Internet via Telmore GPRS
Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 04-09-03 20:45

Har problemer med at få adgang til internettet via min Nokia 6100
(Telmore GPRS) og bærbare computer. Jeg har ingen problemer med at wappe
via GPRS.
Nogen, der vil sende deres (opkalds)indstillinger fra internet explorer
til mig?

\Mandal

Fra : Allan E

Dato : 04-09-03 21:48

Brian Fisker [8900] wrote:
> [...]
> wappe via GPRS.
> Nogen, der vil sende deres (opkalds)indstillinger fra internet

Det er sandsynligvis ikke i IE dit problem ligger. Selvom du kan wappe via
gprs er det ikke det samme som at du kan gå på nettet.

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/selvbetjening/opsaetning_til_mobilen/gp
rs_opsaetning/nokia/index.jsp
er der en beskrivelse på hvordan du sætter telefonen op til at kunne køre
data via internettet.
Se under overskriften "Opsætning af Internetadgang via GPRS"

Mvh Allan E

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 05-09-03 05:23

"Allan E" <allan_ege@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
n/gp
> rs_opsaetning/nokia/index.jsp
> er der en beskrivelse på hvordan du sætter telefonen op til at kunne

Først, takker for forsøget :D

Der er dog intet på TDC's side, der adskiller sig fra måden, jeg har
opsat telefonen.
Min IE har jeg desuden sat til at ringe op til *99#.
Når den forsøger at etablere forbindelse og når til punktet "tjekker
brugernavn og password" (tomme felter), returnerer telefonen
fejlmeddelelsen "forkert GPRS-adgangspunkt. Adgangspunktet ér sat op til
"Internet".

Any ideas?

\Mandal

Fra : Allan E

Dato : 05-09-03 07:43

Brian Fisker [8900] wrote:
> [...]
> brugernavn og password" (tomme felter), returnerer telefonen
> fejlmeddelelsen "forkert GPRS-adgangspunkt. Adgangspunktet ér sat op

Har du prøvet med lille 'i' ??

//Allan E

Fra : Oros

Dato : 05-09-03 10:12

Brian Fisker [8900] wrote:
> [...]
> brugernavn og password" (tomme felter), returnerer telefonen
> fejlmeddelelsen "forkert GPRS-adgangspunkt. Adgangspunktet ér sat op

Lugter lidt af mit problem jeg krigede lææænge med. Jeg overså fuldstændig
nederte indstilling på Nokia modem options i kontrolpanelet. (GPRS dialup)
Her skal du skrive det samme "internet" som adgangspunkt som også skal være
adgangspunktet i tlf. opsætningen. Husk at markere telefonen foroven før du
kan ændre den nederste linie (og den rette telefon hvis flere forskellige)
Det gjorde tricket for mig...

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : H3nrik V!

Dato : 04-09-03 21:49

In news:3f579636$0$24624$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Brian Fisker [8900] <MandalFJERN_DETTE@edb.dk> typed:
> [...]
> wappe via GPRS.
> Nogen, der vil sende deres (opkalds)indstillinger fra internet

På Ericsson telefoner skal man i GPRS profilen ændre APN adressen fra wap
til internet. Jeg har så hentet en ekstra profil så jeg har to. Håber du
kunne bruge dette til noget...!

--
/H3nrik V!

There is no overclocking. Only undervolting - and inferior cooling...
About dual channel DDR: http://www.overclockers.com/tips00157/

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 05-09-03 05:18

"H3nrik V!" <vernerboDETHERERINDSATFORAT@UNDGÅSPAMhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:bj88dg$gkf$1@sunsite.dk...
> [...]
wap
> til internet. Jeg har så hentet en ekstra profil så jeg har to. Håber

Det burde selvfølgelig have været med i det oprindelige indlæg :D - jeg
har ændret APN, uden held :(
Ellers tak for forsøget

\Mandal