Nye baggrunde
Fra : MH

Dato : 07-04-01 21:19

Et dansk firma der hedder Pangea er begyndt at producere akvariebaggrunde
lidt a la dem som hedder Back To Nature. Har nogen set disse?
Jeg har ladet mig fortælle at de skulle være flottere end Back To Nature og
væsentlig billigere.

På firmaets hjemmeside fremgår det ikke hvordan disse baggrunde ser ud
www.pangea.dk

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 07-04-01 21:28

"MH" <mh@oskars.dk> wrote in message news:9anse7$2v2f$1@news.cybercity.dk...
> [...]
og
> væsentlig billigere.
>
> På firmaets hjemmeside fremgår det ikke hvordan disse baggrunde ser ud

Det ser lovende ud, dem de har billeder af er meget flotte.

Hvis du finder ud af noget, post det venligst her.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Munk

Dato : 07-04-01 23:07

Prøv Carstens dyrehandel i Aalborg...han har dem!

Fra : Carsten Gall

Dato : 08-04-01 01:02

Munk <olemunk@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> Prøv Carstens dyrehandel i Aalborg...han har dem!
> "Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote in message

> akvariebaggrunde
Nature

Der står da intet om at de også laver til almindelige akvarier.
Alle de ting de viser på deres hjemmeside undtaget dog korallerne
er lavet i sprøjte beton.
Kig engang på det store akvarie Kalle har der er dekoratioen lavet på
den måde.

I Randers regnskov er det lavet på samme måde, det har været vist i
fjernsynet.

Carsten

Fra : Henrik

Dato : 08-04-01 09:42

> Det ser lovende ud, dem de har billeder af er meget flotte.
>
> Hvis du finder ud af noget, post det venligst her.
>
> --
> With many Thanks

Jeg har set dem (pangea)hos Calle's Dyrerige i Aalborg, og til priser fra
1598,- for 200 * 60 cm
Jeg ved ikke om der er pænere end Back to Nature, da jeg ikke har set dem.
Men pangea er betydeligt billigere.

Mvh
Henrik

Fra : Carsten Gall

Dato : 08-04-01 10:26

Henrik <frickehno@spamworldonline.dk> skrev i en

> [...]
> 1598,- for 200 * 60 cm
> Jeg ved ikke om der er pænere end Back to Nature, da jeg ikke har set dem.

Det var dog en fantastisk lav pris, det er lige før end at jeg ikke selv
gider rode med det.
Desværre bliver jeg nok nødt til det, da mine akvarier er for høje.

Det er bare mærkeligt at, der på Pangae hjemmeside intet står om deres
baggrunde til akvarier.
Jeg er blevet gjort opmærksom på at de er afbilledet på
http://www.cichlidecentret.dk/
Det eneste anke punkt jeg har unden at have haft dem i hånden, er at de
ser lidt for flade ud.

Carsten

Fra : MH

Dato : 08-04-01 11:40

Hvor på Cichlidecentrets-hjemmeside har du set disse baggrunde. Jeg synes
ikke at kunne se dem?

Fra : MH

Dato : 08-04-01 11:43

Sorry, min fejl. Jeg har fundet dem. De stod lige foran min næse, men
hvordan kan man i Aalborg sælge baggrunden for 1598,- når samme baggrund
koster baggrund koster 3595,- hos cichlidecentret?

Er det det man kalder et godt spørgsmål?

Fra : Cichlide Centret.

Dato : 08-04-01 17:13

Hej.
Det må man sige at det er, men hvis de har lyst til at have penge med på
arbejde er det jo deres problem, de kan ikke engang tjene momsen ind til de
priser.

Hilsen
Martin

Fra : MH

Dato : 08-04-01 19:47

Er der nogen som ved hvor tykke disse baggrunde er?
Carsten Gall siger - og jeg må give ham ret - at de virker en kende flade

Fra : Dark Raver

Dato : 08-04-01 20:11

Hej!!

Det kan man heller ikke. Jeg har selv købt en af disse baggrunde. Den ga'
jeg godt omkring de 1500 kr. for men det var for en i størrelsen 130 * 60.
Men de er da godt nok generelt billigere end dem Cichlide Centret har.

Med hensyn til tykkelsen kan jeg sige min baggrund ca er 25 cm fra det
inderste til til yderste punkt. Det varierer dog en del. Hvis det var
tykkelsen på selve skummet den er lavet af der blv hentydet til er den ca 5
cm. Den model jeg har er den der hedder Rocky 3. Det er den der har det
største udsving i tykkelsen. Dvs at de andre typer ikke er op til de 25 cm.
Jeg ved dog ikke lige med Amazonas baggrunden!

Kenneth

Fra : Carsten Gall

Dato : 08-04-01 23:53

Dark Raver <Darkraver@mailcity.com> skrev i en
> [...]
cm.
> Jeg ved dog ikke lige med Amazonas baggrunden!

Det er også den model der tiltaler mig mest.
Hvad tager de så for den store udgave i Aalborg??

Carsten

Fra : Dark Raver

Dato : 09-04-01 11:08

> Hvad tager de så for den store udgave i Aalborg??

Her et udpluk af nogle priser ude fra Calles!!

Akvarie baggrund Pangea Amazonas, 200 cm. 2498 kr.
2151 Akvarie baggrund Pangea Mudbank 100 cm. udbank, 200 cm. 1199 kr.
2150 Akvarie baggrund Pangea Mudbank 200 cm. udbank, 200 cm. 2198 kr.
2144 Akvarie baggrund Pangea Rock Rocky 1, 100 cm. 898 kr.
2143 Akvarie baggrund Pangea Rock Rocky 1, 200 cm. 1598 kr.
2146 Akvarie baggrund Pangea Rock Rocky 2, 100 cm. 998 kr.
2145 Akvarie baggrund Pangea Rock Rocky 2, 200 cm. 1798 kr.
2148 Akvarie baggrund Pangea Rock Rocky 3, 100 cm. 1098 kr.
2147 Akvarie baggrund Pangea Rock Rocky 3, 200 cm. 1998 kr.

Jeg har dog købt min inde ved Carstens Dyrehandel! Og så vidt jeg husker er
priserne nogenlunde det samme derinde!

Kenneth

Ps. Jeg kan godt anbefale Rocky 3. Den jeg har er i sort men den fås også i
en 3-4 andre farver!!

Fra : Christiansbro

Dato : 09-04-01 23:53

Hej NG

Nu har jeg med spænding fulgt med i jeres lille baggrundssnak og lige nu har
i tabt med af vognen *s*

Hvor kan man se de "back to nature" baggrunde?
Linket?
Kan de købes i DK ?
Hvor i DK?
Kan de købes i Kbh.?
Eller online?
Og prisen?

Hvis i lige gider at poste et samlet svar, er jeg sikkert ikke den eneste
der bliver glad *s*

Vh
Christiansbro

Fra : Dark Raver

Dato : 10-04-01 12:52

Hej!!

Det kan man på Back To Natures hj9emm9esid9e som er: www.back-to-nature.de

>Kan de købes i DK ?

Ja d9et kan d9e godt

>Hvor i DK?

Jeg ved at de sælger dem hos Avifauna i Kollund.Det skulle da være mærkeligt
hvis de ikke kunne skaffes et eller andet sted i Kbh.!!

>Og prisen?

Hos Avifauna er priserne således:
Amazonas : 200 * 60 5.849 kr.
Mini Amazonas: Fra 60 * 30 789 kr. til 160 * 60 4129 kr.
Malawi: 200 * 60 4629 kr. og 150 * 50 2909 kr.
Tanganjika: samme som Malawi
Rocky: Fra 60 * 30 789 kr. til 160 * 60 3689 kr.

Håber at jeg har kunnet hjælpe med at besvarer et par ?!!

Hilsen

Kenneth

Fra : Keyser Soze

Dato : 11-04-01 02:29

"Flyvefisken" på Åboulevarden i København sælger også "Back To Nature"
baggrundene.
Jeg kender ikke priserne, men det er ikke småpenge det drejer sig om.
Slet ikke når det er den butik.

Keyser Soze