Malawi'er
Fra : Silverflame

Dato : 07-04-01 19:38

Hej!
Sidste lørdag (d. 31-03) købte jeg de første cichlider til min Malawi tank.
Jeg fik følgende:
1:2 Aulonocara jacobfreibergi 'Undu Point' F1'ere
1:1 Sciaenochromis fryeri
og 5 ikke kønsbestemte Labidochromis caeruleus
De sidste er kun ca. halvt så store som de andre og bliver tolereret, så de
er meget fremme. Ahli'erne er også rimeligt meget fremme, men de er
temmeligt aggressive overfor Aulonocara'erne, hvilket medfører at jeg næsten
aldrig ser dem, da de skjuler sig mellem stenene. Vil de komme frem med
tiden eller er Ahli'erne for dominante for dem?
MVH SF.

Fra : Carsten Gall

Dato : 08-04-01 00:56

Silverflame <nmt1362@vip.cybercity.dk> skrev i en
> [...]
> aldrig ser dem, da de skjuler sig mellem stenene. Vil de komme frem med
> tiden eller er Ahli'erne for dominante for dem?

Hvor stor er baljen??
Hvordan er den indrettet??
Der er mange ting der kan spille ind, og det er ikke altid at det er
indlysende hvad der
kan være galt.
Er der stor forskel i størrelsen på Aul. og ahlierne?? Hvis ja, så kan
det være årsagen.
Hvis de ikke kommer frem inden for 7-14 dage, vil jeg anbefale dig at
hive ahlierne op
og sætte dem i et andet akvarie. Lav de store om, indret det anderledes
og lad Aulonocarene
gå der og finde sig til rette, sæt derefter ahlierne tilbage, så kan det
være at balancen er bedre.
I sidste ende kan det være at du skal finde et par ahlier der er mindre,
de kan være noget stride
over for andre fisk.

Carsten

Fra : Silverflame

Dato : 08-04-01 10:01

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor stor er baljen??

230 liter

> Hvordan er den indrettet??

70 kg. Faxekalk bygget op langs bagruden, højest ved siderne. Sand som
bundlag. Et par grupper af Valisneria og Lilaeopsis. Der er MASSER af huler.

> [...]
> indlysende hvad der
> kan være galt.
> Er der stor forskel i størrelsen på Aul. og ahlierne?? Hvis ja, så kan

Der er en lille størrelsesforskel, men det er Ahli'erne der er en
centimeters penge mindre end Aul.

> [...]
det
> være at balancen er bedre.
> I sidste ende kan det være at du skal finde et par ahlier der er

Jeg prøver at vente og se. Og ellers må jeg jo prøve det. Jeg takker for
rådene.
MVH SF.