Så er det også galt.
Fra : Ladycatwoman

Dato : 06-09-03 12:16

Dappede lige på stranden med Cujo, og på vej hjem møder vi så en jagthund af
en eller anden art, der kommer løbende uden snor foran et par unge
mennesker.
Jeg trækker Cujo til mig og den stormer lige imod os. Ingen tegn på bidskhed
eller lignende, så jeg nåede faktisk ikke at blive nervøs.
Inden den når helt hen til os, råber de unge på den, og den stopper op og
lusker forbi os uden at nærme sig yderligere. Cujo går selvfølgelig ud i
helt strakt snor, for den hund ser da spændende ud.
Hunden og de unge cykler dog forbi uden kontakt, og jeg råber så efter dem,
" Imponerende så meget kontrol I har over jeres hund". Positivt ment, for
den løb uden snor, og den stoppede, da de bad den om det, og ellers ignorede
den bare den uopdragne schæfer, der gerne ville snakke.
Tror I så ikke, at de surt råber tilbage " samme til dig ".
Jeg ved ikke, om de troede, at jeg mente det ironisk, men min hund opførte
sig ikke direkte velopdragent, så de mente det ihvertfald ironisk.
Her ville man bare være flink.
Sure mennesker er der nok af.
Nå, men man kan da være glad for det gode vejr.

God weekend fra Cujos mor.

Fra : mus

Dato : 06-09-03 12:43

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Her ville man bare være flink.
> Sure mennesker er der nok af.
> Nå, men man kan da være glad for det gode vejr.

Umiddelbart ja, så tror jeg de misforstod. Og det ville jeg nok også have
gjort hvis min hund kom løbende mod jeres. Det ville have været min dårlige
samvittighed over ikke at have hunden tættere på mig så den ikke på den måde
løber hen til andre. Ikke at jeg mener den var uopdragen. Men hvis jeg
prøver at sætte mig i deres sted, så kunne jeg også have opfattet det
negativt. I havde jo trods alt jeres i snor og de tænkte at det burde de nok
også have haft. Hvem ved. Bare et gæt, kender dem jo ikke.

Mvh
LN