Hvor mange alarmer fra firewall ??
Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 07-04-01 17:37

Hvor mange alarmer skal man accepterer før man skal gøre noget ved det ?
Og hvad kan man gøre ?

Egentlig burde det jo ikke være et problem da firewall'en (Zonealarm)
stopper de forsøg der gøres på at trænge ind.......
Men +300 alarmer på under 5 minutter !!!
Og langt de fleste fra samme få addresser
Det bruger en masse af min båndbrede

Normalt sidder jeg ikke lige og kigger på serveren
(proxy og firewall) men da jeg lagde mærke til mit "pingmeter"
lå næsten helt i bund og derudover lignede Gran Canyon
opdagede jeg der var noget galt.

Nå det går da lidt bedre nu....... "kun" 70 alamer det sidste kvarter

--
Morten Hansen
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fra : Klaus Andersen

Dato : 08-04-01 21:24

Du er ikke den eneste med proplemet.
Jeg blev pinget mere end 300 gange i løbet af et par timer.

det var også en lille håndfuld ip som var synderen:

24.182.229.71
65.0.21.54
216.170.21.36
195.38.110.151

er det nogen du kan genkende.

Et spørgsmål: Har du ADSL hos tele dk ?

Jeg har på fornemmelsen at nogen prøver alle ADSL'erne og pinger alle
portene for at se om de kan komme ind.

Mvh.

Klaus Andersen

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 09-04-01 00:13

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> wrote in message
> Du er ikke den eneste med proplemet.
> Jeg blev pinget mere end 300 gange i løbet af et par timer.

Ski.. irriterende !!

> det var også en lille håndfuld ip som var synderen:
>
> er det nogen du kan genkende.

Desværre ikke nogle af dem jeg har skrevet ned.
Og heller ikke nogle af dem der er i loggen

> Et spørgsmål: Har du ADSL hos tele dk ?

Ja !
Nå jeg har lagt mit image ind på serveren igen,
derefter holdt det op.
Gu' ved om der er en der havde fået lagt noget ind på min PC....

--
Morten Hansen

Fra : Alex Holst

Dato : 09-04-01 10:44

Klaus Andersen <klaus_andersen@yahoo.com> wrote:
>Du er ikke den eneste med proplemet.
>Jeg blev pinget mere end 300 gange i løbet af et par timer.

De fleste scanner vaerktoejer pinger en IP adresse for at finde ud af om den
er i live eller ej. Hvis adressen er i live, startes en form for scan saa
mod maskinen.

Led efter "ICMP Echo" i en god bog om TCP/IP hvis du vil vide mere.