Avifauna
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 04-09-03 21:54

Lige et lille - potentielt dumt - spørgsmål. Familien skal lige et lille
smut ned på den anden side af grænsen fredag eller lørdag og i den anledning
har jeg lokket chaufføren til et pitstop hos Avifauna da jeg er snublet
over - hvad jeg opfatter som - et godt tilbud på deres hjemmeside. Men nu er
jeg kommet i tvivl - har de overhovedet en fysisk butik udover
postordrehandelen - og hvis de har - er det så på den adresse der er nævnt
på hjemmesiden??

Håber der er nogen der har et svar - jeg vil føle mig virkelig dum hvis vi
når til Kruså og der så ingen dyrehandel er.

Mvh Tina - der håber at gøre en god handel.
--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 04-09-03 22:53

Tina Susanne Johansson wrote:
> [...]
> jeg kommet i tvivl - har de overhovedet en fysisk butik udover
> postordrehandelen - og hvis de har - er det så på den adresse der er nævnt

Jo; de har en stor butik. Nu nævner du ikke hvad det er for en adresse
du har set de har, men forretningen ligger som noget af det første når I
kommer ind i Kollund fra Kruså (ca. 4km).

Er I kun interesserede i katteting? For hvis I har andre interesser
kunne I tage et smut ti Futterhaus i Batteriestrasse i Flensborg; den er
også et besøg værd.

> Håber der er nogen der har et svar - jeg vil føle mig virkelig dum hvis vi
> når til Kruså og der så ingen dyrehandel er.

Det er der

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 04-09-03 23:04

Steen Suder skrev i en meddelelse...
>Jo de har en stor butik. Nu nævner du ikke hvad det er for en adresse
> du har set de har, men forretningen ligger som noget af det første når I
> kommer ind i Kollund fra Kruså (ca. 4km).

Så passer det vist med adressen for det ser ret let ud på det kort jeg fandt
på Krak - godt at vide.

> Er I kun interesserede i katteting? For hvis I har andre interesser
> kunne I tage et smut ti Futterhaus i Batteriestrasse i Flensborg; den er
> også et besøg værd.

Akvarieting har også en vis tillokkende effekt, vi skal da nok kigge lidt på
tilbehør der også. Jeg skriver lige Futterhaus bag øret - vi når nok ikke
derned den her gang, men det er da ikke sidste gang vi tager turen,
sååååå......tak for tippet for øvrigt.

Mvh Tina

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 04-09-03 23:11

Tina Susanne Johansson wrote:
> Steen Suder skrev i en meddelelse...

<KLIP>

> [...]
> tilbehør der også. Jeg skriver lige Futterhaus bag øret - vi når nok ikke
> derned den her gang, men det er da ikke sidste gang vi tager turen,

Det er altså nemt!

Lige over ved Krusågrænsen (eller manglen på samme), så en fem-seks km
syd på og af ved Flensborg/Klues-afkørslen.
I er på Mads Clausen Strasse og kører ned i byen forbi Danfoss. Et par
km fremme kommer du forbi Calle på højre side og SKyDiscount på venstre
side... derefter er der kun et par hundrede meter til Batteriestrasse på
venstre hånd.

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 04-09-03 23:12

> [...]
> når nok ikke derned den her gang, men det er da ikke sidste gang vi
> tager turen, sååååå......tak for tippet for øvrigt.

Vi plejer at handle i Das Futterhaus, Schleswiger Strasse 48 (sidder lige
her med en bon ;) ) - det ligger ikke så langt fra Förde Center, og det er
STORT! OG de har alt hvad hjertet kan begære at katte- og alt mulig andet
tilbehør. De har også kattemad i løs vægt til MEGET fornuftige priser.

Husk at ta' godt med penge med. Der er SÅ mange skønne ting - og
akvarietilbehør og fiskefoder er MEGET MEGET billigere end herhjemme. Der må
være en eller anden skummel afgift på...

God fornøjelse

Fra : Tina

Dato : 04-09-03 23:03

> [...]

> Håber der er nogen der har et svar - jeg vil føle mig virkelig dum
> hvis vi når til Kruså og der så ingen dyrehandel er.

De har en fysisk butik liggende på den adresse, der er oplyst på
hjemmesiden. Fra hjemmesiden:

"Om Avifauna
Avifauna blev grundlagt i 1975, og har siden drevet både forretning og
postordre.
Firmaet har 10 ansatte, der har mange års erfaring indenfor branchen.
Vi har 1200 m² under tag, og fører over 5000 tilbehørsartikler til:

Fugl - fisk - krybdyr - gnaver - hund og kat.

Ligeledes fører vi et stort udvalg i:

Fugle - akvariefisk - havedamsfisk (sæson) - krybdyr og gnavere."

God fornøjelse. Jeg tror det er svært at komme ud derfra igen

Tina

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 04-09-03 23:26

Tina skrev i en meddelelse...

> God fornøjelse. Jeg tror det er svært at komme ud derfra igen

Håber ikke det er alt for svært at komme ud igen - huskesedlen er kun på en
ting da økonomien også skal række til den egentlige grund til at vi skal til
Tyskland *suk* hvor ville det være godt med et arbejde nu.

Mvh "den anden" Tina

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 05-09-03 14:52

Tina Susanne Johansson <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> wrote:
> [...]
> på en ting da økonomien også skal række til den egentlige grund til
> at vi skal til Tyskland *suk* hvor ville det være godt med et arbejde

Avifauna's akvarie afdeling er ok.
Men jeg synes ikke Avifauna er værd at køre efter, hvis det er katte
ting, medmindre det er blevet bedre indenfor de sidste 3-4 år. Sidste
gang skulle jeg se på klatre miljø, men blev skuffet over priserne og
udvalget og købte ikke noget.

--
M.v.h
Niels =/\ . . /\=

Fra : dpl

Dato : 05-09-03 17:22

Hejsa!
Kommer selv fra grænselandet, og har i mange år været forbi Avifaunas
butik 1-2 gange om året. Mit indtryk er meget dårligt! De har en masse
fint udstyr til hunde og katte, og priserne er da også lavere end i
Danmark, men...

Deres dyrehold, specielt fuglene, er under al kritik! Alt for mange
fugle i små, mørke bure. Syge og døde fugle i bunden af dyrene, og ingen
afskærmining til publikum der frit kan stresse fuglene med råb, hamren
på bure osv. Det samme gælder i nogen grad for krybdyrene.

Sådan et foretagende vil jeg aldrig i livet være med til at støtte, og
hvis nogle af Jer herinde overvejer det, synes jeg lige I skulle slå et
slag forbi deres fugle og krybdyr, så håber jeg I ændrer mening!

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 05-09-03 18:01

dpl wrote:
> [...]
> hvis nogle af Jer herinde overvejer det, synes jeg lige I skulle slå
> et slag forbi deres fugle og krybdyr, så håber jeg I ændrer mening!

Så vil jeg da skynde mig at sige at sådan er Das Futterhaus heldigvis ikke!
Deres dyr har fine forhold, både de fjedrede, de pelsklædte og de skællede.
John er hysterisk angående akvarier - der er efterhånden kun EN
akvarieforretning her i byen der har fundet nåde for hans øjne, og den endda
kun delvist - men han har aldrig haft noget at bemærke til fiskene i Das
Futterhaus - ikke andet end at de ikke kan overleve en tur hjem til Århus i
en pose efter hans mening

Vi kommer ca. en gang om måneden i Das Futterhaus, når vi alligevel er nede
og supplere colabeholdningen(!) op

~Lisbeth

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 07-09-03 10:07

> [...]
> den anledning har jeg lokket chaufføren til et pitstop hos Avifauna
> da jeg er snublet over - hvad jeg opfatter som - et godt tilbud på

Hvordan gik turen ? Lad os høre.
M.v.h
Niels

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 07-09-03 13:58

Niels Jacobsen skrev i en meddelelse...

> Hvordan gik turen ? Lad os høre.

Jo, den gik skam rigtigt godt - sådan da
Vi var afsted i samfulde 12 timer, hvilket nok blandt andet skyldtes at vi
fræsede rundt på de forkerte veje i og rundt om Flensborg for først at finde
Förde Park og bagefter for at finde tilbage til grænseovergangen ved Padborg
hvor den DanDiscount vi skulle i lå. Det endte med at vi kom til at køre mod
syd i ret så lang tid, blev enige om at det vist ikke var helt rigtigt, og
endelig fandt en benzinstation hvor vi kunne købe et kort - så gik det hele
til gengæld også uden problemer

Med hensyn til Avifauna gik det rigtigt godt - vi fandt vejen og butikken i
første forsøg og jeg fik købt den transportskuldertaske jeg var taget afsted
efter - og så selvfølgelig også lidt ekstra - bestående af legetøj til
misserne. Vi tjekkede også lige akvarieafdelingen - nøj for nogle lækre
fisk - ærgerligt at der var for lang vej for dem i en plastikpose, og min
bror fandt ikke det filter han ledte efter såååå.......

Til gengæld brugte jeg så en ikke-planlagt formue på katte i Real i Förde
Park. Først kom jeg forbi bladafdelingen og endte med intet mindre en fem
tyske kattemagasiner - det var hvad det var. Men så kom vi jo også forbi
dyrefoderafdelingen. Nej, hvor er det altså bare billigt dernede - og de har
mange flere varianter end vi har derhjemme. Så jeg endte med at slæbe
Whiskas og Kitekat ragoutposer (aftensmad) til huse, alle i varianter jeg
ikke har set herhjemme, Whiskas kattemælk som er en stor succes herhjemme og
KitBits i en blød variant med ost i kanten - Devi er allerede stukket af med
posen tre gange her til morgen så de er også en succes. Desværre havde de
ikke den kattemælk jeg købte dernede for et år siden - det var sådan en
sampak med fire glasglasker hvor hver mælk var tilsat forskellige gavnlige
stoffer for kattene, der var en med gær kan jeg i hvert fald huske.

Men sådan gik turen altså - og næste gang vi skal afsted har vi et kort så
måske Futterhaus står for tur så.......

Mvh Tina - der skal leve på skrump resten af måneden - takket være
gårsdagens tur - men misserne - de kommer ikke til at savne noget - det er
nemlig deres skyld