Hjælp - hvid afføring (resultat :-)
Fra : Njet

Dato : 04-09-03 22:33

Hejsa

Tusind tak for hjælpen til jer alle !! Jeg tog min killing til dyrelægen,
men han kunne ikke svare mig på hvad der var galt. Han gav den en
indsprøjtning som skulle få den til at spise lidt og gøre den lidt aktiv,
men der var ingen ændringer overhovedet - tværtimod fik den det
dårligere og dårligere og dagen efter var den helt galt. Den blev utrolig
tynd i løbet af ingen tid, dens kropsvarme forsvandt stort set helt - den lå
konstant på mit bryst for at få varme og jeg blev nød til at varme den med
min hånd hele natten for at holde dens kropstemperatur nogenlunde høj. Da
det var værst, fik den en slags black-out, hvor den ikke helt havde styr
over hvad den lavede, men det var heldigvis rimeligt hurtigt overstået. En
af mine kammerater og jeg er overbevidst om at den var døden nær, men
heldigvis overlevede den. Jeg vil gerne sige ekstra mange tak til "goofy"
som henviste mig til et link angående orm, for efter at have læst hvad der
stod på denne site, var det helt klart hvad der var galt - den havde fået
orm. Det var selvfølgelig om lørdagen jeg fandt ud af det men jeg (eller
rettere killingen) havde ikke tid til at vente til det blev Mandag, så jeg
fik nogle orme-piller hos en bekendt og efter den fik en passende dosis, ja
så er den begyndt at tage på igen og leger mere og mere med de andre. Jeg
har dog siden i Lørdags fodret den med modermælkserstatning og den er endnu
ikke begyndt at spise selv, men mon ikke det er fordi den er "sat lidt
tilbage" ?? Nå, alt i alt syntes jeg bare lige jeg ville give jer en
melding om hvordan det gik/går med det kære lille kræ (som i øvrigt er en
hunkat). Puha, hvor bliver man tæt knyttet til sådanne et lille kræ, når man
skal sidde og fodre den og holde liv i den osv. - det er en speciel
oplevelse og denne gang endte det heldigvis godt - endnu en gang tusind tak
for hjælpen til jer alle !!

Mvh.:
MFC

Fra : Louise Hansen

Dato : 04-09-03 23:49

> [...]
> skal sidde og fodre den og holde liv i den osv. - det er en speciel
> oplevelse og denne gang endte det heldigvis godt - endnu en gang tusind tak

Hvor lyder det godt, at din lille killing er ved at komme sig igen - jeg
kan da godt forstå, at du fik dig noget af en forskrækkelse, da det
lille pus begyndte at miste kropstemperaturen (selv tror jeg, at jeg
ville være gået helt i panik, for jeg er en værre hønemor )! Jeg har
dog aldrig hørt om denne reaktion på orm før...ved du hvilken slags orm,
killingen havde fået??? Og skyldtes den voldsomme reaktion mon, at der
blot var tale om en killing? Ja, undskyld jeg spørger så meget, men når
jeg støder på noget usædvanligt, så bliver jeg altså nysgerrig, for al
viden kan jo bruges til et eller andet på et tidspunkt!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Njet

Dato : 05-09-03 06:15

Hejsa

Jeps, det er jeg så utrolig glad for, men hvor er de luskede sådanne nogle
katte. Den diger meget og det er de andre tre killinger begyndt på nu igen -
de nyder det, men det er vist lidt frås (de var jo begyndt at spise).

Tja, jeg var også meget skrækslagen eller hvad jeg skal kalde det, men i
sådanne en situation er der ikke andet at gøre end at slå koldt vand i
blodet og håbe på det bedste og så ellers gøre hvad man kan.

Nej, jeg ved faktisk slet ikke om det var orm der var skyld i "det hele",
men jeg fik et tip om at kigge på følgende link (tak til goofy):
http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=213/sprog=1/grp=2/menu=9/
og kunne kende alle symptomerne, dog blev bugen ikke udspilet. Da jeg var
sikker på, at hvis ikke jeg gjorde noget ville den være fortabt, valgte jeg
at give den 1/16 ormepille - en kat på ca. 5 kg. skal have en hel pille og
da de hersens små killinger jo stort set ikke vejer noget, tror jeg den
dosis jeg gav den var helt ok - den har det i hvert fald godt og det går
stadig fremad

Det kunne jeg forestille mig - killingernes imunforsvar er jo ikke specielt
godt/udviklet. Det står der i øvrigt også lidt om i ovenstående link.

Du (og alle i andre) er altid velkomne til at spørge. Jeg er utrolig glad
for den hjælp jeg har fået her på denne NG og kan jeg hjælpe nogen, så gør
jeg det med glæde !!

Mvh.:
MFC

Fra : Louise Hansen

Dato : 05-09-03 09:15

> Du (og alle i andre) er altid velkomne til at spørge. Jeg er utrolig glad
> for den hjælp jeg har fået her på denne NG og kan jeg hjælpe nogen, så gør
> jeg det med glæde !!

Tak for dit svar - det er jo netop noget af det skønne ved en
nyhedsgruppe som denne, at man kan dele ud af sine erfaringer og lære en
hel masse! For folk, der er forholdsvis nye indenfor "kattefaget",
som jeg selv er (jeg er vokset op med katte, men det var først sidste
år, da jeg købte Oscar, at jeg virkelig begyndte at lære om korrekt
kattehold), er der jo masser af gode råd og erfaringer at hente, og jeg
er i hvert fald en utømmelig brønd, når det gælder viden! Hvem ved også,
om jeg måske risikerer at stå med en killing en dag, der har samme
sympotomer som din? Så er det jo rart, at jeg kan tænke: Hm...måske er
det orm?? I stedet for at være helt på bar bund!

Fra : goofy

Dato : 05-09-03 17:24

Hej
Det er dejligt at høre at det trods alt gik godt, undre mig lidtat
dyrlægen ikke kunne konstatere det
Tak for ordene
Dejligt at kunne hjælpe

Steen Vinbæk