Sikre sider for experter :-)
Fra : Per H

Dato : 05-09-03 05:43

Hej igen.

Jeg har et problem med at komme ind på sikre sider, som f.eks min
bank.

Det er alle sider med https som nægter mig adgang.

"Siden kan ikke vises"

Jeg har nu formateret HD. lagt win xp dk sp1 ind igen, men problemet
er det samme. PÅ min anden pc, kan jeg godt komme ind på de sikre
sider, så det er alså på denne pc problemet ligger. Der har aldrig
været problemer med det tidligere, men da jeg startede den igen
forleden dag, kunne jeg ikke komme til https. Der ligger kun explorer
på denne disk. og jeg kører i netværk.

Jeg har tilsluttet alle sikkerhedsinstillinger, så jeg kan ikke finde
på mere, derfor håber jeg meget at der er nogle kloge hoveder der kan
hjælpe mig. Det er explorer ver. 6. med 128 bit krypt

Jeg tager på job nu, og kan besvare igen på søndag.

God weekend..

klip.
Hvis du prøver at nå et sikkert websted, skal du sørge for, at dine
sikkerhedsindstillinger understøtter det. Klik på menuen Funktioner,
og klik derefter på Internetindstillinger. Rul ned til sektionen
Sikkerhed under fanen Avanceret, og kontroller indstillingerne for SSL
2.0, SSL 3.0, TLS 1.0 og PCT 1.0.
Klik på knappen Tilbage for at prøve et andet hyperlink.

Serveren blev ikke fundet, eller der opstod en DNS-fejl
Internet Explorer
klip.

Vh Per
icq 8212837

Fra : Iskold

Dato : 05-09-03 08:21

"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message
> Hej igen.
>
> Jeg har et problem med at komme ind på sikre sider, som f.eks min
> bank.
>
>Hej Per

så har du vel oxo lige hentet Java fra www.sun.com nu når du bruger Win XP
ikk.....nen følger jo ikke med og jeg kender
flere der ikke kunne bruge homebanking mm, da disse bruger java.....

henrik

Fra : Per H

Dato : 05-09-03 12:23

On Fri, 5 Sep 2003 09:20:50 +0200, "Iskold" <hep@image.dk> skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message

>så har du vel oxo lige hentet Java fra www.sun.com nu når du bruger Win XP

der er jo mange at vælge imelle, hvilken en er den korekte?

Vh Per
icq 8212837

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-03 12:37

Per H wrote:

> der er jo mange at vælge imelle, hvilken en er den korekte?

Ja, det er egentligt utroligt, at Sun ikke kan finde ud af at være lidt
mere brugervenlig for dem der besøger sun.com eller java.sun.com. Man
har dog oprettet et lidt nemmere site på http://java.com, prøv det.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Per H

Dato : 05-09-03 14:33

On Fri, 5 Sep 2003 09:20:50 +0200, "Iskold" <hep@image.dk> skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message

>så har du vel oxo lige hentet Java fra www.sun.com nu når du bruger Win XP

Nå det hjalp ikke at hente Java.

Det ville nu også undre mig at jeg slet ikke fik adgang
" siden findes ikke" osv. bare fordi java ikke var instaleret.

Vh Per
icq 8212837

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 05-09-03 14:53

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen.
>
> Jeg har et problem med at komme ind på sikre sider, som f.eks min
> bank.
>
> Det er alle sider med https som nægter mig adgang.

Bruger du proxyserver?

For så kan det være du skal kigge under
"Funktioner" -Internetindstillinger" - "Forbindelser" -
"LAN-indstillinger" - "Avanceret"

Hvis jeg fjerner "min" proxy fra "Secure" virker min netbank ikke.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Per H

Dato : 07-09-03 14:50

On Fri, 5 Sep 2003 15:53:16 +0200, "Soeren Nielsen"
<soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev:

> [...]
>"LAN-indstillinger" - "Avanceret"
>

>Hvis jeg fjerner "min" proxy fra "Secure" virker min netbank ikke.

Det hjalp heller ikke at sætte hak i proxy, men skal jeg skrive en
adresse der?

Vh Per
icq 8212837

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 07-09-03 16:18

> Det hjalp heller ikke at sætte hak i proxy, men skal jeg skrive en
> adresse der?

Min er sat til "Automatisk registrering af indstillinger" og "Brug af
proxyserver til LAN (Disse..."
Under "Avanceret" har jeg adressen på proxyserveren og den port jeg skal
bruge.

Jeg har ikke flere forslag.

Fra : Jan Johansson

Dato : 10-09-03 16:20

Jeg har nogenlunde samme problem, også win XP pro(opgradering) opdateret m.
Sp1, men her er det til dags dato kun éen side det drejer sig om:
www.driverzone.com og den er der ingen problemer med at komme ind på fra
vores andre maskiner. Kun min pc har problemer. Det må være en fejl i enten
Windows XP eller IE.

Hvis der er nogen der har en løsning ser jeg meget frem til at høre den.

Med venlig hilsen

Jan Johansson