format på rembrandt?
Fra : Rune Zedeler

Dato : 05-09-03 16:18

Jeg kan ikke nogen steder finde formatet på Rembrandt.
Hvilket format vises den i?

http://www.imdb.com/title/tt0345853/technical

-Rune

Fra : Tenzel Kim

Dato : 05-09-03 18:00

Rune Zedeler wrote:
> Jeg kan ikke nogen steder finde formatet på Rembrandt.
> Hvilket format vises den i?

Det rigtige :)

Tenz.

Fra : Rune Zedeler

Dato : 05-09-03 23:19

Tenzel Kim wrote:

> Det rigtige :)

Ja, det må vi da håbe.
Jeg husker at de i BioCity Århus til Matrix marathon havde glemt at
sætte den mærkat på filmen, der skulle skifte formatet efter reklamrne.
Resultatet var, at vi fik set starten af filmen i 1.85:1 (eller hvad
hulen de nu viser reklamer i - i hvert fald et eller andet ikke
cinemorft (hedder det det?) format, hvor en del af toppen og bunden
manglede).

Hvad jeg mente var selvfølgelig: Hvilket format BØR den vises i?
(Jah, det rigtige, jah)

Er der ingen, der kan huske om det var 2.35:1 eller 1.85:1?

-Rune (der gerne vil vide, hvor han skal sidde i salen)

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 06-09-03 22:47

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> wrote in message

> [...]
>
> Er der ingen, der kan huske om det var 2.35:1 eller 1.85:1?
>
> -Rune (der gerne vil vide, hvor han skal sidde i salen)

Øøh taler vi om Matrix her? I så fald er 2.35:1 eller Cinemascope det
rigtige format.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Martin Mathiesen

Dato : 09-09-03 12:39

> Jeg kan ikke nogen steder finde formatet på Rembrandt.
> Hvilket format vises den i?

1.66:1 er det korrekte format at vise rembrandt i

Fra : Rune Zedeler

Dato : 09-09-03 16:37

Martin Mathiesen wrote:

> 1.66:1 er det korrekte format at vise rembrandt i

Takker! Så kan jeg godt sætte mig tæt på lærredet

-Rune

Fra : Jakobsen

Dato : 09-09-03 14:34

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> wrote in message
> Jeg kan ikke nogen steder finde formatet på Rembrandt.
> Hvilket format vises den i?

Hmmm. Jeg syntes helt at den manglede format.

MP