fund af hund
Fra : Carsten Jensen

Dato : 05-09-03 20:58

Vi har netop fundet en hund i langeskov på fyn, den var heldigvis chips
mærket så familien
blev fundet i løbet af nogen timer, hunden blev hentet på vores adr. af
falck som ringede til ejeren
som kom og hentede den hos os ( kom samtidig med falck) vi var desværre til
forældremøde da ejeren
kom for at hente hunden, som var blevet lukket i en voliere med tæppe ,
foder, vand. (uden fugle )
Nu er det så at jeg er så naiv at tro man får tak for ejeren, men nej ikke
et ord eller en hilsen men
det var måske med vilje den var stukket af. er det mig der er helt ved siden
af, det er ikke penge eller
vin eller andet jeg forventede, men bare en tak ???????????????
Lone

Fra : mathilde

Dato : 05-09-03 21:13

"Carsten Jensen" skrev d. 05-09-03 20:58 dette indlæg :
> [...]
siden
> af, det er ikke penge eller
> vin eller andet jeg forventede, men bare en tak ???????????????

Vi har efterhånden afleveret en del hunde, og man får sjældent et tak.
Min nye "politik" er da også at jeg fremover, hvis jeg ikke får et tak,
vil spørge om jeg ikke bare skal tage den med igen!

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Doris

Dato : 05-09-03 21:40

Nu var i jo ikke hjemme, så det kan være takken kommer imorgen :)
Doris.

Fra : Pwh

Dato : 06-09-03 08:08

> [...]
> Min nye "politik" er da også at jeg fremover, hvis jeg ikke får et
> tak, vil spørge om jeg ikke bare skal tage den med igen!

Desværre er det tit svært for mange mennesker at komme med et simpelt
'tak for hjælpen'. Jeg synes efterhånden at alm høflighed er retur ;(

/Jens

Fra : Jernladyen

Dato : 06-09-03 12:40

Hej Carsten.
Vi fande også en hund for et stykke tid siden. Den rendte rundt ude på
vejen, og at den ikke var kørt ned, var et rent mirakel. Den var hverken
chipmærket eller øretatoveret, men havde dog et halsbånd med et navn og
et tlf. nr. der altså bare ikke passede. Vi henvendte os til politiet,
der fandt frem til ejerens nuværende adresse, efter at vi med møje og
besvær havde fundet hans gamle adrs. Vi kørte ned og afleverede hunden.
Da vi kom med hunden, kom der en meget overlegen mand og skældte os ud.
Ejeren boede godt nok hos ham måneden ud, men hunden var vant til at
lufte sig selv, og den kom ikke noget til, så vi skulle værsgo bare lade
den løbe en anden gang. Behøver jeg at fortælle, at vi havde en meget
dårlig smag i munden, da vi kørte derfra. Det var lige før vi tog hunden
med, men det må man jo ikke. Hvor det dog gjorde mig ondt for den
stakkels hund. Fyren, der ejede den, var alkoholiker efter en meget
ulykkelig skilsmisse, så det kunne jo være, hunden var hans eneste faste
holdepunkt (det kan man vel ikke kalde sprutten), men at lade hunden
lufte sig selv!!!!!! Og som den dog så ud i pelsen. Jeg ringede til
politet da vi kom hjem igen og spurgte, om man måtte beholde den, næste
gang den kom, men det måtte man selvfølgelig ikke, selv om det var nok
så synd for hunden. Men man kunne jo glemme at fremlyse den. Desværre
kom hunden ikke mere, den skulle vist ikke nyde noget af at køre bil
igen. Det brød den sig ikke om.
Men tak skal man ikke forvente, når man bringer folks dyr hjem til dem,
ser det ud til.
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : x Vuf x

Dato : 08-09-03 15:02

Sat, 06 Sep 2003 11:40:16 GMT, Jernladyen wrote:

>Men tak skal man ikke forvente, når man bringer folks dyr hjem til dem,
>ser det ud til.

Desværre "lufter" uhyggeligt mange hunde sig selv. Og du kunne jo
la' være med at aflevere hunden, men lade ejeren selv hente den.
Evt. lade politiet aflevere den. Så er det jo muligt, hvis det sker
mere end én gang, at ejeren får en bøde for at lade hunden strejfe!

--
Mvh Sonja hvis sider atter kan ses i al deres skønhed!

Http://www.sonpet.dk sonpet@***pc.dk