Spil på nettet. en lille undersøgelse.
Fra : Benny Jensen

Dato : 05-09-03 18:54

Hej med jer alle.
Jeg vil godt høre fra jer derude, som spiller over nettet. Jeg vil godt høre
hvad i har af Internet forbindelse. Hvor stor er den ? Hos hvem har i den.
Vil også høre hvad der skal ti,l før man kan spille alle typer af spil over
nettet uden problemer.

Er ved at starte en antenneforening og vil godt høre fra jer derude.

På forhånd tak.
Benny Jensen.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 05-09-03 19:33

Benny Jensen wrote:
> [...]
> alle typer af spil over nettet uden problemer.
>
> Er ved at starte en antenneforening og vil godt høre fra jer derude.

Hej Benny.

Jeg har aldrig haft nogen problemer med min 256/128 ADSL-forbindelse hos
Cybercity. Med mindre man vil lave en netcafé hjemme i stuen, burde en
hurtigere forbindelse ikke være nødvendig til noget spil. Det er i
hvertfald min erfaring. Alt hvad jeg har prøvet af online-spil har kørt
fint.

Problemer opstår som regel ved firewall- og/eller routeropsætninger der
ikke har de TCP/UDP-porte åbne som spillene kræver - eller også er de
servere man spiller på så langt væk rent fysisk at datapakkerne ikke kan
nå frem og tilbage i tide (dårlig ping-tid, som resulterer i høj
latency).

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : DaneX

Dato : 05-09-03 20:13

> Jeg vil godt høre fra jer derude, som spiller over nettet. Jeg vil godt
høre
> hvad i har af Internet forbindelse.

> Hvor stor er den ?

2058 / 512 kbit

> Hos hvem har i den

Cybercity

> Vil også høre hvad der skal ti,l før man kan spille alle typer af spil
over
> nettet uden problemer.

256 / 128 kbit er som sådan nok, hvis man ikke vil have de absolute bedste
pingtider m.m.
Men 512 / 256 ville nu være bedre - så skulle du være godt dækket ind
specielt pga den højere upstream.

/DaneX

Fra : Devast8or

Dato : 05-09-03 20:18

Benny Jensen wrote:
> Hej med jer alle.
> Jeg vil godt høre fra jer derude, som spiller over nettet. Jeg vil
> godt høre hvad i har af Internet forbindelse.

348/128

> Hvor stor er den ?

Internet forbindelsen eller....? :)

> Hos
> hvem har i den.

Tiscali

> Vil også høre hvad der skal ti,l før man kan spille
> alle typer af spil over nettet uden problemer.

Som aandre siger burde selv en lille linje være fint nok. Jeg har ingen
problemer i hverken BHD eller NWN.

Devast8or

Fra : Ding-Dong

Dato : 06-09-03 10:36

Benny Jensen skrev i en meddelelse
> Hej med jer alle.
Ja dav:c)

>Hvor stor er den ?
ADSL 256/256

> Hos hvem har i den.
Hos CyberCity
> Vil også høre hvad der skal til, før man kan spille alle typer af spil
over
> nettet uden problemer.
Har samme mening som de øvrige der har svaret før mig:c). Jeg spiller DF -
BHD, D2 - LoD, spiller også på de webbaserede sites som komogvind.dk og
spil.tv2.dk.
Jeg har ingen problemer og har heller ikke haft det.

> På forhånd tak.
> Benny Jensen.
Velbekomme:c)

Med hygsom hilsen
Ding-Dong »AH«T
www.anisheroes.dk - en dansk BHD squad

Fra : Marco Matruglia

Dato : 06-09-03 12:42

Jeg vil godt høre
> hvad i har af Internet forbindelse. Hvor stor er den ?
512/128
>Hos hvem har i den.
TDC WebSpeed
> Vil også høre hvad der skal ti,l før man kan spille alle typer af spil
over
> nettet uden problemer.
Jeg vil mene at en 512/128 eller 512/256 er ganske glimrende, så er du i
hvert fald sikret en behagelig pingtid.

Fra : Gismo

Dato : 06-09-03 12:36

"Benny Jensen" <benny31@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den.
> Vil også høre hvad der skal ti,l før man kan spille alle typer af spil

512/512 kbit pro@cess adsl hos TDC (firma forbindelse)

512 kbit kan vel trække alt, det afgørende er din computer - skader ikke at
kunne være flere computere online, så holder 256/128 kbit ikke.

--
Gismo

Fra : Claus Christiansen

Dato : 06-09-03 20:54

"Gismo" <stivnisse@[XXXX]hotmail.com> wrote in

> 512 kbit kan vel trække alt, det afgørende er din computer - skader
> ikke at kunne være flere computere online, så holder 256/128 kbit
> ikke.

Hmmm, har kørt med 2 PC'er med den ene som proxy med en 256/128
forbindelse. Har ikke haft problemer med to samtidige EQ/CS forbindelser.

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 06-09-03 22:47

scripsit "Gismo"
> [...]

at
> kunne være flere computere online, så holder 256/128 kbit ikke.

Jeg kører med fire computere på 512/512 adsl hos tdc. Det kører ok.

Min bror har firedobbelt kapacitet, og jeg synes ikke det er mærkbart
bedre - med mindre man har en monsterhurtig datamat, så man er først på
banen altid.

Jeg har stærkt på fornemmelsen, at leverandøren er afgørende. Det er ofte
som om der er klumper i sovsen, når netforbindelsen leveres af et firma, der
har købt sig ind hos tdc, men der er sikkert enelleranden boomtownsupporter,
der kan en historie på det?

--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Gismo

Dato : 06-09-03 23:02

Abildgaard 3140 wrote:
> [...]
>
> Min bror har firedobbelt kapacitet, og jeg synes ikke det er mærkbart
> bedre - med mindre man har en monsterhurtig datamat, så man er først

Da jeg havde 256/256 kbit hos wol var der problemer med 3-4 computere på.
Er man alene kan 256 kbit gøre det - 512 hvis man gerne vil ned på de lave
pingtider

--
Gismo

Fra : Brian Lund

Dato : 06-09-03 18:49

> hvad i har af Internet forbindelse. Hvor stor er den ? Hos hvem har i
den.

256/128 TDC netexpress

> Vil også høre hvad der skal ti,l før man kan spille alle typer af spil
over
> nettet uden problemer.

En computer der kan trække spillene, og en 256/128 ;)

I mange storbyer er en "256" ADSL faktisk langsommere end den bør være,
f.eks. kan nogen kun downloade med 28 kB/s og der kan derfor være stor
forskel på hvor "hurtig" man opfatter at ens forbindelse er :)

Jeg selv bor på landet, og kan udnytte min 256/128 til grænserne; Download
32 kB/s, Upload 16 kB/s

Brian