Tørretumblere i Sydafrika
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-09-03 18:34

Jeg har en del bekendte i Sydafrika.

De kommer uafhængig af hinanden og påstår at tørretumlere i Sydafrika tørrer
tøj meget hurtigere end de har set det i Danmark (også flere steder).

Umiddelbart tror jeg ikke på det, men kan det være rigtig?

Kan der være noget om snakken? Volten er den samme! Men der er mindre kalk i
vandet.

Nogle bud?

Jesper

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 04-09-03 19:02

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> wrote in message

> Nogle bud?

Luftfugtigheden er lavere ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-09-03 19:08

Jesper Nielsen skrev:

>Jeg har en del bekendte i Sydafrika.

>De kommer uafhængig af hinanden og påstår at tørretumlere i Sydafrika tørrer
>tøj meget hurtigere end de har set det i Danmark (også flere steder).

Hvis der er lavere luftfugtighed, kan det vel godt passe.

--
Bertel

Fra : Peter Weis

Dato : 04-09-03 19:04

> [...]

Sydafrika tørrer
> tøj meget hurtigere end de har set det i Danmark (også flere

Tørrere luft?

mvh
Peter

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 04-09-03 20:00

Peter Weis wrote:

> Tørrere luft?

Det er måske korrekt. Men i forhold til at en tørretumber har en kraftig
øget tørring i forhold til virkningen af det I kalder "tør luft" vil jeg
ikke tro meget på det.

Du kan måske overtale en eller anden i gruppen til at regne på det.

Hvis det er korrekt som I skriver, må danskere der har tørretumbler også
opleve en stor forskel i løbet af et år pga. forskellig luftgfugtighed.?

Måske er der bare mindre vand i tøjet fra starten.?

Jesper, har du et sikkert statistisk grundlag for det.?
Samme fabrikat af tørretumbler, samme version, og en eksakt tidsmåling.?
Hvis du ikke kan samle data fra danske kilder med forskelle over året,
er dit udsagn vist noget sludder.

Iøvrigt er det da et underligt emne at diskutere tilfældigt.!!!
Er du sikker på at du har flere kilder til din teori.?

Mvh. Jørgen