Filmen Crossroads - duel på bluesguitar
Fra : Carsten Buhl

Dato : 05-09-03 22:18

Hej NG,

i filmen "Crossroads" (ikke den med Brittney Spears) er der en scene, hvor
to af filmens hovedpersoner duellerer mod hinanden ved at spille blues.

Er der nogen, som kan sige mig, hvem der spiller duellanternes musik.

Mvh Carsten

Fra : Carl Drud

Dato : 05-09-03 22:27

Carsten Buhl <carsten-buhl@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> blues.
>
> Er der nogen, som kan sige mig, hvem der spiller duellanternes musik.

Er det ikke Ry Cooder og Steve Vai.

--
A. No.
Q. Does top-posting make sense?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 05-09-03 22:45

Carl Drud wrote:

> Er det ikke Ry Cooder og Steve Vai.

Jeg har hørt at det skulle være den samme guitarist der spiller begge
dele, men jeg kan ikke huske hvem. Måske kan man se det på en liste over
medvirkende i filmen.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Jakob Høppermann

Dato : 05-09-03 22:47

Det er a.f.a.i.k. Steve Vai der spiller!

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Jakob Høppermann - Jakob Hoppermann

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 06-09-03 00:24

Således skrev "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> i
dk.kultur.musik Fri, 5 Sep 2003 23:44:35 +0200:

>Jeg har hørt at det skulle være den samme guitarist der spiller begge
>dele, men jeg kan ikke huske hvem. Måske kan man se det på en liste over
>medvirkende i filmen.

Den ene er Steve Vai, den anden er enten Ry Cooder, som har skrevet
det meste af musikken eller (som jeg påstod stod for Ralph
Macchios(sp?) guitar-dele) Arlen Roth.

Det var, om ikke andet, Arlen Roth, der lærte Ralph at fake sit
guitarspil.

Prøv at google efter tråden, her i gruppen, jeg mener at det er en 3-4
måneder siden.

Knud
--
Not the brightest crayon in the box, now are we?

Fra : -V-

Dato : 06-09-03 02:57

Knud Winckelmann wrote:
> [...]
> guitarspil.
>
> Prøv at google efter tråden, her i gruppen, jeg mener at det er en 3-4

Duellen i crossroads er *intet* imod dén duel, som Knud og jeg havde om
håneretten.
Knud vandt, for han havde (som sædvanligt) ret.

-V-

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 06-09-03 09:01

Knud Winckelmann skrev:

> [...]
> Macchios(sp?) guitar-dele) Arlen Roth.
>
> Det var, om ikke andet, Arlen Roth, der lærte Ralph at fake sit

Såre sandt. Man kan så i tilgift præcisere at Cooder spillede al
slideguitar, og Vai spillede al "virtuoso"-guitar. Vai duellerede altså
også med sig selv...

hvm

Fra : Carl Drud

Dato : 05-09-03 22:47

Sune Mika Salminen <efternavn@doktor.dk> wrote:

> Jeg har hørt at det skulle være den samme guitarist der spiller begge
> dele, men jeg kan ikke huske hvem. Måske kan man se det på en liste
> over medvirkende i filmen.

Hmm, det er muligt. Jeg er heller ikke sikker, jeg mener blot at kan
huske at emnet før har været diskuteret her før.