Underlige mails i forbindelse med info mai~
Fra : Heidi

Dato : 04-09-03 21:13

Jeg fik tidligere på aftenen den info mail Telmore har sendt ud om
det nye Pro abonnement. Efterfølgende kom der en mystisk mail
fra en eller anden fake microsoft adresse med vedhæftet fil, som
jeg slettede.
Og nu er der kommet, indtil videre, fire mails med info om en
virus mail, sendt til nyhedsbrev@mail.telmore.dk - alle med
mærkelige afsenderadresser og oplysningen om at der var
virus i en tidligere mail.
Nogen der har fået noget lignende??

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Georg

Dato : 04-09-03 21:16

Slet for guds skyld alle mails du ikke kender. Tricket med virusadvarslen og
en vedhæftet fil er en virus du aktiverer ved at åbne filen. Bare slet hele
moletjavsen...

Georg

Fra : Heidi

Dato : 04-09-03 21:21

Georg wrote:
> Slet for guds skyld alle mails du ikke kender. Tricket med
> virusadvarslen og en vedhæftet fil er en virus du aktiverer ved at
> åbne filen. Bare slet hele moletjavsen...

Jeg fik nok ikke forklaret mig helt godt - det ser ud som om de
nu 5-6 mails jeg har fået, er sendt af andre modtagere af
nyhedsbrev fra Telmore, til nyhedsbrev-adressen.

Teksten i en af mailene, som kommer fra adressen
Saruman/Gallerne/BUPL%BUPL@bupl.dk lyder sådan:

Incident Information:-
Originator: "Microsoft" <security@microsoft.com>
Recipients: <nyhedsbrev@mail.telmore.dk>
Subject: Use this patch immediately !

Filen patch.exe du modtog var faktisk inficeret med virusen:
W32/Dumaru.a@MM, men den blev helbredt af vores
virus-beskyttelsesprogram.
Afsenderen har fået besked.

venlig hilsen
IT-afdelingen

Der er ikke nogen filer vedhæftet i nogen af mailene, men det
ser ud som om det er modtagerne af nyhedsmailen der automatisk
sender info ud til de andre modtagere på listen, om at der er fundet
virus i mailen fra den falske microsoft adresse. Det ser desuden ud til,
at det er firmaadresser, disse mails kommer fra.

Der er kommet 7-8 mails allerede nu, så jeg ser i ånden for mig,
hvordan der ligger flere hundrede mails og venter når jeg tænder
pcen i morgen......

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-09-03 21:34

Heidi skrev:

>Jeg fik nok ikke forklaret mig helt godt

Jo...

Som sagt: "Bare slet hele moletjavsen..." - det er virus.

Du kender sikkert andre der har modtaget mailen fra Telmore, og du
ligger måske i deres adressekartotek. Hvis du har/får virus
(tsktsk...), så sender denne virus sig til/fra en masse forskellige
adresser, bl.a. din og den adresse virusen lige har snuppet fra
Telmore-mailen.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon.

Fra : Heidi

Dato : 04-09-03 21:38

Lasse Hedegaard wrote:

> Jo...
>
> Som sagt: "Bare slet hele moletjavsen..." - det er virus.

Hvordan kan der være virus i nogle mails fra firmaer, når
der ingen filer er vedhæftede?

> Du kender sikkert andre der har modtaget mailen fra Telmore, og du
> ligger måske i deres adressekartotek. Hvis du har/får virus
> (tsktsk...),

Det har jeg ikke, og det regner jeg bestemt heller ikke med at jeg gør.
Jeg bruger antivirus, og har ikke åbnet noget med filer vedhæftede, men
slettet det inden det kom ind i mit postprogram.

så sender denne virus sig til/fra en masse forskellige
> adresser, bl.a. din og den adresse virusen lige har snuppet fra
> Telmore-mailen.

Det er vel den falske microsoft mail du snakker om her? Det forklarer
vel
stadig ikke hvorfor der kommer disse advarsler fra diverse firmaer, om
at
de har fundet virus i den mail der blev sendt fra microsoft adressen?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-09-03 21:43

Heidi skrev:

>Hvordan kan der være virus i nogle mails fra firmaer, når
>der ingen filer er vedhæftede?

Det du har fået er ikke virusen, men et resultatet af et dårligt
antivirusprogram.

For en mere uddybende forklaring, så lad os rykke over i
news:dk.edb.sikkerhed.virus (FUT dertil). Ellers tag mig på ordet, og
slet skidtet...

>Det har jeg ikke, og det regner jeg bestemt heller ikke med at jeg gør.

Der skulle "hvis DE har/får virus".

>Det er vel den falske microsoft mail du snakker om her?

Virussen snupper alt hvad der ligner mailadresser.

>Det forklarer vel stadig ikke hvorfor der kommer disse advarsler fra
>diverse firmaer, om at de har fundet virus i den mail der blev sendt
>fra microsoft adressen?

Jo - virussen har sendt sig selv med en microsoft-adresse som
afsender, og dig som modtager. Du får en mail om, at nogen har forsøgt
at sende dig en virus. Antivirusprogrammerne burde bare tie stille og
slettet skidtet.

Trust me - slet skidtet

FUT: dk.edb.sikkerhed.virus (svar havner der).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-09-03 21:37

Heidi skrev:

>Der er kommet 7-8 mails allerede nu, så jeg ser i ånden for mig,
>hvordan der ligger flere hundrede mails og venter når jeg tænder
>pcen i morgen......

Min adresse ligger i mange tusinde folks PCere, jeg har det sidste
stykke tid fået hundredevis af sådanne mails hver dag - de ryger lige
i papirkurven...

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon.

Fra : Rasmus Beuchert

Dato : 04-09-03 21:20

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in message
> [...]
> virus mail, sendt til nyhedsbrev@mail.telmore.dk - alle med
> mærkelige afsenderadresser og oplysningen om at der var

Ja! Jeg har oplevet det samme (bortset fra at jeg ikke har modtaget nogen
mail med exe-filen).

Jeg har på 30 minutter modtaget 7 mails i stil med det du skriver...og i
modtager-feltet står der nyhedsbrev@mail.telmore.dk

MVH

Rasmus Beuchert

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-09-03 21:33

"Rasmus Beuchert" <mail@espeedy.dk> wrote:

>Jeg har på 30 minutter modtaget 7 mails i stil med det du skriver...og i
>modtager-feltet står der nyhedsbrev@mail.telmore.dk

Der er flere andre rundt i news grupperne der klager over det samme,
så der er åbenbart gang i endnu en virus

<mlr>

Fra : Tom

Dato : 04-09-03 21:42

> Der er flere andre rundt i news grupperne der klager over det samme,
> så der er åbenbart gang i endnu en virus

Jeg forstår ikke lige smiley'en i denne sammenhæng
Hvis det stod til mig kunne man roligt bure de virus-skabere inde i mange
år.

--
Tom