valideringsproblem ...
Fra : rasmus

Dato : 05-09-03 11:43

Jeg kan ikke gennemskue de fejl, valideringen mener jeg skal kigge efter
(http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.carlsenskontor.dk%2F)

f.eks kommer den med:

Line 103, column 6: end tag for element "HEAD" which is not open
(explain...).
</head>
^men det er sgu ikke rigtigt! Det HEAD er sgu åbent! Den beklager
sig også over nogle af linksene ..ras

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-09-03 11:54

"rasmus" <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> skrev
> [...]
> (explain...).
> </head>
> ^men det er sgu ikke rigtigt! Det HEAD er sgu åbent! Den beklager

Prøv at samle linjerne 1 og 2 i en linje med et mellemrum mellem
Transitional//EN" og "http://www....

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : rasmus

Dato : 05-09-03 22:03

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at samle linjerne 1 og 2 i en linje med et mellemrum mellem
> Transitional//EN" og "http://www....

- det gjorde sgu ikke nogen forskel, men jeg går ud fra, at der skal være et
mellemrum efter ".../EN" inden jeg skifter linjer.

ras

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 05-09-03 12:16

> [...]
> (explain...).
> </head>
> ^men det er sgu ikke rigtigt! Det HEAD er sgu åbent! Den beklager

Grunden til den beklager sig over linksene er fordi du benytter tegnet "&" i dem. Hvis du ønsker browseren skal skrive dette tegn,
så prøv at erstatte "&" med "&amp;", så virker det.

Validatoren har fuldstændig ret i at dit head er lukket. Da du laver en fejl - som den godt nok ikke kan se - så går den ud fra at
du har lukket dit head.
Prøv at se nærmere på følgende linie: <meta name="Author" content="Rasmus Carlsen>

Hvis du afslutter med et: " så virker det.

--
Ryan

Fra : rasmus

Dato : 05-09-03 22:04

"Ryan Kristensen" <ryankristensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Carlsen>

> Hvis du afslutter med et: " så virker det.

- tak, de virkede

ras

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-09-03 12:19

rasmus wrote:
> [...]
> (explain...).
> </head>
> ^men det er sgu ikke rigtigt! Det HEAD er sgu åbent! Den beklager

Ændre

Til

Du manglede et " efter dit navn :)

mvh
Johan

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 05-09-03 12:27

"rasmus" == rasmus <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> writes:

> [...]

> (explain...).
> </head>
> ^men det er sgu ikke rigtigt! Det HEAD er sgu åbent! Den beklager

Validatoren er ikke alvidende, så en gang imellem dropper den ud af
et tag, når den ser en fejl. Så start med de foregående fejl. De
kommer begge af at du ikke har lukket content i <meta name="Author">,
hvor det afsluttende " mangler.

Når det er gjort, har du 4 fejl tilbage, der alle kan rettes ved at &
tegnet i linket i linie 325 til &amp;

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Lars Raaby

Dato : 05-09-03 21:31

rasmus skrev bl.a.:
> [...]
> </head>
> ^men det er sgu ikke rigtigt! Det HEAD er sgu åbent!
> Den beklager sig også over nogle af linksene ..ras

Hvorfor findes der ikke en valiator på Dansk?
Jeg er ikke god til Engelsk så det ville hjælpe mig meget hvis
svarende kunne komme på Dansk.
Hvad gør de i Tyskland, Frankrig og andre lande som ikke er så
meget for det engelske?

--
Rødkjærsbro ByNet
- nu i farver.....

Fra : rasmus

Dato : 05-09-03 22:06

- tak alle mand. Nu virker det hele. Jeg kræver da got nok noget af Jeres
tålmodighed!

ras

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-09-03 23:58

"rasmus" <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> skrev

> - tak alle mand. Nu virker det hele. Jeg kræver da got nok noget af Jeres
> tålmodighed!

Hvis vi ikke havde denne tålmodighed, kunne vi jo bare lade være med at
hjælpe de nye, som vi selv blev hjulpet, da vi var nye.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : rasmus

Dato : 06-09-03 21:44

> Hvis vi ikke havde denne tålmodighed, kunne vi jo bare lade være med at
> hjælpe de nye, som vi selv blev hjulpet, da vi var nye.

- hehe så måske får jeg lov at svare på et spørgsmål en dag i fremtiden! ;.)

ras

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-09-03 22:28

"rasmus" <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> skrev

> - hehe så måske får jeg lov at svare på et spørgsmål en dag i fremtiden!
;.)

Lige så snart du selv mener at kunne give et brugbart svar på en andens
spørgsmål.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin