creamygirl 610

Fra : Rasmus BV

Dato : 04-09-03 21:44

Lige et lille spørgsmål... ved ikke om det er den rigtige gruppe.

Kan man stå i kø når man kun er 1 person??

hvad mener i ??

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 04-09-03 21:49

Rasmus BV wrote:
> Lige et lille spørgsmål... ved ikke om det er den rigtige gruppe.

dk.kultur.sprog havde nok været mere egnet....

> Kan man stå i kø når man kun er 1 person??

En kø er vel en kø også selv om der tilfældigvis kun er 1 person i
den - altså en som venter på at komme til.

Mvh. Johnnie

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-09-03 22:24

Johnnie Hougaard Nielsen skrev:

>En kø er vel en kø også selv om der tilfældigvis kun er 1 person i
>den - altså en som venter på at komme til.

Ja. Et mere spndende spørgsmål er: Er det en kø når der ikke er
flere der venter?

--
Bertel

Fra : Lars Stokholm

Dato : 05-09-03 23:16

In dk.videnskab, Bertel Lund Hansen wrote:

>Er det en kø når der ikke er flere der venter?

Fra et datalogisk synspunkt, ja. :) Så er køen bare tom.

Bortset fra det, ville jeg nok normalt udbryde "køen er væk" eller
"der er ingen kø" ved synet af en tom kø.

--
Lars Stokholm

With a mind that renders everything sensitive,
what chance do I have here? - Kate Bush (Not This Time)

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 04-09-03 21:50

Rasmus BV wrote:

> Lige et lille spørgsmål... ved ikke om det er den rigtige gruppe.
> Kan man stå i kø når man kun er 1 person??
> hvad mener i ??

Det er ikke et spørgsmål om, hvad vi eller andre mener. Men et spørgsmål
om hvordan man definerer "kø". Ordet "kø" er, som så mange andre ord,
ikke veldefineret, men nærmere en slags middel af, hvordan folk opfatter
begrebet. Derfor giver det ikke mening at diskutere det præcist.

Martin
--
"Tout ce qu'il y a de bébête." -- Grothendieck

Fra : T. Liljeberg

Dato : 05-09-03 06:25

On Thu, 04 Sep 2003 22:49:58 +0200, Martin Bundgaard
<noone@nowhere.no> wrote:

> [...]
>ikke veldefineret, men nærmere en slags middel af, hvordan folk opfatter
>begrebet. Derfor giver det ikke mening at diskutere det præcist.

Køteori omhandler også situationen hvor der kun er en der venter.

Tom

--
Faber quisque fortunae suae.
- Appius Claudius

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 05-09-03 21:56

T. Liljeberg wrote:

> Køteori omhandler også situationen hvor der kun er en der venter.

Altså omfatter køteoretikernes definition af "kø" situationen med én
person. Men hvad har det med mit indlæg at gøre?

Martin
--
"Tout ce qu'il y a de bébête." -- Grothendieck

Fra : Sven

Dato : 04-09-03 21:51

> Kan man stå i kø når man kun er 1 person??

Hvor mange træer skal der til, før man kalder det en skov?

Sven

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 05-09-03 05:36

"Sven" <chanelle4@get2net.dk> wrote in message

> Hvor mange træer skal der til, før man kalder det en skov?
> --
>
> Mvh
> Sven

Jeg har en kær ven, så har mange definerede begreber på disse type
spørgsmål. Selv grænsen mellem lund og skov er defineret.

Men køen: Hvis du står som 1 person on venter på at komme til, og der kommer
en og spørger: "Står du i kø?", vil du så svare "ja", eller "nej, for jeg er
kun een person!".

Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-09-03 07:42

Jesper Nielsen skrev:

>Men køen: Hvis du står som 1 person on venter på at komme til, og der kommer
>en og spørger: "Står du i kø?", vil du så svare "ja", eller "nej, for jeg er
>kun een person!".

Hvis man svarer "nej", træder den anden foran, så det logiske
svar er "ja": Man står med en forventning om at andre respekterer
køen.

Må ekspedienten gerne sige: "Hvad? Er køen allerede tom?"?

--
Bertel

Fra : Jacob Nilsson

Dato : 05-09-03 16:37

> [...]
> køen.
>
> Må ekspedienten gerne sige: "Hvad? Er køen allerede tom?"?

hvis man holder stille på motorvejen uden noget foran og med 100 biler bag
sig er man så også i kø?

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 05-09-03 17:05

Sven wrote:

> Hvor mange træer skal der til, før man kalder det en skov?

Inden for grafteori er det sandt at et træ kan defineres som en
sammenhængende skov. (Forinden defineres en skov som en graf uden
cykler, tror jeg nok.)

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 05-09-03 23:07

In dk.videnskab, Jeppe Stig Nielsen wrote:

>Inden for grafteori er det sandt at et træ kan defineres som en
>sammenhængende skov.

Det er vist ikke rigtigt. Et træ defineres som en sammenhængende graf
uden cykler. En skov som en usammenhængende graf uden cykler (altså
flere træer).

>(Forinden defineres en skov som en graf uden cykler, tror jeg nok.)

Det er som sagt et træ, der er defineret på den måde.

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 06-09-03 11:05

Lars Stokholm wrote:

> Det er vist ikke rigtigt. Et træ defineres som en sammenhængende graf
> uden cykler. En skov som en usammenhængende graf uden cykler (altså
> flere træer).

Det er vel omtrent også det jeg siger.

Træ: Sammenhængende graf uden cykler
Skov: Graf uden cykler

Men du mener måske at en skov skal bestå af mindst to sammenhængs-
komponenter (mindst to træer)?

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-09-03 13:10

In dk.videnskab, Jeppe Stig Nielsen wrote:

>Det er vel omtrent også det jeg siger.

Tja.

Fra : Stefan Holm

Dato : 06-09-03 00:25

Lars Stokholm <monospam@mail.dk> writes:

> Det er som sagt et træ, der er defineret på den måde.

Nej. Som du selv skrev indeholder definitionen på et træ et krav om
sammenhæng.

--
Stefan Holm
"Få respekt for andre mennesker, din nar."

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-09-03 07:48

In dk.videnskab, Stefan Holm wrote:

>Nej. Som du selv skrev indeholder definitionen på et træ et krav om
>sammenhæng.

Ja, du har selvfølgelig ret. :)

Fra : Per A. Hansen

Dato : 05-09-03 16:23

"Rasmus BV" <rasmus@re-z.dk> skrev i en meddelelse
> Lige et lille spørgsmål... ved ikke om det er den rigtige gruppe.
>
> Kan man stå i kø når man kun er 1 person??

Ja, sagtens.
Og så er man endda forrest!

Per A. Hansen

Fra : alexbo

Dato : 05-09-03 22:15

"Rasmus BV" skrev

> Kan man stå i kø når man kun er 1 person??

Ja,
jeg synes derimod det er svært at stille sig bagerst i køen, der står gerne
en i forvejen der ikke vil flytte sig.

mvh
Alex Christensen

Fra : ML-78

Dato : 06-09-03 22:39

> jeg synes derimod det er svært at stille sig bagerst i køen, der står gerne
> en i forvejen der ikke vil flytte sig.

Så er der ikke andet for end at danne en ny kø, hvor man venter på at blive den
bagerste i den foregående kø.

ML-78

Fra : rAnders

Dato : 11-09-03 01:05

"Rasmus BV" <rasmus@re-z.dk> skrev i en meddelelse
> Lige et lille spørgsmål... ved ikke om det er den rigtige gruppe.
>
> Kan man stå i kø når man kun er 1 person??
>
> hvad mener i ??

En kø er en række der venter, en række består af mindst 2 personer > en kø
består af mindst 2 personer.

rAnders.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-09-03 06:46

"rAnders" <rand@hotmail.com> wrote in message

> "Rasmus BV" <rasmus@re-z.dk> skrev i en meddelelse

> En kø er en række der venter, en række består af mindst 2 personer > en kø
> består af mindst 2 personer.

Sprogl-logisk set kan du påstå dette, men når automater skal oplyse i
telefonen "hvor mange køen nu er nede på", ville det være bøvlet pludselig
at skulle ændre computerudtalt sætning KØENS LÆNGDE ER NU ....

fordi tallet pludselig er een og ikke mange

Pedanteri og ordkløveri har det levende sprog aldrig levet efter - kun
skrivebordsteoretiske grammatik-freaks går op i sådant.