Hjælp med mit lille netværk ???
Fra : Tommy Adam S. Madsen

Dato : 25-11-00 20:52

Jeg har i flere dage forgæves forsøgt at få pc nr. 2 koblet på Internettet
via LAN, hub, router og DSL (WOL).

Pc nr. 1 er på nettet og det kører perfekt.

Routeren står konfigureret til DHCP.

Jeg har prøvet med 3 forskellige netkort i pc nr. 2, og har nu ansaffet mig
et 3Com 3C905B-TX netkort. Når jeg forsøger at pinge routeren (192.168.1.1)
får jeg svaret:

modtagervært ikke tilgængelig

Jeg får svar når jeg pinger localhost

Hvad kan der være galt, og hvad skal jeg gøre for at få mit lille netværk på
benene ??

Mvh

Tommy

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 26-11-00 10:52

Gå til worldonline.dk.adsl.teknik..... Der får du nok et bedre svar end
her.

-Jonas

Fra : Polle PopHaar

Dato : 27-11-00 07:01

Hajs

1. Er der link mellem PC og hub/router
2. Hvad er forskellen mellem opsætning af PC 1 og PC2 ?
3. Kan PC2 komme på nettet hvis PC 1 er slukket ?
4. Kan du pinge routeren (den har jo også en adresse....)
5. Er Gateway sat op osv (går jeg ud fra når du kører DHCP, men hvad svarer
ipconfig ?)

mvh

Eivind