jer.

Jeg gætter på, at der sidder en flok medkollegianere og bruger
forbindelsen til fildelingsprogrammer. Det kan nemt bevirke at et par
stykker sluger hele forbindelsen og der ikke er noget tilbage til
resten.

/Jan

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 07-09-03 09:32

"Hans Juul" <skalhoej@post3.tele.dk> writes:

> [...]
> på netværket, men ud på internettet vil den ikke. Andre gange forløber det

Det er svært at sige, udfra de givne oplysninger. Har maskinen kontakt
til lokalnettet, når der er problemer? Har i kontrolleret, at der ikke
er generelle problemer med netadgang - den slags står ofte på
hjemmeside eller nyhedsgrupper. Prøv evt. at spørge nogle naboer eller
tilsvarende - der er oftest nogen, der er hjælpsomme. Hvilket
kollegium drejer det sig om?

/Rasmus

To alcohol!
The cause of - and solution to - all of life's problems!
-- Homer Simpson

Fra : Hans Juul

Dato : 07-09-03 09:43

> Til gruppen,

Foreløbig tak for svarene, jo det er nok en intern overbelastning, siden
fejlen er periodisk; vil det hjælpe at gå uden om proxy-serveren?

Med venlig hilsen, Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-09-03 09:51

"Hans Juul" <skalhoej@post3.tele.dk> wrote in message

> Foreløbig tak for svarene, jo det er nok en intern overbelastning, siden
> fejlen er periodisk; vil det hjælpe at gå uden om proxy-serveren?

Prøv, men der vil måske så ikke være adgang til nettet

Fra : Kasper

Dato : 07-09-03 10:35

Hey

jeg bor på kollegie, og efter de har lavet MAX 2gb data transfer om ugen, så
er internettet blevet rigtig godt her.. men før det, der skodede det for
vildt.. pga folk slugede data i døgndrift med mange tråde åbent

men her er det hele dchp tildelt 3 stk dns servere....

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 07-09-03 10:19

Hans Juul wrote:

> [...]
> på netværket, men ud på internettet vil den ikke. Andre gange forløber det

Et skud fra hoften: Måske har kollegiet en DHCP server som
tildeler folk ipnumre hver gang de logger på? Måske er der forskel
på hvilken DNS server der anvises afhængigt af hvilket ipnummer
man tildeles? Muligvis er den anviste DNS server nede? Nogle gange
får din datters maskine anvist en fungerende DNS og kan surfe på
nettet, andre gange kikser det. Et par genstarter (evt. med et par
minutters pause imellem) samt brugen af ipconfig i en prompt bør
kunne give et fingerpraj om mit gæt har noget på sig eller om det
er helt i skoven.. Hvis I kan se et mønster, så er der noget at
arbejde videre med..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mads Bahrt

Dato : 07-09-03 15:32

Hans Juul wrote:

> [...]
> på netværket, men ud på internettet vil den ikke. Andre gange forløber det

Der er oftest nogle lokale "netværkshajer" på stedet som gerne vil
hjælpe med opsætning og svar på spørgsmål.

MVH
Mads