Switchen hopper og det samme gør jeg!
Fra : poul jantzen

Dato : 05-09-03 20:52

Hej alle sammen, håber at I har det mere fredeligt end jeg har.

Jeg satte et netværk op, og begge maskiner kan se hinanden og kopiere frem
og tilbage, I-nettet kan ses og bruges fra begge maskiner. MEN 15-50 gange
om dagen hopper switchen af, så skal deg ind i det andet værelse for at
kappe strømmen på den s....... switch, for bare at sætte det i igen, så
virker møjet igen.

Det er sikkert fejl 40, da det med netværk ikke lige er mig.

HJÆÆÆÆÆÆLP!!!!

MVH og glæder mig til at hører fra jer eksperter.

Poul

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-09-03 20:57

"poul jantzen" <bridgejantzen@msn.com> wrote in message
news56b.939$2X5.101@news.get2net.dk...
> [...]
> virker møjet igen.
>
> Det er sikkert fejl 40, da det med netværk ikke lige er mig.

Men måske du skulle fortælle lidt mere... Ala, hvilken switch det er. Samt
hvad der presis sker, når switchen "hopper af"

er switchen overdækket, og dermed bliver varm?
er kablingen okay?
bruges der den rigtige strømforsygning osv....

Fra : poul jantzen

Dato : 05-09-03 21:07

"Klip

> Men måske du skulle fortælle lidt mere... Ala, hvilken switch det er. Samt
> hvad der presis sker, når switchen "hopper af"

Switchen er en iNexQ BR400 DSL/cable gateway med 4 ports Ethernet.
Når den hopper af dør I-nettet og det er lidt iriterende da jeg bruger p2p.
og alle forbindelser forsvinder.

> er switchen overdækket, og dermed bliver varm?
> er kablingen okay?
> bruges der den rigtige strømforsygning osv....

Den står frit fremme nede ved gulvet ved siden af det ene dyr.
Strømforsyningen er original og fulgte med, iøvrigt er switchen ikke mere
end en uge gammel.

Poul

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-09-03 21:15

> [...]
>
> Switchen er en iNexQ BR400 DSL/cable gateway med 4 ports Ethernet.
> Når den hopper af dør I-nettet og det er lidt iriterende da jeg bruger

Så er det jo heller ikke selve switchen der hopper af, men routeren..... Men
jeg er da sikkert på du ikke har problemet, hvis du stopper med at bruge p2p
programmer... For de åbner en masse forbindelser ud på nettet, og nogle
routere kan så ikke lide dette...

> Den står frit fremme nede ved gulvet ved siden af det ene dyr.
> Strømforsyningen er original og fulgte med, iøvrigt er switchen ikke mere
> end en uge gammel.

Hvis den er købt på nettet, så kan du jo levere den tilbage. Da den
tilsyneladende ikke passer til dit behøv

Fra : poul jantzen

Dato : 05-09-03 21:21

> [...]
p2p
> programmer... For de åbner en masse forbindelser ud på nettet, og nogle

Routeren/switchen som der står på æsken, hopper også af fx. når min kone
spiller whist på nettet og jeg IKKE er på, så jeg tror ikke at det er det.

Fra : jens

Dato : 05-09-03 22:15

"poul jantzen" <bridgejantzen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Har du et link til den ?

> Routeren/switchen som der står på æsken, hopper også af fx. når min kone
> spiller whist på nettet og jeg IKKE er på, så jeg tror ikke at det er det.

Er dine xpèr sat til at spare strømmen til netkortene ?

Mvh Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-09-03 22:30

"jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in message

> Har du et link til den ?

Det har jeg:

http://www.inexq.com/web1/english/Product/detail_1.asp?c1=Wired+Solution&c2=Broadband+Network+Solutions&c3=Broadband+Router&c4=BR400

og jeg kiggede efter en firmware upgrade, som der ikke var nogen af

Fra : jens

Dato : 05-09-03 23:30

> [...]
>
> og jeg kiggede efter en firmware upgrade, som der ikke var nogen af

Hrmff, mage til skrammelside skal man ellers lede længe efter....
I samme øjeblik jeg skrev en mailadresse for at få en manual kom der ikke
mindre end 2 "Windows updates".........

Manualen kom aldrig.......

Mvh jens

Fra : poul jantzen

Dato : 05-09-03 22:52

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Har du et link til den ?

http://www.unex.com.tw/

Dette er producenten, men jeg kan ikke finde min switch???

Gammelt produkt?

Nej Jens det er de ikke.

Poul

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-09-03 23:06

> "jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.unex.com.tw/
>
> Dette er producenten, men jeg kan ikke finde min switch???

hmm, mystisk at du siger det er unix der er producenten...

Men så ser det sørme ud til at der ligger en firmware upgrade til dig

http://www.unex.com.tw/Download/drivers.html
- BR400 New Firmware For Web Upgrade (Danish Version) V1.00.0114

og så skal du vist downloade denne fil hernedenunder... og så må der være
noget i webinterfaset på routerne, hvor man så kan opgradere den.. Held og
lykke med det.

ftp://ftp.unex.com.tw/Drivers/Broadband/BR400/BR400-053-app-114.dlf

Fra : poul jantzen

Dato : 05-09-03 23:47

snit

> [...]
> lykke med det.
>
> ftp://ftp.unex.com.tw/Drivers/Broadband/BR400/BR400-053-app-114.dlf

tak skal i foreløbig have, prøver den.

Poul>

Fra : poul jantzen

Dato : 06-09-03 22:03

Tak alle sammen, så lykkedes det. Så må vi se om nyt firmvare kan gøre det.

God weekend.

Poul Jantzen

Fra : jens

Dato : 05-09-03 23:44

"poul jantzen" <bridgejantzen@msn.com> skrev i en meddelelse

> http://www.unex.com.tw/
>
> Dette er producenten, men jeg kan ikke finde min switch???

Det er nok fordi det er en Router.......

Det link kan levere både firmware og manual.
Men umiddelbart er der ikke noget der kan slå linien ihjel, medmindre du har
givet den en fast ip.
Den skal stå til enten dynamisk eller ptt......, bare ikke
fast/fixed........

Mvh Jens

Fra : poul jantzen

Dato : 06-09-03 12:21

snip

> [...]
> fast/fixed........
>
> Mvh Jens
>
>Jeg kører dynamisk, ingen ingen fast adr. eller en vagabond

Iøvrigt kan jeg ikke finde programmet til at køre firmvareen, på CDen er der
kun manual.

Poul

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-09-03 12:32

> Iøvrigt kan jeg ikke finde programmet til at køre firmvareen, på CDen er
der
> kun manual.

Hvem siger/skriver at der skal bruges et program?

På min linksys router, under webinterfaset, er der en menu under help, hvor
man kan upgradere firmware...

Fra : poul jantzen

Dato : 06-09-03 13:28

Klip

> [...]
>
> Hvem siger/skriver at der skal bruges et program?
>
> På min linksys router, under webinterfaset, er der en menu under help,

Jeg kan ikke se routeren noget sted kverken under enheds håndtering eller
netværk.?

Poul

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-09-03 17:20

> Jeg kan ikke se routeren noget sted kverken under enheds håndtering eller
> netværk.?

Kig i din manual..

De fleste routere, kan nås via http://192.168.1.1 http://192.168.0.1 eller
måske http://10.0.0.1 og der skal jo nok bruges password, kig i din manual