Iframe i table .. Problemer med afstand!
Fra : Palle R. Jensen

Dato : 06-09-03 15:26

Hejsa folkens!

Jeg sidder og har slåsset med align="center" og width="100%" på
tables og sådan ..
http://www.dentommeolflaske.dk/paile/test.htm kan jeg ikke få
afstanden mellem højre og venstre <td> til at passe med min
iframe i midten.

Det underlige er:
Når jeg ikke sætter min iframe til at søge ( src="forside.htm" )
passer det fint, men når den skal finde en side (som nu) er der 5
til 10 pixels forskel i højre side.

Nogen der kan give mig et svar på hvad jeg kan gøre for at få det
til at passe ens i begge sider ??

Mvh Palle.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 06-09-03 15:49

"Palle R. Jensen" <paile@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> På http://www.dentommeolflaske.dk/paile/test.htm kan jeg ikke få
> afstanden mellem højre og venstre <td> til at passe med min

Hejsa må jeg foreslå dig en alternativ løsning uden iframe.
Byg designet med CSS <div id=
Tabeller til layout er ikke sagen (min mening)
http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/basic3_2.html

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Palle R. Jensen

Dato : 06-09-03 16:01

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hejsa må jeg foreslå dig en alternativ løsning uden iframe.
> Byg designet med CSS <div id=
> Tabeller til layout er ikke sagen (min mening)

http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/basic3_2.html

Well .. Det ser skam godt ud, men det kræver at siden ALTID køre i
fuld størelse!
Jeg er egentlig ikke interesseret i andre "designs", vil bare høre
om man kan gøre noget ved det afstandsproblem, om så iframe er godt
eller skidt (Har erfarring med mange forskellige ting) !!

Fra : jopa

Dato : 06-09-03 18:01

"Palle R. Jensen" <paile@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Well .. Det ser skam godt ud, men det kræver at siden ALTID køre i
> fuld størelse!

Næ da det er skalerbart

> Jeg er egentlig ikke interesseret i andre "designs", vil bare høre
> om man kan gøre noget ved det afstandsproblem, om så iframe er godt
> eller skidt (Har erfarring med mange forskellige ting) !!

Iframe er såmænd fint specielt ved inkludering af F.eks serverside scripts
Bruger det selv flittigt.

Sorry Palle tabeller er ikke mit område
Andre kan nok hjælpe.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-09-03 17:00

jopa <jopa@c.dk> skrev:

> Næ da det er skalerbart

Så skalerbart er det heller ikke. Boksen til højre side flytter sig
ind over boksen i midten.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : jopa

Dato : 08-09-03 17:23

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev i en meddelelse

> Så skalerbart er det heller ikke. Boksen til højre side flytter sig
> ind over boksen i midten.

Ja ok mente at det funker fint her med eks 800*600 og opefter

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-09-03 12:29

jopa <jopa@c.dk> skrev:

> Ja ok mente at det funker fint her med eks 800*600 og opefter

Så kan jeg bedre lide dette eksempel:
http://html.dk/artikler/00043/eksempel2.asp

Det er skalerbart som jeg mener man kan kalde skalerbart - også
under de 800 - naturligvis til en vis grænse.

--
Allan
http://html-faq.dk