Katte og kødben ????
Fra : dorthe

Dato : 04-09-03 18:57

Hej i gruppen

Må katte få kødben ligsom hunde får ????
Jeg tænkte på rå ben af okse eller gris.
Min veninde spurte mig her i dag.
jeg har jo troligt fuldt med i tråden om dag gamle kyllinger.
Så var det jeg trænkte ( mon der er en forskel ???)

Hilsen Dorthe og misserne.

www.kity.dk

Fra : Ida

Dato : 04-09-03 20:18

--
"dorthe" <dorthe@kity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har jo troligt fuldt med i tråden om dag gamle kyllinger.
> Så var det jeg trænkte ( mon der er en forskel ???)

Hov, kom til at sende den privat til dig Dorthe.. det var ikke meningen
Den kommer lige her også

Hej Dorthe *s*

Jeg giver mine katte rå kalveknogler - de tilpas bløde til, at der kan
gnaves og gumles i dem uden at splintre.
Tyggeben til hunde bruger jeg også.. de små tynde man kan købe de fleste
steder for en 10-20 kroners penge for en pose med 40.. de holder meget meget
længe og der bliver leget mere med dem end der bliver tygget, men de der er
lavet af små pressede stykker bliver ind imellem spist også *s*
Kyllingerne er dog stadig de mest populære, stærkt efterfulgt af
kalveknoglerne.

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk - killinger til salg

Fra : dorthe

Dato : 04-09-03 21:06

Hej Ida

Tak for dit hurtige svar.
Både her og privat *S*
Jeg har givet svaret vider og vil da nu selv prøve til mine missere.
ved du om man kan købe daggamle kyllinger som smagsprøver *S*
Kunne godt tænke mig at se om mine mislinger vil smage på dem.

Hilsen Dorthe og misserne

www.kity.dk

Fra : Ida

Dato : 04-09-03 21:21

--
> [...]
> ved du om man kan købe daggamle kyllinger som smagsprøver *S*
> Kunne godt tænke mig at se om mine mislinger vil smage på dem.

Hihi - ja svar er der iht kommet

Jeg har lusket rundt inde på din side, for at finde ud af hvor i landet du
bor, men kunne ikke finde det nogen steder.. hvis du kommer på udstillingen
i Svinninge, så tager jeg gerne en pose med 5 små kyllinger med til dig, for
så vidt jeg ved, kan man ikke købe færre kyllinger ad gangen end de omkring
400 der er i en kasse og det er altså mange at stå med, hvis kræene ikke
gider vise dem interesse *s*

Fra : dorthe

Dato : 05-09-03 07:52

Hej Ida

Jeg kommer fra Emdrup tæt på søborg, i København.
Hvornår er der udstilling i svinninge ???

kunne da godt tænke mig at komme med *SS*

Har lige været inde og lure på din hjemmeside.
Sikke da nogle dejlige killinger, Man bliver da helt blød om hjertet *SSSS*

Fra : Ida

Dato : 05-09-03 15:44

--
> [...]
>
> Har lige været inde og lure på din hjemmeside.
> Sikke da nogle dejlige killinger, Man bliver da helt blød om hjertet

Hej igen *s*

Der er udstilling i Svinninge 21. september - det var den der hed Hørve før.
Tak for komplimentet Det *er* nogle skønne killinger og jeg har denne
gang lyst til at beholde flere end jeg plejer..det er svært at tænke med
hovedet og ikke hjertet, når de er så bedårende, men det er alle killinger
og som opdrætter er jeg så heldig, at jeg kan have killinger omkring mig det
meste af tiden - med alt hvad der hører til af skrammer og små uheld de
underligste steder
Hvis du skulle komme et smut forbi udstillingen, hvad jeg bestemt synes du
skulle, så vil jeg nuppe et par (døde!) kyllinger med til dig og se om ikke
jeg kan huske at få den mus på trøjen, så jeg er bare nogenlunde til at
genkende Og ellers ser du mig nok oppe i nærheden af scenen, når
CorkyCoons Silver Titan skal kæmpe om BIS (host host *G*)

Fra : dorthe

Dato : 07-09-03 14:31

Hej Ida.
Jeg ville mægtig gerne kommer. Men kan desvære ikke denne week-end. (øv øv )
Han er godt nok super flot .CorkyCoons Silver Titan.
Håber da at det lykkes for dig og Silver Titan.
Kryser båder finger og poter. *SSSS*
Må indrømme at jeg er meget varm på Corkycoons Chrysaor Han for da min
hjerte til at smelte *SS*
Men håber da at høre om hvordan det går med udstillingen

Hilsen Dorthe og misserne

www.kity.dk

orkyCoons Chrysaor

Fra : Ida

Dato : 08-09-03 10:23

--
> [...]
> hjerte til at smelte *SS*
> Men håber da at høre om hvordan det går med udstillingen

Hej Dorthe

Det var ærgeligt at du ikke kunne komme i den weekend, men hvad med
verdensudstillingen ? Den kan du da ikke gå glip af ?
Titan kommer ikke med til verdensudstillingen, men det gør Callas, så jeg
skal med for at heppe
Chrysaor er en hjerteknuser og helt bedårende - ikke nogen udstillingskat,
men en skøn kælekat *s*

Jeg skal nok give lyd efter udstillingen

Fra : dorthe

Dato : 08-09-03 13:38

> [...]
> men en skøn kælekat *s*
>
> Jeg skal nok give lyd efter udstillingen

Hvor og hvornår er der verdensudstilling ???
Det skal jeg da med.
Jeg har aldrig selv prøvet at udstille. Men på længere sigt tror jeg nok at
jeg skal prøve *SSS*
Når jeg finder den rette mis *GG*
Så vidt jeg ved er de 2 jeg har nu ikke egnet.
Meen har ikke selv forstand på det *GG*
Men helt klart jeg skal da med på verdens udstillingen.
Så kan jeg jo hjælpe med at heppe *S*
Jeg vil give dig fuldstændigt ret i at Chrysaor er den "store" hjerteknuser
*SS*

Hilsen Dorthe og misserne

www.kity.dk

Fra : Ida

Dato : 09-09-03 21:42

--
> [...]
> Så kan jeg jo hjælpe med at heppe *S*
> Jeg vil give dig fuldstændigt ret i at Chrysaor er den "store"

Hej Dorthe

Verdensudstillingen kan du læse mere om her http://www.worldshow2003.dk/ og
det er 1. og 2. november i Bellacenteret - en oplevelse jeg ikke vil gå glip
af, da der her samles de smukkeste katte fra hele verdenen

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-09-03 22:12

In article <3f577cfb$0$32461$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, dorthe
<dorthe@kity.dk> wrote:

> Jeg tænkte på rå ben af okse eller gris.

Det siges jo (i bøgerne) at svinekød (og ben?) altid skal være
gennemstegt / kogt p.g.a. en lille fare for smitte med Aujezkys syge
(hm - staves muligvis ikke helt sådan?) - også kaldet falsk
hundegalskab pga symptomerne
Men hvor reel faren er, ved jeg ikke - jeg har bare altid gennemkogt
bimørbraden godt før mine misser får den - for en sikkerheds skyld.
(De får kødet - mums! - og jeg bruger skyen til sovs til den "rigtige"
mørbrad - osse mums.. )

Fra : Camilla Scharff

Dato : 04-09-03 22:32

"Ann Rudbeck" <webmaster@FJERNESsiamis.com> skrev...
> [...]
> gennemstegt / kogt p.g.a. en lille fare for smitte med Aujezkys syge
> (hm - staves muligvis ikke helt sådan?) - også kaldet falsk

Hej Ann

Det er ikke en risiko længere, for sygdomme Aujezky's syge er heldigvis
"udryddet" nu (fik info'en på Racekattens medlemsmøde på Landbohøjskole af
professor Anette Flagstad)

Men salmonella er jo stadig en risiko, omend den er *meget* lille, når vi
snakker katte...

Mvh. Camilla

Fra : Kolonorma

Dato : 04-09-03 22:38

hvor er i makabre at fodre dem med stakkels levenvde kyllinger som blir ædt
levende....!

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 04-09-03 22:42

"Kolonorma" <migogliva4everbestfriends@hotmail.com> wrote in message
> hvor er i makabre at fodre dem med stakkels levenvde kyllinger som blir
ædt
> levende....!

Øddøh...så vidt jeg har læst og har kunnet tyde i diverse tråde herinde, så
er kylledyrene altså noget så døde, når de bliver serveret for misserne.
Så der er da ikke noget makabert i det.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 04-09-03 22:46

Kolonorma wrote:
> hvor er i makabre at fodre dem med stakkels levenvde kyllinger som
> blir ædt levende....!

Det er pjat, ikke?

De daggamle kyllinger er både døde og (ofte) dybfrosne når de bliver brugt
til kattemad.

~Lisbeth

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-09-03 22:54

In article <3f57b0a0$0$24712$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Kolonorma
<migogliva4everbestfriends@hotmail.com> wrote:

> hvor er i makabre at fodre dem med stakkels levenvde kyllinger som blir ædt
> levende....!

Æh - det har du vist misforstået
Kyllingerne er stendøde - gasset i sorteringsprocessen, hvor man
skiller de kyllinger man kan bruge = hunnerne, for de lægger æg, fra
hannerne, som man ikke kan bruge; de er til overs.
Det kan man så mene om hvad man vil. Men de kyllinger bliver slået i
hjel under alle omstændigheder - og så sikkert brugt i dyremad som
"fjerkræ-biprodukter", gætter jeg personligt.
Nogle kattejere køber dem så og fodrer kattene med dem uforarbejdet -
men resultatat bliver det samme...

Fra : Miver og Mulle's mor

Dato : 05-09-03 11:17

> hvor er i makabre at fodre dem med stakkels levenvde kyllinger som blir ædt
> levende....!

Du tager da helt fejl, kyllerne er døde, det er nemlig de hanekyllinger
der sorteres fra i kyllingeproduktionen.

De (hanekyllingerne) bliver efter udklækningen smidt i en beholder og
når den er fuld, gasser man dem (omend de nederste kyllinger garanteret
allerede èr døde af iltmangel)

Sådan foregår masseproduktion af "pap-kyllinger" - det er kun høner der
får lov at "leve" (kald det et liv!) da høner vokser hurtigere og spiser
mindre end haner.
Så daggamle kyllinger er rent faktisk et affalds-produkt.

Så kan man diskuterer det etiske i denne form for fødevareproduktion,
men den snak hører ligesom ikke hjemme i denne gruppe.

Personligt finder jeg det frastødende, det er derfor jeg selv har høns
:)

Med venlig hilsen Miver og Mulle's mor Heidi
Heidi Tengstedt

http://hei.homepage.dk/hons.html

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-09-03 22:47

In article <3f57af37$0$97271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Camilla
Scharff <camilla@FJERNDETTEburmese.dk> wrote:

> Det er ikke en risiko længere, for sygdomme Aujezky's syge er heldigvis
> "udryddet" nu (fik info'en på Racekattens medlemsmøde på Landbohøjskole af
> professor Anette Flagstad)

Tak Camilla - godt at vide, for det lød til at være en rigtig
ubehagelig (og uhelbredelig?) sygdom..
En bekymring mindre i verden