dåse kattemad
Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 06-09-03 14:20

fik lige oplyst at der er ca. 80% vand i en dåse kattemad,
en dåse består af 400 gram

400*0,80 = 320 ml.
og 320 ml. vand giver man så 6,4 kr for når en dåse koster 8 kr.

nå det korte af det lange bliver at man betaler 19200 kr for 1 kubikmeter
vand, og så vidt jeg ved koster en kubikmeter vand 9 kr fra vandværket.

er mine beregninger helt ved siden af, og har jeg betalt så meget for vand,
vi bruger nemmelig wiskas dåsekattemad !!!???

I værstefald skal jeg aldrig mere brokke
mig over dyrelægen tog 725 kr for en
vaksination når man har været så dum
og betale så meget for vand !

Fra : Carsten Gall

Dato : 06-09-03 14:45

Henrik Ø. Knudsen <henrik.knudsen@paradis.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f59dee8$0$24659$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
vand,
> vi bruger nemmelig wiskas dåsekattemad !!!???

Der er masser af vand i stort set alting, prøv at kigge på
deklartionerne af det du selv
spiser. Vi består jo også mest af vand, nogen mere end andre *s*

Men bortset fra det , så er kattemad på dåse alt for dyrt. Ærgeligt at
man ikke selv fandt på den ide.

Carsten

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 06-09-03 15:59

Henrik Ø. Knudsen wrote:
> [...]
>
> er mine beregninger helt ved siden af, og har jeg betalt så meget for vand,
> vi bruger nemmelig wiskas dåsekattemad !!!???

Er der en årsag til at du bruger dåsemad til dine katte?

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 06-09-03 16:43

> Er der en årsag til at du bruger dåsemad til dine katte?

<KLIP>

jaaa hun sytes vist det smager godt )

har lige fået nogen opskrifter på kylling oksekø, mv. så de bliver nok ikke
købt mere de dåser, tsk..tsk.. 80 % vand hvor er jeg gal over det øv!

Fra : Carsten Gall

Dato : 06-09-03 18:28

Henrik Ø. Knudsen <henrik.knudsen@paradis.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f5a0075$0$24727$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
ikke
> købt mere de dåser, tsk..tsk.. 80 % vand hvor er jeg gal over det øv!

Hvad med at delagtig gøre os andre i de opskrifter??

Carsten

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 06-09-03 19:08

"Carsten Gall" <xxcgallxx@fjernxxvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med at delagtig gøre os andre i de opskrifter??

nu var det ikke sådan opskrifter i den forstand, hende vi skal købe vores
hankat af i morgen, havde bare skrevet følgende i en mail hun brugte i
stedet for dåsekattemad
<klippet ud fra mail>

Mange søde Hilsner fra Anne-Mette.ps.... når jeg laver mit eget vådfoder,
1dag,, ca 3kg kogt fisk
2 dag ca2-4kg kogt kyllinger.
3 dag ca 2 kg kogt oksefars,

De 80% vand som man betaler i dåsefoder, får jeg gratis ved Give Vandværk.

<klikket ud fra mail>

skal nok lige gøre opmærksom på hun har mere end en kat, så hvis man kun har
en enkelt, kælemis, skal man nok ikke gå i gang med 2-4 kg. kogte kyllinger

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 06-09-03 19:22

Henrik skrev
<1dag,, ca 3kg kogt fisk
2 dag ca2-4kg kogt kyllinger.
3 dag ca 2 kg kogt oksefars,>

Fodre hun med tørkost til nogle af måltiderne ?

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Jytte

Dato : 06-09-03 19:23

Marianne Hellemose wrote:
> Henrik skrev
> <1dag,, ca 3kg kogt fisk
> 2 dag ca2-4kg kogt kyllinger.
> 3 dag ca 2 kg kogt oksefars,>
>
> Fodre hun med tørkost til nogle af måltiderne ?

Hos os fodrer vi på denne måde:
Daggamle kyllinger kl. ca 7 morgen og kl ca 16 eftermiddag.
Lige inden sengetid får de hakket oksekød eller hjerter skåret i små stykker
garneret med Missers tun fra Irma. Sådan en dåse rækker 3 dage.
Tørfoder står der altid.
En gang i mellem koger jeg en kylling til dem i stedet for kødet om aftenen.
Jeg har også prøvet at koge fisk, sild og laks. Men det er de ikke så vilde
med.

Hilsen
Jytte

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 06-09-03 19:53

"Marianne Hellemose" <hellemose.som1@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Fodre hun med tørkost til nogle af måltiderne ?
> Marianne Hellemose
> www.hellemose.dk
> ***Ailurophil***

Vi har ikke lige været i detaljer om tørfoder, som sagt skal vi der op i
morgen, og Mette og jeg har noget der ligner 10000 spørgsmål så mon ikke vi
kommer omkring tørfoder.
Nu har jeg selvfølgelig været på nettet og biblioteket, diverse
nyhedsgrupper dansk som engelsk, og selv dyrelægen, men det ser da ikke ud
til nogen som helst har en samlet opfattelse af hvad rigtig ernæring er af
en kat, jeg kan godt selv regne ud af efterligne naturen mest mulig er det
optimale, men hvorfor pokker er der ikke en fælles holdning eller en fast
vejledning, hvor man altid kunne blive hendvist til med beskeden, du har en
maine coon du skal læse denne artikel og så med et link til artiklen slut
bum ingen forvirring.

Er der ingen professore eller anden instans, der har undersøgt hvad der er
den optimale kost for de forskellige racer ????
og hvor svært kan det lige være ???
/Henrik

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 06-09-03 22:01

Hej Henrik

<men det ser da ikke ud til nogen som helst har en samlet opfattelse af hvad
rigtig ernæring er af
en kat, >

Der er faktisk en del gode sider på nettet omkring
hjemmelavet / BARF foder til katte, og jo det er
svært, rigtig svært, der er mange ting katten _skal_
have i nogenlunde bestemte mængder, for meget
kan være lige så galt som for lidt.

http://www.serve.com/BatonRouge/medical.htm

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Tina

Dato : 06-09-03 19:40

Henrik Ø. Knudsen wrote:
> "Carsten Gall" <xxcgallxx@fjernxxvip.cybercity.dk> skrev i en
> meddelelse news:bjd5f7$mqj$1@news.cybercity.dk...

Hejsa

Inden I går i gang med at lave jeres vådfoder selv, bør I for jeres kattes
skyld sætte jer MEGET GRUNDIGT ind i kattens ernæringsmæssige behov, ellers
går det grueligt galt, med fejlernæring, dårlig vækst og trivsel, mv. Katte
har nogle andre behov end hunde og mennesker. En lille smule om kattens
ernæringsbehov kan I læse om her: http://www.dmm.dk/ernaering.shtml

Væn jeres katte til at gufle tørfoder af en god kvalitet. Det er _meget_
billigere end dåsemad, og de fleste katte er glade for at spise tørfoder.
Man kan evt. servere halvt vådfoder og halv tørfoder for dyret.

Min kat har fri adgang til tørfoder, og så får han 1/4 dåse vådfoder dagligt
blandet med lidt vand, for at sikre, at han får nok væske. Skal der lidt
ekstra forkælelse til, så får han en alupose.
Dåsemaden bliver frosset ned i portioner, der er lige til at tage op af
fryseren og tø op. På den måde kan man variere det, så missen ikke får det
samme serveret fire dage i træk...

Mvh
Tina

--
Besøg os på http://wunjo.webbyen.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 06-09-03 19:45

Tina wrote:

> [...]
> _meget_ billigere end dåsemad, og de fleste katte er glade for at
> spise tørfoder. Man kan evt. servere halvt vådfoder og halv tørfoder

*suk* Gider du ikke lige komme forbi og fortælle vores katte det?

Både Basil og Jack er fuldstændigt overbevist om at tørfoder, det kan da
være meget pænt at kigge på, men SPISES, det kan det altså ikke.

Jeg HAR prøvet at blande det i deres dåsemad. Så spiser de bare heller ikke
DET. Jeg har prøvet at bløde det op i både varmt og koldt vand. De VIL altså
bare ikke ha' det. Jeg har prøvet med snart sagt alle de varienter der er på
markedet. Ingen held. Katte ville vælge Whiskas. Punktum *LOL*

Phumba æder en LILLE smule tørfoder, så for hendes skyld står der altid en
skål med lidt RC fremme. Men hun gider ikke ligefrem leve af det.

~Lisbeth
Der er TRÆT af at skulle bruge penge på 2 dåser daglig Whiskas... Det er sgi
DYRT.

Fra : Tina

Dato : 06-09-03 22:06

Lisbeth Hviid Jakobsen wrote:

> *suk* Gider du ikke lige komme forbi og fortælle vores katte det?
>
> Både Basil og Jack er fuldstændigt overbevist om at tørfoder, det kan
> da være meget pænt at kigge på, men SPISES, det kan det altså ikke.

*GGGGG* Stædige små ræd. "Tørfoder? Nul putte! Tørkost er til kaniner.
Ihvertfald ikke til os."

Ej, selvfølgelig kan der være katte, der bare ikke kan overtales til andet
end Whiskas... Eller "Brugsens den billige." Men før man "giver op" bør man
selvfølgelig prøve tørfoder først. :)

> ~Lisbeth
> Der er TRÆT af at skulle bruge penge på 2 dåser daglig Whiskas... Det
> er sgi DYRT.

Katte ville vælge hvadsomhelst.... Bare det hedder Whiskas! ;-D

Tina og Mis, der roder rundt på mors reoler. (Helt åbne reoler er en DUM
ting, når der er kat. *g*)

--
Besøg os på http://wunjo.webbyen.dk

Fra : Lene Sørensen

Dato : 06-09-03 23:36

> Katte ville vælge hvadsomhelst.... Bare det hedder Whiskas! ;-D

Hejsa til jer alle!

Jeg ved ikke om der er hold i det, men jeg har hørt at de putter
afhænighedsmiddel i whiskas -og forresten også Pussi.
(har hørt det fra en katteejer der har undersøgt det.... et eller andet i en
meget lille mængde - noget der rent faktisk skulle være forbudt i
menneskeføde)
Men som sagt, jeg har ikke undersøgt det selv. Men har efter jeg har hørt
det, afvænnet min kat med Whiskas kattemælk, og hun savnede det MEGET!!!

Hilsen Lene

Fra : Tina

Dato : 07-09-03 00:08

Lene Sørensen wrote:

> [...]
> Men som sagt, jeg har ikke undersøgt det selv. Men har efter jeg har
> hørt det, afvænnet min kat med Whiskas kattemælk, og hun savnede det

Det er ondsindede rygter, der har været fremme i al den tid, Whiskas har
domineret markedet for kattemad. Hvis der virkelig var hold i det, så var
det helt, helt sikkert også kommet for dagens lys i div. afsløringer i
medierne.

Det er duften der gør, at en kat vil vælge et foder frem for et andet. På
det punkt har Whiskas ramt rent plet. "Pussi" er for øvrigt en del af
Whiskaskoncernen så det er ikke så mærkeligt, at også Pussi tiltrækker
kattene, hvis der er tilsat de samme duftstoffer.

Personligt kan jeg ikke drømme om at købe kattemælk. Jeg er af den
overbevisning, at kattemælk er på markedet, for at lokke ekstra penge ud af
folk. Fordi en vare er på hylden er det ikke ensbetydende med, at den er
livsvigtig for vores dyr.

Tina

Fra : Tina

Dato : 07-09-03 00:24

Tina wrote:

"Pussi" er for øvrigt
> en del af Whiskaskoncernen så det er ikke så mærkeligt, at også Pussi
> tiltrækker kattene, hvis der er tilsat de samme duftstoffer.

Det er Sheba, der også er en del af Whiskas. Pussi hører under Friskies, der
hører under Nestlé. Kitekat er en del af Whiskas.

Undskyld forvirringen.

Tina

Fra : Jane

Dato : 10-09-03 12:50

Tina skrev i <news:3f5a6823$0$32439$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Det er duften der gør, at en kat vil vælge et foder frem for et andet.

Og hvis du varmer dåsen lidt på radiatoren før du åbner den vil
katten syntes den dufter endnu bedre.

> Personligt kan jeg ikke drømme om at købe kattemælk.

Min kat elsker det og jeg må indrømme at jeg tænker "helt ærligt
hvis jeg køber en pakke chokolade til mig selv så er det jo også
spild af penge, så hvorfor ikke lade katten få glæden istedetfor
at bruge det hele på egne fedtdepoter". Faktisk havde jeg engang
en slankekur som hed katten skulle have for mindst lige så mange
penge som mig selv, trods alt er der nemlig grænser for hvor
mange penge jeg vil bruge på katten. Men hun har da sin egen bank
konto. Jeg ved godt det ikke er livsvigtgit, men det er min egen
guldbarre jo heller ikke.

Hvad angår kattemad, så får min kat det bedste tørfodder fra dyr-
lægen og det er hun meget glad for.

Jane

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 07-09-03 06:07

On Sat, 6 Sep 2003 23:05:45 +0200, "Tina" <misstinadk@hotmail.com>
wrote:

>Katte ville vælge hvadsomhelst.... Bare det hedder Whiskas! ;-D

   Niks - katte ville vælge Pussi Oksekød! ;) Ny kat i huset - og
to mislinger i huset i forvejen. Førstnævnte får aaaaldrig dåsemad -
sidstnævnte op mod ½ dåse pussi om dagen + noget af det "billige"
tørfoder (Pussi, Whiskas, Snuggi og hvad det ellers hedder). Først og
fremmest forsøger man sig jo så med at snige senest tilkomne kat over
op Hills lissom de andre får - men katten ligner en der er ved at dø
når han får det i munden :( Ack - og da katten er gået helt fra
foderet ellers må han jo ha noget dåsemad - for mad skal dyret ha.
   2 dage - 2 _sølle DAGE!!_ så var vores egne to vænnet til at
de da også skulle ha dåsemad. Nok er de to damer ikke verdens
skarpeste skeer i skuffen - men den der havde de luret og for
husfredens skyld - og naboernes *G* måtte de jo også ha lidt. Samtidig
stjal de små madammer jo maden under næsen på Simba. Godt nok trænger
den "lille" missedreng til at tabet et kilo eller to meeeen. .....
   Sidenhen har vi dog haft flere pålidelige observationer af at
Simba har guffet Hills i sig - og da de små madammer jo så tilligemed
æder hans tørfoder så skal det helst bare gå væk .... Men at få det
store kræ til at æde andet end Pussi - helst med oksekød og ABSOLUT
IKKE med fisk (Fisk spises kun hvis det har ligget på en nybagt pizza
;) - det ser ikke rigtigt ud til at lykkes. Så der har vi måttet
opgive ;)
   Vi er sgu velopdragne ;)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 07-09-03 20:19

On Sun, 07 Sep 2003 07:07:02 +0200, Trine Stubbe Teglbjærg
<snoe@nospam.dk> wrote:

> [...]
>sidstnævnte op mod ½ dåse pussi om dagen + noget af det "billige"
>tørfoder (Pussi, Whiskas, Snuggi og hvad det ellers hedder).

   Sludder og vrøvl med mig - omvendt naturligvis. Jeg _var_
altså også tidligt oppe og havde travlt med at skulle ud at ride jagt
;)

Fra : Bettina Hansen

Dato : 06-09-03 22:37

Lisbeth Hviid Jakobsen wrote:
> Både Basil og Jack er fuldstændigt overbevist om at tørfoder, det kan da
> være meget pænt at kigge på, men SPISES, det kan det altså ikke.

I mange år har vi faktisk haft præcis den omvendte situation - vores ene
kat nægtede at æde andet end tørfoder.
Det blev et problem efterhånden som han blev ældre fordi han ikke var/er
så god til at sørge for at drikke tilstrækkeligt med væske...

Da han var ung var han altædende og det ærgrer mig lidt at jeg ikke
holdt det vedlige ved at give ham lidt af hvert men jeg fik at vide at
tørfoder var det bedste... Men i nogle situationer kan det faktisk være
meget rart hvis de også vil æde vådfoder - f.eks. hvis de ikke drikker
nok...

I dag får han tørkost i 3 uger og vådfoder i 1 uge (fordi han har
problemer med krystaller i urinvejene...)
Men det har været en kamp at få ham til at acceptere den kost... Nu
virker han dog glad for variationen så det er helt OK :)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 07-09-03 09:33

> [...]
>
> Både Basil og Jack er fuldstændigt overbevist om at tørfoder, det kan da
> være meget pænt at kigge på, men SPISES, det kan det altså ikke.

Hvis de ikke får andet spiser de det vel på et tidspunkt?

Vores to et-års-killinger spiser RC Kitten og Nutro Adult.
Hvis vi serverer noget vådfoder for dem, sidst var det Whiskas vi
prøvede med, slikker de bare sovsen af og lader resten stå.

<KLIP>

Fra : Leyna

Dato : 07-09-03 11:05

On Sat, 6 Sep 2003 20:45:21 +0200, "Lisbeth Hviid Jakobsen"
<startrekkie@stofanet.dk> wrote:

>*suk* Gider du ikke lige komme forbi og fortælle vores katte det?
>
>Både Basil og Jack er fuldstændigt overbevist om at tørfoder, det kan da
>være meget pænt at kigge på, men SPISES, det kan det altså ikke.

Min kat har udelukkende levet af Whiskas før jeg overtog hende, og det
var noget af en kamp at få hende til at interessere sig bare lidt for
tørfoder. Det lykkedes dog ved at forsøge sig med forskellige mærker.
Hun kan godt lide Royal Canin og der var vist osse et par andre mærker
som kunne glide ned, men Royal Canin var bestemt et hit. Hun får dog
stadig en halv dåse Whiskas om dagen.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-09-03 14:07

In article <bjd9vf$pfb$1@sunsite.dk>, Lisbeth Hviid Jakobsen
<startrekkie@stofanet.dk> wrote:

> Både Basil og Jack er fuldstændigt overbevist om at tørfoder, det kan da
> være meget pænt at kigge på, men SPISES, det kan det altså ikke.

Har du prøvet RC's nye siameserfoder?

Nu er mine jo vant til at spise tørkost, så det kan nok ikke
sammenlignes, jeg ved det.. men det var sært at opleve at da jeg
forsøgsvis satte en skål med lidt siameserfoder hen ved siden af deres
sædvanlige mad (osse RC + deres (meget) lille dagsration af dåsemad) -
så forsvandt siamfoderet først!
OK tænkte jeg, nyhedens interesse og alt det dér... men efter en uge
var det det samme Nu er vi næsten gået over til siamfoder rent (har
en lille rest RC slankefoder der skal bruges) - og slughalsen Ditte er
næsten holdt op med at brække sig, ganske som de lover!
Og det var et sidespring, men jeg er ret begejstret

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 11-09-03 16:03

On 06/09/03 20:08, in article
3f5a2291$0$24730$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, "Henrik Ø. Knudsen" wrote:

> De 80% vand som man betaler i dåsefoder, får jeg gratis ved Give Vandværk.

Næ, det gør du ikke, det føles bare sådan

Charlotte

Fra : Tonnie Linhart

Dato : 06-09-03 19:44

Det samme er gældende med det mad, du selv spiser, - især hvis det er
light-produkter!
Jeg hørte en dyrlæge sige, at det er godt at give sine katte dåsemad alá
Whiska, men mine får dog tørkost, for dét styrker deres tænder. En gang
i mellem får de dåsemad, og de æder det med stor vellyst.

Lad være med at spekulere over vand-indhold. Det meste af det, du selv
æder, er ren vand. Hvis du vil give dine katte noget godt, skal du fodre
dem med skidedyrt foder fra dyrlægen eller dyrehandler og give dem
billigt vand fra vanværket ved siden af.
Du vælger selv.

Tonnie

Med venlig hilsen
Tonnie Linhart
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 07-09-03 07:33

jeg kan altså ikke forstå der er nogen der overhovedet gider at bruge penge
på dåsekattemad, hallo 80 % vand det er da alt for galt, der med ikke sagt
at der ikke skal være 80 % vand i en dåse kattemad men burde prisen så ikke
være en lidt anden ????

kommer der ikke snart nogen go'e opskrifter på bordet, vi er så småt på vej
ud af døren efter Bisse, og jeg skal skal nok gøre alt for at få en hel
bunke viden om hvad hun gør ved det mad de får severet
forresten skrev hun lige at hendes katte får tørkost som primær
fodringskilde, og hendes kød opskrifter er til appetitvækker og godbider....

<Ideen til manden !>
Jeg har forresten fået et rigtigt godt grundlag for at man som mand kan få
lov til at tage ud og fiske, her i huset er det ikke velset at der ryger alt
for mange penge i put and take søerne da ingen af os kan fordrage fisk, og
vi plejer at forærre ørrederne væk! der er komme en helt anden holdning i
huset for man kan jo koge dem til kattene, så jeg er blevet plaget for at
tage ud og fange nogen straks !
Glæder mig allerede til næste gang jeg skal sidde ude ved søen i total
stilhed og fange ørreder )
(vi er så også begyndt at få ørreder af vores venner da de har samme
problem, så håber vores katte vil spise godt med fisk)

/Henrik

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-09-03 08:08

Henrik skrev
<jeg kan altså ikke forstå der er nogen der overhovedet gider at bruge penge
på dåsekattemad>

At jeg jeg har brugt mange penge på dåsemad, var
ikke fordi jeg havde lyst til det men katte er
generelt dårlige til at drikke vand, de er designet
til at optage væske fra deres byttedyr, derfor føler
jeg at tørkost er lidt af en "selvmodsigelse" når man
snakker kattemad, det har været grunden til at jeg købte dyrt vand
tidligere, og nu giver måltider bestående af råt eller kogt kød, mit store
håb er at
jeg en dag føler mig "sikker" nok, tilskudsmæssigt,
til at fodre 75% BARF.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 07-09-03 08:36

<klip>
> kommer der ikke snart nogen go'e opskrifter på bordet... >
> /Henrik
</klip>

Ja, jeg sidder også og venter...har spurgt før, men fik "kun" et link til en
side på engelsk, hvilket ikke lige er min stærke side.

Nogen må da have nogle opskrifter på hjemmelavet kattemad på dansk????

--
Hilsen Miver og Mulle's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-09-03 13:59

In article <3f5ad122$0$32531$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Henrik Ø.
Knudsen <henrik.knudsen@paradis.dk> wrote:

> jeg kan altså ikke forstå der er nogen der overhovedet gider at bruge penge
> på dåsekattemad, hallo 80 % vand

Vil lige stille indskyde at _al_ "naturlig" mad (ikke tørkost)
indeholder en stor del vand. Har lige købt frisk forsyning af agurker,
tomater og frugt + mælk og yoghurt (til os selv) Er det ikke hen imod
98 % af en agurk der er vand?
Så hvis man ser sådan på det køber vi alle dyrt vand i læssevis

Jeg har ingen opskrifter, tør ikke rode med det selv, jeg er alt for
bange for at "glemme" en eller anden lille aminosyre, som senere viser
sig at være livsvigtig Det er noget af en videnskab at lave
kattemad selv. Men vores katte får jævnligt små smagsprøver af det kød
/ fisk vi selv spiser - selvfølgelig uden krydderier osv - og osse lidt
dåsemad for forkælelsen og vandets (!) skyld..

Om fiskeriet - hm, jeg tror hellere min mand ville brække en arm på
langs

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 07-09-03 18:01

> [...]
> / fisk vi selv spiser - selvfølgelig uden krydderier osv - og osse lidt
> dåsemad for forkælelsen og vandets (!) skyld..

piger piger piger, nu må der gøres noget, i aften vil vi gå i gang med at
koge noget fiskefars og en fisk vi fik af Annemette (hvilken sød dame), og
ja selvfølgelig vil vi misse noget aminosyre som de skal have, men nu var
det med hjemmelavet mad ikke ment som det eneste de skulle have bare i
stedet for dåsekattemad, og der er vel ingen der tror på at affaldskød er
det bedste til ens kat ???? det må vel svare til at man bestiller piza hver
dag fordi man ikke gider at lave mad, selvfølgelig skal de have deres
tørkost og altid frisk vand !

mon ikke også der trænger noget vand ind i en fisk der bliver kogt, eller
hvad med en kylling, vi snakkede en del med Annemette der har den sunde
holdning at mad der køber man ikke i en pølsevogn! og hun koger en 4 kgs
penge kylling så længe så hun næsten har glemt det og så piller hun kødet af
og splatter det sammen med noget af Skyen/vandet som kyllingen har kogt i så
der på den måde ender hun op med en kæmpe portion kylling i sovs ala wiskas,
her er det bare ikke kun kylling skind og rester fra rigtigtige kyllinger
kattene får, det fryser hun ned i portioner som svare til den mængde hun
skal tage op til en portion aftensmad til kattene.

Der er kommet et tidligere indlæg med et link på hjemmelavet kattemad, hvad
er add. så skal jeg lige lave en hurtig engelsk dansk oversættelse efter
bedste jyske ord valg....

/Henrik (som ikke kan fatte man vil betale 6,25 for vand når man selv kan
tilsætte vandet fra vandværket)

Fra : Tina

Dato : 07-09-03 21:41

Henrik Ø. Knudsen wrote:

>men nu var det med hjemmelavet mad ikke ment som >det
> eneste de skulle have bare i stedet for dåsekattemad,

Undskyld mig, men jeg tror, at det var sådan, de fleste af os herinde
opfattede dit første indlæg. Altså, at du/I KUN ville fodre med vådfoder, og
for at spare pengene "til vandet", så ville I lave det selv.

Er grundfoderet tørkost, er der intet i vejen for at give lidt kogt
fisk/kylling/andet ved siden af. Der er stadig nogle ting man skal være
opmærksom på, bl.a. magnesiumindholdet, men er det ganske små mængder der
bliver fodret med, er det ikke noget, man skal spekulere nærmere over.

Mvh
Tina