Configurering af Zyxel B-1000 AP
Fra : Benny Dein

Dato : 04-09-03 20:12

Hej

Jeg har konfigureret mit AP via browseren uden problemer, da jeg i første
omgang skulle tilkoble den.

Nu ønsker jeg at ændre på nogle indstillinger, men kan nu ikke komme ind på
AP'en. Den accepterer ikke længere nummeret 192.168.1.2

Jeg har læst et sted på nettet at det kan have at gøre med dynamisk
tildeling af IP numre og at man kan ændre dette til statisk og dermed få fat
i AP'en.

Jeg har forsøgt mig med at rette i TCP/IP protokollen og sætte den til fast
192.168.1.3, men det hjælper ikke.

Hvad skal jeg gøre med dette?

Som det fremgår er IP konfigurering ikke min stærke side.

Mvh. Benny

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 04-09-03 23:00

Benny Dein wrote:

> [...]
>
> Nu ønsker jeg at ændre på nogle indstillinger, men kan nu ikke komme ind

> AP'en. Den accepterer ikke længere nummeret 192.168.1.2

Du har vel givet den en ny adresse, eller den har fået en dhcp-adresse.
Virker den ellers?, så optræder dens adresse nok som gateway hos klienterne.

> Jeg har læst et sted på nettet at det kan have at gøre med dynamisk
> tildeling af IP numre og at man kan ændre dette til statisk og dermed få
fat
> i AP'en.

Jeg kender ikke dit AP, men på nogle kan man bare tildele den en IP-adresse
med arp. Det er "arp -s hostname hw-addr" på Linux.

Det er også muligt, at du har et program, der kan konfigurere den med SMTP
(fx på den medfølgende CD eller ap-utils til Unix).

--
Niels