802.11g
Fra : Paw

Dato : 06-09-03 08:46

Er der nogen som har erfaring med et godt trådløst accespoint evt. med
router der understøtter 802.11g, samt et pc card evt. usb?

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 06-09-03 09:39

"Paw" <Paw@nejtakpjl.dk> wrote in message
> Er der nogen som har erfaring med et godt trådløst accespoint evt. med
> router der understøtter 802.11g, samt et pc card evt. usb?

Nedenstående router og kort er alle fra Linksys.
Og alle understøtter 802.11b og den nye 802.11g (54Mbit/s).

Router (med indbygget 4 ports switch)
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824787904

PCMCIA
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824787900

PCI
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824787902

Mvh
- Thomas

Fra : Anon

Dato : 06-09-03 10:16

"Paw" <Paw@nejtakpjl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som har erfaring med et godt trådløst accespoint evt. med
> router der understøtter 802.11g, samt et pc card evt. usb?

Du skal lige huske, at .g standarden endnu ikke er færdiggjort....

Anon

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-09-03 11:19

On Sat, 6 Sep 2003 11:16:00 +0200, "Anon" <dont@spam.me> wrote:

> Du skal lige huske, at .g standarden endnu ikke er færdiggjort....

Beep. Wrong.

http://standards.ieee.org/announcements/80211gfinal.html

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Anon

Dato : 06-09-03 12:05

> Beep. Wrong.

Ups - sorry. Jeg burde selvf. selv lige have checket min påstand inden jeg
skrev!

Anon

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 07-09-03 08:13

Anon wrote:
> "Paw" <Paw@nejtakpjl.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal lige huske, at .g standarden endnu ikke er færdiggjort....
>
> Anon

Hej Anon

Faktisk blev IEEE 802.11g færdigstandardiseret omkring juni måned:

13. juni 2003 Hurtigt WLAN godkendt af IEEE.
Standardiseringsorganet IEEE har godkendt 802.11g standarden og
sikrer dermed kompabilitet mellem udstyr for forskellige leverandører:
http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=14296

New IEEE 802.11g™ Standard Extends Data Rate of IEEE 802.11b™ WLANs
to 54 Mbps from 11 Mbps:
http://standards.ieee.org/announcements/80211gfinal.html

-

Her er en producent som hurtigt har levet op til standarden:

07/14/2003 AirPort Extreme 802.11g gets certified:
http://www.computerworld.dk/usarticles.asp?Mode=1&USArticleID=4024

mvh/Glenn

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-09-03 10:34

Glenn Møller-Holst <glenn@x.dk> wrote in news:3F5ADA79.2030403@x.dk:

> med

> Hej Anon
>
> Faktisk blev IEEE 802.11g færdigstandardiseret omkring juni måned:

<SNIP>

> Her er en producent som hurtigt har levet op til standarden:
>
> 07/14/2003 AirPort Extreme 802.11g gets certified:
> http://www.computerworld.dk/usarticles.asp?Mode=1&USArticleID=4024

Linksys har nu også sendt firmware opdateringer ud til deres routere og
access points med 802.11g. Så de er også med på den endelige .g

Flemming